98-01 femmojen valot ovat parhaat Tekniikan Maailman testaamat halogeenivalot.Tuha kirjoitti:Muistanko väärin vai onko jossain aikoinaan lukenut että noissa vanhemmissa 9-5 om kaikkien aikojen parhaimmat valot.
Saab 9-5 -02 "valoa pimeyteen"
Re: Saab 9-5 -02 "valoa pimeyteen"
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: Saab 9-5 -02 "valoa pimeyteen"
Näin muistelisinkin jostain lukeneeni.tami kirjoitti:98-01 femmojen valot ovat parhaat Tekniikan Maailman testaamat halogeenivalot.Tuha kirjoitti:Muistanko väärin vai onko jossain aikoinaan lukenut että noissa vanhemmissa 9-5 om kaikkien aikojen parhaimmat valot.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Saab 9-5 -02 "valoa pimeyteen"
Mikäli nyt oikein ymmärsin, niin saan laittaa tuohon allekirjoituksen mukaiseen -03:en Hellan FF1000:t 2 kpl ja saavat palaa auton omien kanssa yhtäaikaa? Niissä on referenssi muistaakseni 17,5. Auton omissa lampunlaseissa ei mielestäni ollut referenssiä mainittuan. Olikos se niin, että silloin ne lasketaan jollain "standardilla"?
Kiinnitys on hieman pulmallinen. Ei oikein innostaisi ostaa niitä orig. kiinnikkeitä, kun a) todennäköisesti maksavat turkasen paljon ja b) ovat v***umaiset laittaa, kun pitää pilkkoa puoli autoa.
Jos ostaisin semmoisen kilven taakse tulevan kiinnikkeen, hitsaisin siihen lisää korkeutta, että se nostaisi korvakkeet ylemmäs, niin saisin korvakkeet osoittamaan taaksepäin ja siten saisin valot lähemmäs maskia. Mahtaisiko tuommoinen toimia? Lieneekö kukaan kokeillut?
Miten hyvin rekisterikilven alla on tukevaa rautaa, johon saisi sen kiinnityslätkän kiinni? Siis lähinnä, onko muovin alla paljon tyhjää ennen rautaosia?
Kiinnitys on hieman pulmallinen. Ei oikein innostaisi ostaa niitä orig. kiinnikkeitä, kun a) todennäköisesti maksavat turkasen paljon ja b) ovat v***umaiset laittaa, kun pitää pilkkoa puoli autoa.
Jos ostaisin semmoisen kilven taakse tulevan kiinnikkeen, hitsaisin siihen lisää korkeutta, että se nostaisi korvakkeet ylemmäs, niin saisin korvakkeet osoittamaan taaksepäin ja siten saisin valot lähemmäs maskia. Mahtaisiko tuommoinen toimia? Lieneekö kukaan kokeillut?
Miten hyvin rekisterikilven alla on tukevaa rautaa, johon saisi sen kiinnityslätkän kiinni? Siis lähinnä, onko muovin alla paljon tyhjää ennen rautaosia?
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro
Re: Saab 9-5 -02 "valoa pimeyteen"
Paljon noi orggis-raudat maksaa?
Ne on muuten oikeesti TOSI hyvät ja niihin saat ISOTKIN valot helposti ja tukevasti kiinni. Jos meinaat alkaa nikkaroimaan ja hitsailemaan niin menee sitä aikaa siinäkin ja kuulostaa että joudut siinäkin tapauksessa purkamaan saman puoli autoa.
Ne on muuten oikeesti TOSI hyvät ja niihin saat ISOTKIN valot helposti ja tukevasti kiinni. Jos meinaat alkaa nikkaroimaan ja hitsailemaan niin menee sitä aikaa siinäkin ja kuulostaa että joudut siinäkin tapauksessa purkamaan saman puoli autoa.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Saab 9-5 -02 "valoa pimeyteen"
Varaosaliikkeestä saatavat lisävalo telineet on minusta turhan paksua "plootua". Itse telineelle jo joutuu rakentamaan kunnon kiinnityksen. Puskurin läpi johonki palkkiin kiinni jne.
Minun teline on ruotumatonta millin peltiä ja siinä on pokkaus niin, että valojen kiinnitys pultit jäävät telineen ja puskurin väliin. Teline on rekisterikilven ruuveilla ja muutamalla muulla kiinni itse puskurin muovissa. Lampuissa on yläkiinnikkeet. Lamput ei heilu ja pysyy varmasti. Samanlaisella kiinnityksellä joskus ollu kolme bossin bigknickiä ja hyvin pysyivät. Eikä heilunu/tärissy ajossa. Telineessä "hifistelin", ensin tein pokkauksen ja sitten leikkasin rälläkällä keskeltä poikki jonku matkaa ja taivutin telineen puskurin muotoihin. Joten se istuu ihan puskuria vasten.
Saabin omista telineistä sen verran, että minusta lamput jäävät aivan liian korkealle konepellin päälle. Makuasioita...
Minun teline on ruotumatonta millin peltiä ja siinä on pokkaus niin, että valojen kiinnitys pultit jäävät telineen ja puskurin väliin. Teline on rekisterikilven ruuveilla ja muutamalla muulla kiinni itse puskurin muovissa. Lampuissa on yläkiinnikkeet. Lamput ei heilu ja pysyy varmasti. Samanlaisella kiinnityksellä joskus ollu kolme bossin bigknickiä ja hyvin pysyivät. Eikä heilunu/tärissy ajossa. Telineessä "hifistelin", ensin tein pokkauksen ja sitten leikkasin rälläkällä keskeltä poikki jonku matkaa ja taivutin telineen puskurin muotoihin. Joten se istuu ihan puskuria vasten.
Saabin omista telineistä sen verran, että minusta lamput jäävät aivan liian korkealle konepellin päälle. Makuasioita...
Audi A4 2.0TFSIq
Re: Saab 9-5 -02 "valoa pimeyteen"
Tuo referenssilukurajoitus ja sen kyttääminen on ihan järjetöntä hommaa etenkin täällä "keskellä ei mitään" jossa todella tarvitsee hyviä valoja. Etelä-Suomessahan pitkiä ei nyt juurikaan tarvitse jollei ajele keskellä yötä syrjäteitä työkseen.
Edellisessä og9-3:ssa oli Bosch Touring 165:t 100wattisilla ja pitkät päällä oli ilo ajella eikä lyhyille vaihdettaessa tullut "kuka sammutti valot?"-efektiä. 9-5:ssa ei ole nyt lisäpitkiä kaverina ja aika tuikuilta pitkät tuntuvat...tosin vertailukohtana on Passatin oem-bixenonit joissa on myös H7-pitkät + Bosch Rallye 175:t philipsin joillain +50% lampuilla Lisäpitkiin ajattelin laittaa H1-xenonmuutossarjan niin pitäisi nähdä. pelko vastaantulijan häikäisemistä ei liene kovin oleellinen kun käyttö on enimmäkseen Oulu-Ranua-Kemijärvi välillä jossa parhaimmillaan/pahimmillaan päässyt ajelemaan 38km ilmaan muita tielläkulkijoita perjantai-illan "ruuhkassa"
Edellisessä og9-3:ssa oli Bosch Touring 165:t 100wattisilla ja pitkät päällä oli ilo ajella eikä lyhyille vaihdettaessa tullut "kuka sammutti valot?"-efektiä. 9-5:ssa ei ole nyt lisäpitkiä kaverina ja aika tuikuilta pitkät tuntuvat...tosin vertailukohtana on Passatin oem-bixenonit joissa on myös H7-pitkät + Bosch Rallye 175:t philipsin joillain +50% lampuilla Lisäpitkiin ajattelin laittaa H1-xenonmuutossarjan niin pitäisi nähdä. pelko vastaantulijan häikäisemistä ei liene kovin oleellinen kun käyttö on enimmäkseen Oulu-Ranua-Kemijärvi välillä jossa parhaimmillaan/pahimmillaan päässyt ajelemaan 38km ilmaan muita tielläkulkijoita perjantai-illan "ruuhkassa"
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.