2.3 turbo meni vaihtoon 173 tkm:n ajon jälkeen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

2.3 turbo meni vaihtoon 173 tkm:n ajon jälkeen

Viesti Kirjoittaja malait »

No niin onko tämä kuinka tavallista, että turbo on mennyt vaihtoon noilla kilometreillä. kyseessä on 2.3 moottori, auton vuosimalli -99, olen myös kuullut, että kyseisessä turbossa olisi jotain tyyppivikaa, pitääkö paikkansa ? saman kohtalon kokeneet heitelkää viestejä.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Omasta -00 vaihtui turbo 185tkm kohalla :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Tällä palstalla on melko usein puhuttu turbon hajoamisista. Sinulla noinkin pitkään kestänyt, kun joillakin puhallin sanonut työsopimuksen irti jo alta 100 tkm:n. Ei siis mitenkään outoa. Vuosimallin '01 turboissa kuulemma on valmistusvikoja ja niitä paukkunut enemmänkin, ja tuo Garretin GT17 ei siis ole kovin pitkä kestoinen. Nyt sitten vain Mitsun turboa tilalle, siis sama mitä Aerossa. :)
Itsellä ajettu nyt 186 tkm vakioföönillä. Jos ja kun tämä lopettaa toimintansa, tulee tilanne juuri tuo mainittu Mitsun ahdin.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Ei me olla pojat yksin tämän asian kanssa.
Yhden Audi jantterin auto on huollossa saamassa toistamiseen uuden TURBON. Kyseessä aakutonen. Surulliseksi homman tekee se, että kilometrejä mittarissa vain vajaa 80 tuhatta ja vuosimalli -02. Sattuuko kukaan tietämään, ettei kyseessä vain olisi sama GT17 mutka. Silmät ponnahti päästä viimeistään, kun kuulin mitä kyseinen lysti maksoi. Kustannukset 4000e, josta tämä herra maksoi kylläkin vain alle puolet(takuu loppu mutta sai hyvitystä). Mutta silti...

Kaikissa autoissa sitä huolenaihetta on kuitenkin. Vaihtamalla harvoin paranee.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
saraan02
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 20:56

Viesti Kirjoittaja saraan02 »

itellä hajos turbo paria tuhatta vaille 400 tuhatta.. aika pitkään kestäny... mistä lie johtu? onko niin paljon laatueroja.... vusmalli -98 2.3 t. muuten ollu korjausvapaita kilometrejä mutta pensapumppu (300 tkm) sytytyskasetti (150 tkm) kytkin (380 tkm) ja nyt turbo.. muuta remppaa ei ole tehty eli varsin vähällä olen päässyt
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja midleton »

Onko kellään heittää valistunutta arvausta tai omankäden tietoa vaihtokustannuksesta Garretista Mitzuun? Siis lopullista hintaa, asennettuna?

Voi olla et oman 2.3 pikkuteen turbiini jossain vaiheessa parempaan vaihtuis.

Hajoamista odotellessa :roll:
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

saraan02 kirjoitti:itellä hajos turbo paria tuhatta vaille 400 tuhatta.. aika pitkään kestäny... mistä lie johtu? onko niin paljon laatueroja.... vusmalli -98 2.3 t. muuten ollu korjausvapaita kilometrejä mutta pensapumppu (300 tkm) sytytyskasetti (150 tkm) kytkin (380 tkm) ja nyt turbo.. muuta remppaa ei ole tehty eli varsin vähällä olen päässyt
Aika suuri osa näistä on varmaan kiinni siitä minkälaisilla öljyillä ajetaan ja miten pitkään. Öljythän pysyy varmaan hyvänä vaikka 30tkm jos auto on käynnissä suunnilleen yötä päivää. Pikku työmatka-ajossa 10tkm:kin on jo siinä rajoilla. Suuri karhunpalvelus minusta auton omistajille nämä 20tkm huoltovälit, mutta eihän autotehtaat/liikkeet haluakaan, että autot kestäisivät 15 vuotta ilman vikoja. Kuka niitä uusia sitten ostaisi. Jälleenmyyjätkin keräävät suurimmat voitot remonteista ja varaosista. Se on hurjaa bisnestä kun noita kaasuläppäkoteloitakin ja takapään puslia vaihdetaan tuolla hintaan jolla saisi jo vanhan käytetyn auton. Ja ne on sitten olevinaan "tavallisia vikoja"..
9000CS 2,3
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

mulla meni edellisessä 9-5:ssa ahdin kun kilsoja oli takana 60tkm eikä se ollut edes chipattu peli. Nykyiseen vaihdon turbon varmuuden vuoksi, koska onnistuin saamaan ahtimen suht edullisesti. Turbiini on kulutustavaraa ja jos kestää yli 150 tkm voi olla tyytyväinen. Mitsu kestää yleensä enemmän.

9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

Meikäläisen 9-5:sta meni GT17 föönipuhallin 56000km kohdalla, ilman chippausta. Nyt on Mitsu GT17 tilalla. Toivottavasti kestää enemmän.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

ijw kirjoitti:Meikäläisen 9-5:sta meni GT17 föönipuhallin 56000km kohdalla, ilman chippausta. Nyt on Mitsu GT17 tilalla. Toivottavasti kestää enemmän.
Tarkoitiko Mitsun TD04-15t tuo GT-17 on Garretin turbo :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

Kyllä Mitsubishi TDO4-15 on nyt puhaltamassa :D
Vastaa Viestiin