Jarrulevyt ja -palat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mv55
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 14:03
Paikkakunta: Vilppula

Jarrulevyt ja -palat

Viesti Kirjoittaja mv55 »

Pitäisi vaihtaa omaan 9-5 2.3T vm-99 sedaniini eteen jarrulevyt/-palat.
Onko kokemuksia Motonetin kyseisistä varaosista? Mitä tarkoittaa jarrupaloissa 'varoitinkielleke'?
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Kyllä se auto niilläkin varmasti pysähtyy, samoja tarvikeosiahan Motonet myy kuin muutkin... Ja taitaapa joihinkin merkkeihin saada jopa orkkisosia.
Saabin tiskiltähän voit hakea tarjouksen ja verrata sitä Motonetin hintaan... Veikkaan, että +35% ei saabin tiskille välttämättä edes riitä. :lol:
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

http://www.pro-carservice.com/

Tuolta kannattaa kysyä alkuperäisiä, itse sain Aeron jarruihin levyt ja palat puolet halvemmalla mitä Saabilta.

Näyttäisi SP:n sivuilla olevan. 150,- levyt ja palat eteen.

Itse en laita enää tarvike paloja mihinkään, pölysi niin helvetisti, kitisi ja n10tkm ajettuna jouset poikki (rupesi kolisemaan) :?
Näyttäisi Motonetistäkin koko harakiri paketti olevan n.110€
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2093
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Eiköhän hyvin palvelevista autotarvikeliikkeistäkin löydy ATE tai Brembo merkkiset peruslevyt. Noi on ainakin omasta mielestä vielä laatu merkkejä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Etupalat ja -levyt tuli hommattua PCS:ltä, vaikka hekään eivät myy alkuperäisia. Nuo olivat Ate Original-merkkiset ja toistaiseksi ovat olleet hyvät. Ja Saabin tiskiin verrattuna hintaeroa oli noin puolet :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselle tuli nuo levyt ja palat alkuperäisinä PCS:ltä.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Frostgrey kirjoitti:Itselle tuli nuo levyt ja palat alkuperäisinä PCS:ltä.
Vai niin, syksyllä väittivät etteivät niitä myy.
BMW 320dA Coupe LCI
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Hommasin jo viime keväällä ja ovat Aeron levyt 308mm.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
mv55
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 14:03
Paikkakunta: Vilppula

Viesti Kirjoittaja mv55 »

Kiitoksia tiedoista. Täytyypä kääntyä PCS:n puoleen.
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Frostgrey kirjoitti:Itselle tuli nuo levyt ja palat alkuperäisinä PCS:ltä.
"Alkuperäiset" levyt ja palat löytyvät Opel-liikkeestä ainakin 2.0t ja
2.3t:en. Hinta vähän halvempi kuin Saabin logolla varustetussa paketissa ostettuna.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

PCS:n jarrulevyjen alkuperä riippuu siitä mitä Speedparts sattuu toimittamaan. Eli välillä tulee tavaraa orggispaketissa ja väillä Scantechin pakkaamassa ja joskus mm. Ate originaalia. Osien hinnat on kuitenkin aina samat, joten kannattaa kysyä tilanne, jos välttämättä haluaa orggikset.

Kävin itse valkkaamassa omaan Aeroon Ate original etulevyt 85 eur/kpl, taakse orggislevyt 46 eur/kpl ja orggispalat etu 48 eur ja taka 51 eur. Näytti orggis-takalevyissä olevan maalattu se ruostuva "rumpuosa" ja reunat jo valmiiksi, joten orggisten kanssa säästyy itse maalaushommilta, jos ei tykkää ruosteisista jarrulevyistä...

Eski
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Motonjetin Aeron etulevyt oli Saabin laatikoissa.
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

tse en laita enää tarvike paloja mihinkään, pölysi niin helvetisti, kitisi ja n10tkm ajettuna jouset poikki (rupesi kolisemaan)
Mitkä jouset?

Onko Aeron levyissä, paloissa tai satuloissa eroa muihin malleihin? Onko kukaan päivittäny jarruja bremboihin tai johonki muuhuun merkkiin?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Aerossa (ja V6:ssa) on 308 mm levyt edessä, kun muissa on 288 mm. Aeron levyjen kanssa ei siis käy 15" vanteet. Palat on kaikissa samat, kuten satulatkin.

Speedpartsin sivuilta löytyy tietoa levyistä:
http://www.speedparts.se/prod/res_broms_skivor.shtml

Tästä löytyy sporttijarruja:
http://www.speedparts.se/prod/sp_br_kit.shtml

Eski
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Satulat on eri aerossa ja V6 kuin muissa johtuen jarrulevyjen koko eroista.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin