FORTE huuhtelu
FORTE huuhtelu
Onko teillä kokemuksia tosta Forte huuhtelusta miten on onnistunut huuhtelemaan konetta.
Omaani 2.3 t:hen se tehtiin viime viikolla turbon vaihdon yhteydessä.
Omaani 2.3 t:hen se tehtiin viime viikolla turbon vaihdon yhteydessä.
Re: FORTE huuhtelu
Pesee jonkinverran, eli mustempaa öljyä tulee Forten jälkeen pois kuin normaalisti. kuitenkaan se ei saa liuotettua mitään isompia partikkeleita kuten karstaa tai muuta kovin tehokkaasti. Jos kone on muuten aika puhdas niin ei siitä varmaan haittaakaan ole.malait kirjoitti:Onko teillä kokemuksia tosta Forte huuhtelusta miten on onnistunut huuhtelemaan konetta.
Omaani 2.3 t:hen se tehtiin viime viikolla turbon vaihdon yhteydessä.
Fortekäsittelyn jälkeiset öljyt ovat hieman ohuemmat koska öljyä jää reilu 1.5 litraa koneeseen, eli saattaa seuraavalla vaihtovälillä kuluttaa hieman normaalia enemmän öljyä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
Fortte auttaa
Meidän 9-5 2,3 moottori alkoi ennen lomia vinkumaan,Eli ylä kerta ei saanut öljyä.
Fortet koneeseen ja varovaisa ajoa ...öljyn vaihto .
Öljy oli ihan pissaa ja tuli suoraataan silmille.
Uudet ölpät ja suti.
Nyt kone toimii taas hienosti.
Eli imusihdin puhdistus siirtyi tuonnemaksi.
Terv Jari
Meidän 9-5 2,3 moottori alkoi ennen lomia vinkumaan,Eli ylä kerta ei saanut öljyä.
Fortet koneeseen ja varovaisa ajoa ...öljyn vaihto .
Öljy oli ihan pissaa ja tuli suoraataan silmille.
Uudet ölpät ja suti.
Nyt kone toimii taas hienosti.
Eli imusihdin puhdistus siirtyi tuonnemaksi.
Terv Jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Forte ei itse asiassa auta mitään, parhaimmillaan lievittää tai hetkeksi kadottaa oireet. Jos öljysihti on niin tukossa että öljypumppu vinkuu niin itse harkitsisin auton viemistä vaihtoon 
Varmaan Forte saa liotettua sihtiä sen verran että sihtiin tulee jonkimmoinen aukko josta öljyä pääsee tilapäisesti pumpulle, mutta tuskin lopullista helpotusta ongelmaan tuolla saadaan aikaan.
Melko varmasti laakerit, jakopää jne, ovat jo elämänsä ehtoopuolella.
Meidän autossamme ei ollut mitään muita oireita kuin kylmänä muutaman minuutin jatkunut öljypumpun vinkuna, ja täysremonttihan siitä seurasi.
Sori, en haluaisi pelotella vaan kirjoittaa realistisesti

Varmaan Forte saa liotettua sihtiä sen verran että sihtiin tulee jonkimmoinen aukko josta öljyä pääsee tilapäisesti pumpulle, mutta tuskin lopullista helpotusta ongelmaan tuolla saadaan aikaan.
Melko varmasti laakerit, jakopää jne, ovat jo elämänsä ehtoopuolella.
Meidän autossamme ei ollut mitään muita oireita kuin kylmänä muutaman minuutin jatkunut öljypumpun vinkuna, ja täysremonttihan siitä seurasi.
Sori, en haluaisi pelotella vaan kirjoittaa realistisesti

Ehkä itse tekisin niin että tunkisin 2-3 purkillista Fortea tai STP:tä koneeseen muutamaan otteeseen ja sitten öljynvaihtoja mahdollisimman tiheään, hyvällä säkällä huolettomia ajokilometrejä voi olla edessä runsaastikin, yksilöitähän nämä ovat.Eski kirjoitti:Jep, toivottavasti on moottoritakuu voimassa... Kannattaa ainakin kurkata venakopan kannen alle.
Eski
Mutta jos moottoritakuu on voimassa niin ei missään nimessä pidä suostua pelkästään jakopään/tasapainopuolen remonttiin ja koneen putsaamiseen öljyliejusta liuottimilla, näin tehdään joissain tapauksissa, GM:n ohjeistamana.
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
Ei muuten oo tehostaja
Nimen omaan on just se MOOTTORIN öljypumppu mikä pitää sen ihme ulinan.
Se tehostin tietty oli itelläkin ekana mielessä.
Kerrottiin minulle merkkikorjaamolla jo ennen vian tuloa mitä kannattaa odottaa/varoa.
Se tehostin tietty oli itelläkin ekana mielessä.
Kerrottiin minulle merkkikorjaamolla jo ennen vian tuloa mitä kannattaa odottaa/varoa.
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Eihän se ole kuin pienisilmäistä teräsverkkoa, lähtee teräsharjalla ja liuotinpesuaineella puhtaaksi.9-5T kirjoitti:Moni on vaihtanut suosiolla uuden sihdin n. 50€, ei puhdistu edes moottorinosientiskikoneessa.Need more speed kirjoitti:Joo aion itsekkin ottaa öljypohjan pois ja tiskata sihdin........kunhan vaan kerkeis.