Ei starttaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabistinpoika
"Koeajolla"

Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja saabistinpoika »

Isäukon '98 2.3T SE sitten otti ja jäi Jyväskylään kun ei enää startannu. Kilometrejä tais olla jotain 110 000+. Toimi oikein hyvin pätkäajossa ensin eikä mitään hälyttävää. Sit vajaa tunti parkissa, eikä starttaa.

Virrat pelaa ja startti pyörii mut ei käynnisty. Ja joku palaneen käry (sama haju ku ois metallia työstäny metalliporalla tai jotain sinnepäin) tuli pellin alta. Ei sen jälkeen enää uskallettu tehdä mitään ja auto jäi mun ristiks tänne ja ukko häipy mun autolla kotia. Kai se on huomena hinattava Laakkoselle.. Toivottavasti ei tuulilasi halkea kun nostavat lavetille.

Mikähän tuon vian muuten mahtaa aiheuttaa? Täälä on veikkailtu aikasemmin bensapumppua, kampiakselianturia ja DI-kassua? Viittaakohan tuo käry mihin?

Tätähän tää välillä on ja Ruotsikin piru vie vei voiton..
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Älä hemmetissä Laakkoselle hinaa, vaan ProCarServiceen. Tuo palaneen käry kyllä viittaisi DI-kasettiin. Missäs päin Jyväskylää olet? Voin tuoda varakasetin lainaan, jolla pääset ajamalla PCS:lle ja ostat uuden kasetin... Minulle voi soittaakin, jos apu kelpaa 0407267032.

Eski
saabistinpoika
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja saabistinpoika »

Hmm, tuo avun tarjonta oli todella jalo veto! Auto on nyt seppälässä päin. Täs hommas on vaan se, et kysees on ukon auto ja autossa säästökasko, eli hinaus ja käsittääkseni myös korjaus menis vakuutusyhtiön piikkiin. Eli isukki halus sen hinauttaa Laakkoselle. Vai oliskohan se procarservice myös vakuutusyhtiölle kelpaava vaihtoehto? Mulla kun ei saabin korjauksista ole kyllä mitään kokemuksia.

Tätä sun ehdottamaa juttua kannattaisi ehkä kyllä harkita.
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ei kai sellaista vakuutusta olekaan, joka tuollaisen vian korjaamisen kattaa..? Hinaus voi kyllä mennä kaskon piikkiin. PCS:llä kasetti on vähän halvempi ja yleensä kasetin vaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa myös tulpat, jos ne ei ole ihan uudet...

Eski
TD04
"Aero"

Re: Ei starttaa

Viesti Kirjoittaja TD04 »

saabistinpoika kirjoitti:Isäukon '98 2.3T SE sitten otti ja jäi Jyväskylään kun ei enää startannu. Kilometrejä tais olla jotain 110 000+. Toimi oikein hyvin pätkäajossa ensin eikä mitään hälyttävää. Sit vajaa tunti parkissa, eikä starttaa.

Virrat pelaa ja startti pyörii mut ei käynnisty. Ja joku palaneen käry (sama haju ku ois metallia työstäny metalliporalla tai jotain sinnepäin) tuli pellin alta. Ei sen jälkeen enää uskallettu tehdä mitään ja auto jäi mun ristiks tänne ja ukko häipy mun autolla kotia. Kai se on huomena hinattava Laakkoselle.. Toivottavasti ei tuulilasi halkea kun nostavat lavetille.

Mikähän tuon vian muuten mahtaa aiheuttaa? Täälä on veikkailtu aikasemmin bensapumppua, kampiakselianturia ja DI-kassua? Viittaakohan tuo käry mihin?

Tätähän tää välillä on ja Ruotsikin piru vie vei voiton..

Aikanaan oma ng900 jätti tien päälle.. Hi-flexin pihaan onnex..Kaikki siihen asti oli pelannu normaalisti mut ku olin pois lähössä ni eipäs lähtenykkään auto käyntiin.Starttas kyl ihan normaalisti..Voimakas kitkerä savun haju tuli vaan kabiinin puolelle..Uus DI kasetti kiinni ja auto lähti käyntiin..

Eli oireet viittaa DI kasettiin 99.9% varmuudella..

Vaihtoon menee 5 minuuttia.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Vastaa Viestiin