Ohitustilanteessa löysäsin kaasua rekan kohdalla ja vedot loppu samaten. Auto sammahti tienvarteen, mutta lähti käymään uudelleen. Häiriövalon palaessa ja Limb home-tilassa sitten ajeltiin kotia kohti.
Testerissä läppäkoteloon kohdistui ilmoitus läpän jumimisesta.
Voikohan tuota korjata tai jotenkin ehjätä?
Uusi kun maksaa n. 800 Eskoa...
Läppäkotelovika
No pitipä sattua, itselleni kävi just sama homma viikko sitten. Kylmä kone hyytyi ohituskaistalle rekan viereen älyttömässä lumipyryssä. Tyhjäkäynti meni olemattomaksi eikä cruise mennyt päälle, muuten toimi.
Huollossa ilmoittivat samat jutut kuin sinullekin, läppä jumii ja kotelon hinta 800e. En suostunut sen vaihtoon.
Kotona sitten kurkkasin itse pellin alle, ja eihän nämä olleet osanneet ottaa Limb Homea pois päältä
Taisi sähköinen kaasu kiskoa vaijerikaasun kanssa eri suuntiin. Vähemmästäkin tulee vikakoodeja.
Poistin LH:n itse ja nollasin vikakoodit käyttämällä akun kenkää irti. Sen jälkeen tuo on toiminut normaalisti eikä CE-valokaan ole syttynyt.
Mutta jos sinulla on oikeasti läppäkotelossa vikaa, niin pistäpä googleen hakusana 9188186, koteloita löytyy reilusti alle 800 euron. Taitaa pohjat olla 266 taalaa + kulut.
Voikohan noista jäätyä "kaasarin kurkku" ja siitä vika? Kun oikein muistelen, niin minäkin nostin kaasua ennen vikaa. Siinä kun joku toju riplaili edessä
Huollossa ilmoittivat samat jutut kuin sinullekin, läppä jumii ja kotelon hinta 800e. En suostunut sen vaihtoon.
Kotona sitten kurkkasin itse pellin alle, ja eihän nämä olleet osanneet ottaa Limb Homea pois päältä


Poistin LH:n itse ja nollasin vikakoodit käyttämällä akun kenkää irti. Sen jälkeen tuo on toiminut normaalisti eikä CE-valokaan ole syttynyt.
Mutta jos sinulla on oikeasti läppäkotelossa vikaa, niin pistäpä googleen hakusana 9188186, koteloita löytyy reilusti alle 800 euron. Taitaa pohjat olla 266 taalaa + kulut.
Voikohan noista jäätyä "kaasarin kurkku" ja siitä vika? Kun oikein muistelen, niin minäkin nostin kaasua ennen vikaa. Siinä kun joku toju riplaili edessä

Kannattaa katsella Euroopan puolelta, noihin jenkkihintoihin tulee tullit + Suomen alv mukaan. Euroopasta on noita läppäkoteloita saanut alle 400 euron + kulut.sepeteus kirjoitti: Mutta jos sinulla on oikeasti läppäkotelossa vikaa, niin pistäpä googleen hakusana 9188186, koteloita löytyy reilusti alle 800 euron. Taitaa pohjat olla 266 taalaa + kulut.
Hyviä kandidaatteja ostopaikoiksi:
http://www.partsforsaabs.com
http://www.elkparts.com
Molemmat ovat Englannissa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Olipas oikeastaan hyvä havainto tuo sinun perässäajojuttu, sillä melkoisessa vitilumipyryssä ajoin sen rekan perässä ennenkuin menin ohi. Voisikohan se jäätyä??!! No kuitenkin huollossa kun auto oli jo lämmin niin vika uusiutui.
Muutenkin on ollut lähiaikoina auton kanssa ongelmia, joihin ei ole saatu selviä vastauksia. Kylmällä ilmalla, auton käydessä tyhjäkäyntiä jonkin aikaa, moottori säätää itsensä pahasti pieleen ja pakoputkesta tulee valtavasti harmaata savua ja pirunmoinen käry. Öljyä ei hupene, jäähdytinnestettä ei kulu, turbo on kunnossa, häiriövalo ei syty.
Sama toistuu tasaisen pitkän ajon jälkeen kun kierrokset putoaa tyhjäkäynnille. Kone käy silloin raskaasti n. 300 r/min normaalia alempana.
Vaikeinta tämän vian toteamisessa on se, että se ilmenee satunnaisesti, eikä OPD:lle jää minkäänlaista vikakooodia.... kunnes, tasakaasulla ajaessa, muutama viikko sitten syttyi häiriövalo ja koodi ilmoitti viallista ilmamassamittarin toimintaa ja kuinka ollakaan se oli vaihdettu 2 vuotta ja 3 kuukautta aikaisemmin... v***u! Arvatkaapa kattoiko takuu?
No kokonaisuudessa huolto on ollut ko. paikassa asiantuntevaa ja olivatkin sitä mieltä, että olisiko vikakooodi linkittynyt kuitenkin ensimmäiseltä lambdalta, joka säätäisi seokset poskelleen ja massamittari olisikin kunnossa. Pitäisi päästä mittaamaan lambdan arvoja, silloin kun vika ilmenee niin kai selviäisi sekin ongelma.
Muutenkin on ollut lähiaikoina auton kanssa ongelmia, joihin ei ole saatu selviä vastauksia. Kylmällä ilmalla, auton käydessä tyhjäkäyntiä jonkin aikaa, moottori säätää itsensä pahasti pieleen ja pakoputkesta tulee valtavasti harmaata savua ja pirunmoinen käry. Öljyä ei hupene, jäähdytinnestettä ei kulu, turbo on kunnossa, häiriövalo ei syty.
Sama toistuu tasaisen pitkän ajon jälkeen kun kierrokset putoaa tyhjäkäynnille. Kone käy silloin raskaasti n. 300 r/min normaalia alempana.
Vaikeinta tämän vian toteamisessa on se, että se ilmenee satunnaisesti, eikä OPD:lle jää minkäänlaista vikakooodia.... kunnes, tasakaasulla ajaessa, muutama viikko sitten syttyi häiriövalo ja koodi ilmoitti viallista ilmamassamittarin toimintaa ja kuinka ollakaan se oli vaihdettu 2 vuotta ja 3 kuukautta aikaisemmin... v***u! Arvatkaapa kattoiko takuu?
No kokonaisuudessa huolto on ollut ko. paikassa asiantuntevaa ja olivatkin sitä mieltä, että olisiko vikakooodi linkittynyt kuitenkin ensimmäiseltä lambdalta, joka säätäisi seokset poskelleen ja massamittari olisikin kunnossa. Pitäisi päästä mittaamaan lambdan arvoja, silloin kun vika ilmenee niin kai selviäisi sekin ongelma.