APUA!!
Mikähän mahtaa olla vikana, kun käynnistelin autoani parin viikon seisonnan jälkeen, väänsin virta-avaimesta ja auto tuntui käyvän kerran yhdellä pytyllä (=siis käynti kesti yhden sekunnin murto-osan, kunnes auto sammui). Tämä jo sinänsä mystistä, sillä auto kyllä yleensä lähtee käymään samalla fiiliksellä, kuin laittaisi seinästä kattovalot päälle.
Väänsin uudelleen virta-avaimesta, mutta startti-ääni oli kovin erikoinen. Starttauksen ääni ei ollut semmoinen perinteinen pumppaava "wäy-wäy-wäy-wäy..." vaan enempikin tasaisempi, kuin startatessa ei olisi ollut moottorilla vastusta. Kokeilin vielä startin toimivuutta, laittamalla pakin päälle ja väänsin avaimesta -> auto nytkähti -> joten startti ainakin otti kiinni vauhtipyörään.
Kyseinen auto on siis SAAB 9-5 2.3SE vm.98. Turbon laakerit ovat kyllä jonkin aikaa vinkuneet moottorin ollessa kylmänä.
Mikähän tossa voisi olla vikana ja mitähän sen korjaaminen tulisi about maksamaan?
Ei käynnisty!
Ei käynnisty!
Alle kaksilitraiset tulisi rekisteröidä mopoiksi
Akku on priima, eli uus ja hyvässä hapessa... Anteeksi maalaisuuteni, mutta onko tuo DI-kasetti se musta boksi siinä moottorin päällä, mihin tulee tulpat kiinni?
Onko DI-kasetin testaamiseksi mitään jippoa muuta kuin ostamalla kaupasta uuden vain huomatakseen, ettei vika ollutkaan siinä?
Onko DI-kasetin testaamiseksi mitään jippoa muuta kuin ostamalla kaupasta uuden vain huomatakseen, ettei vika ollutkaan siinä?
Alle kaksilitraiset tulisi rekisteröidä mopoiksi