Roiskeläppiä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Toby
"Hirsch"

Roiskeläppiä?

Viesti Kirjoittaja Toby »

Tuolla tonnaripalstalla keskusteltiin roiskeläpistä.

Onkos kukaan ysifemmaan hankkinut läppiä alle ja jos on, niin millaisia ja mistä? Eli onko muita tarjolla kuin saabin omia?

Itse olen ajatellut, että erityisesti etuläpät olisivat mukavat, kynnyksiin kerääntyy loskaa nykyisellän aika ikävästi tietyillä ilmoilla. Auttavatko roiskikset siihen?
Jartza
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Jartza »

9-5:een saa roiskeläppiä Saabilta (muista toimittajista en tiedä) jos kuitenkin sulla on "sivuhelmat" ei roiskeläppiä Saabin mukaan voi asentaa eteen, mutta taakse kyllä. Varmaan "itsetehdyt" roiskeläpät saa kuitenkin asennettua suht helposti.
KARELPA
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Jartza kirjoitti:9-5:een saa roiskeläppiä Saabilta (muista toimittajista en tiedä) jos kuitenkin sulla on "sivuhelmat" ei roiskeläppiä Saabin mukaan voi asentaa eteen, mutta taakse kyllä. Varmaan "itsetehdyt" roiskeläpät saa kuitenkin asennettua suht helposti.
Olen asentanut Aeroon saabin alkup. roiskeläpät, mut piti hieman "veistellä" niitä mut sai ihan hyvin istumaan. Talvikiekoissa sen verran ulospäin levittävät vanteet, että oli ilman läppiä koko auto aina kurassa, nyt hiukan hillitymin.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Toby
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Toby »

Jartza kirjoitti:9-5:een saa roiskeläppiä Saabilta (muista toimittajista en tiedä) jos kuitenkin sulla on "sivuhelmat" ei roiskeläppiä Saabin mukaan voi asentaa eteen, mutta taakse kyllä. Varmaan "itsetehdyt" roiskeläpät saa kuitenkin asennettua suht helposti.
Mulla on Linear Wagon, joten ymmärtääkseni ilman helmoja (eli helmoilla tarkoittanet Aeron vermeitä!). Joten ei pitäisi kai edessäkään tulla ongelmia...
-valomerkki-
"Hirsch"

läpät

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Saabin alkuperäiset roiskeläpät 9-5ssa kiinni..hyvin meni paikoilleen toisaalta eipä ole niitä aero helmojakaan 8O
ijw
"Ruisku"

Roiskeläpät 9-5 sivuhelmojen kera

Viesti Kirjoittaja ijw »

Toby kirjoitti:
Vanha juttu mutta mulle ajankohtainen. Siis kysäsen Jartzalta tai muilta, miten kiinnitit läpät autoosi? Ilmeisesti reippaasti porasit lokasuojaan reijän tai reikiä?
Kiitos vastauksesta
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Omassa on sekä etu-ja takapäässä Saabin omat läpät. Tosiaan etuläpät saa hyvin sopimaan, kun käyttää hieman puukkoa(velipojalta opittua :wink: )

tuossa on kuva noista takaläpistä :wink: aika huono kylläkin :oops:

http://office.vippet.net/files/img640/55166_pieni.jpg

PS, Omasta mielestä on nuo läpät ihan siistis, mutta kauneus on katsojan silmissä :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Omassa on sekä etu-ja takapäässä Saabin omat läpät. Tosiaan etuläpät saa hyvin sopimaan, kun käyttää hieman puukkoa(velipojalta opittua :wink: )

tuossa on kuva noista takaläpistä :wink: aika huono kylläkin :oops:

http://office.vippet.net/files/img640/55166_pieni.jpg

PS, Omasta mielestä on nuo läpät ihan siistis, mutta kauneus on katsojan silmissä :D
Mun silmään näyttävät erittäin tyylikkäiltä, pitääkin heti tilata omaanikin tuollaiset, meinasin alkaa tekemään itse motonetin vakiotavarasta. Tuon takapuskurin muodon vuoksi ovat ihan ehdottomat, etupäähänkin pitäisi saada läpät ettei vedä kylkiä kiveniskuille, nytkin saten jälkeen huomaa kuinka tarpeelliset olisivat.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
JKen
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JKen »

Suosittelen originaaleja, omassa on sellaiset alla, sopii ainakin mustaan autoon loistavasti. Sitten kun talvi taas tulee, niin huomatkaa Saabin inssien oivallus roiskeläppien potkimiseen puhtaaksi lumesta. Kaikkea ne keksii ...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Vastaa Viestiin