Saab 9-5 ongelmia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jarno.O
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 14:47
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Jarno.O »

pitää testata se by-bassi vielä ja koittaa akun kengän irroitus. ja tosiaan kaasuun vastaa normaalisti eikä muitakaan häiriöitä ilmene. kiitos kaikille neuvoista :)
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti

- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Jarno.O
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 14:47
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Jarno.O »

Eli hmm... on se toiminut moitteettomasti tuossakin. Eli by-bassilta lähtee letku, menee johon anturiin?? ja siitä jatkuu imusarjalle. Eli sen anturin ja imusarjan väliin vaihtaa se?
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti

- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Jarno.O kirjoitti:soitin saabin huoltoon. hyvin vahva epäillys oli että by-bass on mennyt rikki. ei muutakuin uutta ostaa. pitää kerralla ostaa Forgen kestävämpi. Ainakin kovempi puhina tulee :D
Se pitää olla sit kaksois venttiilillä toteutettu malli..Josta ei kokemusta kuin toimii..Saman laista kuin orkkis et voi pistää suhahtamaan ilmaan koska immu sekoaa. :cry:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

9-5T kirjoitti:
Jarno.O kirjoitti:Eli hmm... on se toiminut moitteettomasti tuossakin. Eli by-bassilta lähtee letku, menee johon anturiin?? ja siitä jatkuu imusarjalle. Eli sen anturin ja imusarjan väliin vaihtaa se?
Tarkoittanet magneettiventtiiliä(ei kuitenkaan ahtoja säätävää), en ole tutkinut mikä sen tarkoitus on mutta itse laittaisin T-haaran ennen sitä.
Justiinsa siihen imusarjasta rintapellin mokkulaan menevään letkunnysään minäkin T-haaran laitoin, hyvin toimii.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Jarno.O
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 14:47
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Jarno.O »

Ok, pitää vaihtaa siihen se t-haara. katsoo jos se sit toimis paremmin. pitää kyl muutenkin vaihtaa noita letkuja uusiin. näyttää aika haperolta. Ja saapipahan samalla tuninkia konehuoneeseen :D
Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti

- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: Saab 9-5 ongelmia

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

onko normaalia että ahtoputkistossa on öljyä sen verran että juuri huomaa kun sormella sipasee putken sisältä ja by-bassi:ssa näytti kans olleen sitä?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Saab 9-5 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

vwkupla6 kirjoitti:onko normaalia että ahtoputkistossa on öljyä sen verran että juuri huomaa kun sormella sipasee putken sisältä ja by-bassi:ssa näytti kans olleen sitä?

joko huohotuksessa tai turpossa vikaa jos by-passilla asti on öljyä.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 9-5 ongelmia

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei se nyt vallan ihmeellistä ole jos ohut kerros öljyä on. Sanoisin jopa, että ihan normaalia on. Kaikissa turbosaabeissa joista olen asian tarkistanut niin ohut huntu on öljyä löytynyt, paitsi täysin uudella ahtimella varustetussa.

Jos joku ~300tkm ajettu GT17 ahtoputkensa kostuttaa niin ei tuo nyt vielä kovin hälyttävää ole. :) Ehkäpä tuota voi alkaa harkitsemaan siinä vaiheessa aeron mitsun tilalle vaihtoa mutta ei se vielä häämöttävästä tuhosta kerro ellei öljyä häviä huomattavia määriä savun säestyksellä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: Saab 9-5 ongelmia

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

juu ei se mitään järjettömiä viä 10t laskee noin puoleen väliin tikkuun.
pcs:ä laitin just viestiä tämmösestä paketistä bsr:ä stage3 + Mitsubishin TD04-15T + uusin huohotin päivitys ja paremma tulpa.
mahtaakohan tuo pcs ottaa vanhaa carrettia vaihdossa, jos ei niin semmone tulee sitte pia myyntiin jos joku tarvii :D
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: Saab 9-5 ongelmia

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

joo lähtee turbo ja huohotin päivitys nyt tilaukseen, kerran se kirpasee mut onpa auto sit kunnos ja uskaltaa tolla bsr:ä softalla sit kengiä hiukan. ei viitsi konetta turhaan uudestaa hajottaa, viime keväänä kun ostin niin meni heti autoliikkeen piikkiin koneremontti kun rupes syömään öljyä (kansivika)
vaihdettiin männät,kansi ja laakerit
9-5T kirjoitti:http://www.uusikaupunki.fi/~savirtan/ku ... %20011.jpg
400000km:n huohotuksen tulos.
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: Saab 9-5 ongelmia

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

japanista sais aika halvalla noita ahtimia --->
http://cgi.ebay.ca/Mitsubish-6D16-Turbo ... dZViewItem

mut en oo kielimiehii niin pakko ostaa kalliilla :cry:

haa. nyt tuli minusta "tuplakaasari" :lol:
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Saab 9-5 ongelmia

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

No ei toi nyt niin halpa ole että kannattaisi lähtee tilaamaan. Eihän se td04 maksa Seijarin kauttakaan kuin jotain 650€+150€ jos ei anna vanhaa garrettia/mitsua vaihdossa. Muistaakseni koko ahtimen vaito gt17=>td04 maksoi n.1100€, se sis. ahtimen, muunnos sarjan, öljyt, ilman- ja öjynsuodattimet ja työt eli siis kaiken.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Saab 9-5 ongelmia

Viesti Kirjoittaja karg »

Nopeesti ku laskeskeli ni toi ahdin tulis maksamaan toimitettuna ALVeineen jotain 550€ pintaan.
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: Saab 9-5 ongelmia

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

pcs:tä mitsun ahdin 850€ ja oman carretin joutuu antaa vaihdossa
mistä 550€ saa ? 8O

karg kirjoitti:Nopeesti ku laskeskeli ni toi ahdin tulis maksamaan toimitettuna ALVeineen jotain 550€ pintaan.
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Vastaa Viestiin