9-5 hankittu - kysymyksiä
9-5 hankittu - kysymyksiä
moi kaikki
Vihdoin 9-5 farkku on kotona! (ruotsista).
Malli 2001 / 150 hv / 68000 km
Aloittelijan kysymyksiä:
- SID vaihdon budjetti ? Voiko työn tehdä itse?
- öljymerkki/laatu? Sanoi ruotsissa että Mobil 1 on käytetty...
- helpoin / nopein tapa tutkia mahdolliset mootorin
'öljy-/ hengitysongelmat'
ok / r.
Vihdoin 9-5 farkku on kotona! (ruotsista).
Malli 2001 / 150 hv / 68000 km
Aloittelijan kysymyksiä:
- SID vaihdon budjetti ? Voiko työn tehdä itse?
- öljymerkki/laatu? Sanoi ruotsissa että Mobil 1 on käytetty...
- helpoin / nopein tapa tutkia mahdolliset mootorin
'öljy-/ hengitysongelmat'
ok / r.
Re: 9-5 hankittu - kysymyksiä
Uusi maksaa noin 500 euroa, kokeile korjaamista, täältä löytyy ohjeet hakutoiminnolla.- SID vaihdon budjetti ? Voiko työn tehdä itse?
Ehdottomasti täyssynteettistä, näistä on ollut paljon juttua myös. Saab suosittelee Mobilia, joten itse olen käyttänyt sitä.- öljymerkki/laatu? Sanoi ruotsissa että Mobil 1 on käytetty...
Tutki venttiilikopasta lähtevät letku ja nippa aluksi. Myös öljyloukku kannattaa tarkistaa. Hakutoiminnolla löytyy lisää vaikkapa hakusanalla öljyloukku. Kannattanee tehdä myös viimeisin huohotinpäivitys, jos ei ole tehty, osat maksaa alle 10 euroa.- helpoin / nopein tapa tutkia mahdolliset mootorin 'öljy-/ hengitysongelmat'
Eski
No niin, kertokaapa nyt niin selvästi kuin ikinä mahdollista kuinka tämä tarkistus tulisi tehdä. Missä letkut ja nipat ovat, missä tuo öljyloukku on jne. Mieluiten kuvia jos jollain vain on...onnistuuko ihan "vasurilla parkkipaikalla" vai vaatiiko jotain muitakin työkaluja kuin ruuvari ja jakari. Itselläni oli siis V6, eli missä ko.koneessa nuo letkut ja loukut on.Tutki venttiilikopasta lähtevät letku ja nippa aluksi. Myös öljyloukku kannattaa tarkistaa. Hakutoiminnolla löytyy lisää vaikkapa hakusanalla öljyloukku.
Tästä aiheesta on ollut jo niin paljon puhetta, että joku tietäväinen voisi "lapsellisen" yksityiskohtaisen selostuksen ja jopa kuvien avulla valottaa meille kaikille "tuhertajille" MITÄ kaikkia osia kannattaisi tarkistaa ja KUINKA tämä tarkistus tulisi tehdä!!!!
KIITOS jo etukäteen!
Tässä se SID-korjausopas:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=389
V6-koneen huohotinhommista ei ole mitään hajua ja eihän niitä ainakaan virallisesti nämä huohotinongelmat koske, eikä niissä ole moottoritakuuta.
Tuolta kuitenkin löytyy kattavasti infoa 4-pyttyisten koneiden osalta:
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml
Eski
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=389
V6-koneen huohotinhommista ei ole mitään hajua ja eihän niitä ainakaan virallisesti nämä huohotinongelmat koske, eikä niissä ole moottoritakuuta.
Tuolta kuitenkin löytyy kattavasti infoa 4-pyttyisten koneiden osalta:
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml
Eski
Joo...mutta edelleenkin, jos täällä on joku "tietäjä" jolla on siis 6-kone, niin vaikka digikamera kouraan ja muutama kuva sieltä moottoripuolelta ja ilmoittaa mikä letku irti ja missä se öljyloukku jne. Olisihan se mukava tarkistaa itse tuo asia. Onko tuo öljyloukku muuten sama asia kuin öljysihti...? Ja missä se joku hiton banjoliitin on, joka kuulemma voi olla tukossa. Helppikää avutonta!!V6-koneen huohotinhommista ei ole mitään hajua ja eihän niitä ainakaan virallisesti nämä huohotinongelmat koske, eikä niissä ole moottoritakuuta.
No Saabin EPC näyttää tuollaiset öljyloukut:Ysivee kirjoitti: Joo...mutta edelleenkin, jos täällä on joku "tietäjä" jolla on siis 6-kone, niin vaikka digikamera kouraan ja muutama kuva sieltä moottoripuolelta ja ilmoittaa mikä letku irti ja missä se öljyloukku jne. Olisihan se mukava tarkistaa itse tuo asia. Onko tuo öljyloukku muuten sama asia kuin öljysihti...? Ja missä se joku hiton banjoliitin on, joka kuulemma voi olla tukossa. Helppikää avutonta!!


Kummasti vika-alttiimmalta tuo nelipyttyisen järjestelmä näyttää

EDIT:
Oisko tuosta vielä apua:

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
KIITOS "Termos" kuvista ja vinkeistä!!
Ihan vielä sellainen aloittelijan kysymys, että onko tuossa 6-syl kuvassa näkyvät letkut nyt kaikki huohotukseen liityvät letkut mitä löytyy, vai onko niitä kenties vielä jossain lisääkin? Ja onko se "öljysihti" jokin osa noista vai ihan joku muu..?
Kiitos kärsivällisyydestänne tyhmiä kysymyksiä kohtaan.
-Ville
Ihan vielä sellainen aloittelijan kysymys, että onko tuossa 6-syl kuvassa näkyvät letkut nyt kaikki huohotukseen liityvät letkut mitä löytyy, vai onko niitä kenties vielä jossain lisääkin? Ja onko se "öljysihti" jokin osa noista vai ihan joku muu..?
Kiitos kärsivällisyydestänne tyhmiä kysymyksiä kohtaan.
-Ville
SID ei parane ...
no niin, temput tehty reseptien mukaisesti
Mr SIDin pikselit ei kuitenkaan näy... pitää
kai toistaa operaatio ja kuumentaa enemmän
ja yrittää laittaa vielä tiukemmin tiiviste vastaan...
sen jlk kai on mentävä kauppaan jos ei vielä
tunnu tehoavan.
ok / r.
Mr SIDin pikselit ei kuitenkaan näy... pitää
kai toistaa operaatio ja kuumentaa enemmän
ja yrittää laittaa vielä tiukemmin tiiviste vastaan...
sen jlk kai on mentävä kauppaan jos ei vielä
tunnu tehoavan.
ok / r.
Hei, älkää nyt luovuttako "tyhmille kysymyksille" viime metreillä kun on saatu jo kaikki hienot kuvatkin tuosta huohotinsysteemeistä. Eli kun se öljysihti on kuulemma paikka, johon sitä mönjää saattaa helposti kerääntyä ja se saattaapi mennä ihan tukkoonkin, niin se olisi mukava itsekkin joskus tarkistaa. Eli pliis kertokaapa onko se jokin kuvassa näkyvistä osista (V6), ja kuinka sen tarkistus näppärästi onnistuu. Ja jos se ei näy kuvassa, missä se lienee.
Täällä kun osa on tottunut vaihtamaan tyyliin vaihdelaatikon parkkiksella ja osalle riittää pissapojan täyttäminen, niin jakakaa tietoa ja helppikää avutonta. Kiitos!
Täällä kun osa on tottunut vaihtamaan tyyliin vaihdelaatikon parkkiksella ja osalle riittää pissapojan täyttäminen, niin jakakaa tietoa ja helppikää avutonta. Kiitos!