9-5 aero aut. farmari TM koeajossa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

9-5 aero aut. farmari TM koeajossa

Viesti Kirjoittaja Petter »

Tuo auto oli tekniikan maaliman koeajossa. Siinä kehuttiin suorituskykyä ja alustaakin ja hijaisuutta. Pidettiin kuitenkin liian persoonallisena suurelle yleisölle ja valoja(tai niiden huonontumista) tietysti haukuttiin. Juttu oli otsikoitu "peikkohattulan hot rod".
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Varsin myönteinen juttuhan se oli. Saabin ilmoittamaa 8,5 sekunnin nollasta sataan kiihtyvyttä pidettiin varovaisena, koska auto tuntuu lähtevän kaikissa tilanteissa kuin tykin suusta :lol: Teknikens Värld mittasi Sedan Aerolla 0-100 kmh kiihtyvyydeksi 6,9 sek, joten eiköhän se farkkukin reippaasti alle kasin mene.. Kyseessä siis 5-portainen automaagi.

Eski
Oiler
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 15:50
Paikkakunta: Vaasa

Valot ?

Viesti Kirjoittaja Oiler »

En ole tota juttua nähnyt, joten oliko autossa xenonit ? Jokin aika sitten TM:ssa oli musta 2.0T ja sen halogeenivaloja moitittiin, mutta onko nyt sitten niin, että 9-5:n valot kautta linjan heikentyneet ? Ja millä tasolla sitten ollaan kilpailijoihin nähden ? Saunanlamput kuten Volkkarissa ?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jotain siinä kitistiin niistä Xenoneistakin, käsittääkseni myös uudet Xenonit ovat huonommat kuin edellisen version...

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No voi huokausten valtameri, jos peruskorimalliltaan lähes 10 vuotta vanha 9-5 on liian persoonallinen massamarkkinoille niin johan on outoa, eikö nimenomaan 9-5 ole yksi klassisimmista automalleista mitä markkinoilta löytyy? Ennemminkin voisi luulla että sitä pidettäisiin liian vanhanaikaisena?
No kiva kuulla että ajellaan modernilla autolla :D
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vain Aero on liian persoonallinen suurelle massalle :D

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:Vain Aero on liian persoonallinen suurelle massalle :D

Eski
Vaikea uskoa että kansa joka valitsi vähintäänkin persoonallisen näköisen kajakin ostetuimmaksi autoksi monta vuotta peräjälkeen, osaisi pelätä aeron lisähärpäkkeitä ja "persoonallisuuksia" :D

Joo en siis lukenut tarkemmin että kyseessä oli aero, eli toisin sanoen hintaluokassaan (kunnon varusteilla vähintään 60 kiloeuroa) on tylsempiäkin vaihtoehtoja jotka tottakait sopivat suomalaiseen makuun paremmin ;)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eihän siihen paljon lisävarusteita 60Keuroon tarvita, kun auton (AeroWagonA) listahinta on jo 57550 euroa.

Eski
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Noh, edellinen malli meni TM:ssä 7.5s sedanina 0-100 ja perheen vanhalle GPS:llä mitattiin 7.3s farkku. Eli kyllä uskallan väittää, että 7.5 alle mennään hyvissä olosuhteissa.

Käsittääkseni teknisiä muutoksia ei kuitenkaan juuri tullut, joka vaikuttaisi kiihtyvyyteen?
STCF #3
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Teknikens Värld mittasi nimenomaan aero farmari automaatin ja sille saatiin 6.9 s eli sama mikä luvataan sedanille kovalla laatikolla. Aikamoista vähättelyä tehtaalta. Jutussa päästiin asian ytimeen, aerolla pitää oppia ajamaan, ennenkuin saa kaiken hauskan irti, tavalliselle autonkäytäjälle ei lyhyellä koeajolla auto kertakaikkiaan aukene. Itse muillakin versioilla ajaneena totean, että kyllä aerossa on sitä aitoa turbo meininkiä :D :D :D .
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Eski kirjoitti:Vain Aero on liian persoonallinen suurelle massalle :D

Eski
Muistui tuosta mieleen että juttelin kerran länsiauton myyjän kanssa aeroista niin hän sanoi että jos niitä vuodessa myydään 100kpl, niin 95 niistä menee leasing autoiksi. Ei ole suurten massojen auto :) Ulkomailta saa sitten yksityiskäytössä olleita.
9000CS 2,3
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-5 aero aut. farmari TM koeajossa

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Petter kirjoitti: Pidettiin kuitenkin liian persoonallisena suurelle yleisölle
Mielestäni liika persoonallisuus suurelle yleisölle ei ole negatiivinen asia. Kun 9-5:n ensimmäinen facelift tuli, oliko se 2002, ensialkuun reaktoini oli: "Yök, ihan Primeran näköinen keula." Kun uuteen faceliftiin tottui, 98-01 vuotiset alkoivat näyttää vanhanaikaisilta ja uudempi malli tosi tyylikkäältä. Nyt, kun tuli uusin facelift, reaktio mulla oli sama, mutta radikaalimpi. Uusin 9-5 kammoksutti ensialkuun tosi pahasti. Nyt, kun 2006 mallin ysifemmoja on nähnyt liikenteessä ja silmä tottunut, auto näyttää tosi hienolta. Edellinen facelift miellyttää edellen silmää, mutta 2002 vanhemmat näyttää todella vanhoilta, wagon perästään jopa rumalta.

Duunin parkkipaikalla oli eilen splitterny 9-5 Aero ja vastaava 2000 vuosimallin, molemmat hopeanharmaina. Ero oli silmäänpistävä uuden eduksi.

Nämä kommentit ovat luonnollisesti täysin subjektiivisia makuseikkoja, eikä ole syytä suuttua, vaikkei jakaisikaan mielipidettä kanssani.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-5 aero aut. farmari TM koeajossa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Jyrki73 kirjoitti:
Mielestäni liika persoonallisuus suurelle yleisölle ei ole negatiivinen asia. Kun 9-5:n ensimmäinen facelift tuli, oliko se 2002, ensialkuun reaktoini oli: "Yök, ihan Primeran näköinen keula." Kun uuteen faceliftiin tottui, 98-01 vuotiset alkoivat näyttää vanhanaikaisilta ja uudempi malli tosi tyylikkäältä. Nyt, kun tuli uusin facelift, reaktio mulla oli sama, mutta radikaalimpi. Uusin 9-5 kammoksutti ensialkuun tosi pahasti. Nyt, kun 2006 mallin ysifemmoja on nähnyt liikenteessä ja silmä tottunut, auto näyttää tosi hienolta. Edellinen facelift miellyttää edellen silmää, mutta 2002 vanhemmat näyttää todella vanhoilta, wagon perästään jopa rumalta.

Duunin parkkipaikalla oli eilen splitterny 9-5 Aero ja vastaava 2000 vuosimallin, molemmat hopeanharmaina. Ero oli silmäänpistävä uuden eduksi.

Nämä kommentit ovat luonnollisesti täysin subjektiivisia makuseikkoja, eikä ole syytä suuttua, vaikkei jakaisikaan mielipidettä kanssani.
Omasta mielestäni uus 9-5 on aivan järkyttävän ruma 8O Ne ritilät lamppujen vieressä ja hopeiset kehykset 8O :( :cry: Vanhaan autoon asetettu uudempaan autoon sopivia elementtejä, kuten just pienemmät valot.
9-5 suunniteltiin kunnollisille umpioille eikä noi pokemon-linssit oikeen istu ton muotosina keulalle :roll:

En vaan pysty käsittämään miten ne sai niin hienosta autosta ku 9-5 tehtyä noin ruman, kun SS:kin on aivan hemmetin upea auto.
Persoonallisuus ei ole ennen ollut synonyymi rumuudelle, uuden ysifemman kohalla se vaan tuntuu olevan :)

Mielipiteitähän nämä on, toivottavasti kukaan ei ota liian
henkilökohtasesti :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jooh, juuri yksi päivä ajelin yhden uuden 95:sen takana ja edessä kehällä pitkään ja koko ajan vain ihmettelin, kuinka ne on saanu keulasta ja perästä niin helvetin rumat. Aikasemmat 95:set ollu suosikki autoja näöltään, erityisesti Aero (taino Vector myös) mallina hiton hienoi.
STCF #3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Speedou kirjoitti:Jooh, juuri yksi päivä ajelin yhden uuden 95:sen takana ja edessä kehällä pitkään ja koko ajan vain ihmettelin, kuinka ne on saanu keulasta ja perästä niin helvetin rumat. Aikasemmat 95:set ollu suosikki autoja näöltään, erityisesti Aero (taino Vector myös) mallina hiton hienoi.
Joo on todella hieno :lol:
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Huhti 07, 2006 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin