9-5 aero aut. farmari TM koeajossa
9-5 aero aut. farmari TM koeajossa
Tuo auto oli tekniikan maaliman koeajossa. Siinä kehuttiin suorituskykyä ja alustaakin ja hijaisuutta. Pidettiin kuitenkin liian persoonallisena suurelle yleisölle ja valoja(tai niiden huonontumista) tietysti haukuttiin. Juttu oli otsikoitu "peikkohattulan hot rod".
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Varsin myönteinen juttuhan se oli. Saabin ilmoittamaa 8,5 sekunnin nollasta sataan kiihtyvyttä pidettiin varovaisena, koska auto tuntuu lähtevän kaikissa tilanteissa kuin tykin suusta
Teknikens Värld mittasi Sedan Aerolla 0-100 kmh kiihtyvyydeksi 6,9 sek, joten eiköhän se farkkukin reippaasti alle kasin mene.. Kyseessä siis 5-portainen automaagi.
Eski

Eski
Valot ?
En ole tota juttua nähnyt, joten oliko autossa xenonit ? Jokin aika sitten TM:ssa oli musta 2.0T ja sen halogeenivaloja moitittiin, mutta onko nyt sitten niin, että 9-5:n valot kautta linjan heikentyneet ? Ja millä tasolla sitten ollaan kilpailijoihin nähden ? Saunanlamput kuten Volkkarissa ?
No voi huokausten valtameri, jos peruskorimalliltaan lähes 10 vuotta vanha 9-5 on liian persoonallinen massamarkkinoille niin johan on outoa, eikö nimenomaan 9-5 ole yksi klassisimmista automalleista mitä markkinoilta löytyy? Ennemminkin voisi luulla että sitä pidettäisiin liian vanhanaikaisena?
No kiva kuulla että ajellaan modernilla autolla
No kiva kuulla että ajellaan modernilla autolla

Vaikea uskoa että kansa joka valitsi vähintäänkin persoonallisen näköisen kajakin ostetuimmaksi autoksi monta vuotta peräjälkeen, osaisi pelätä aeron lisähärpäkkeitä ja "persoonallisuuksia"Eski kirjoitti:Vain Aero on liian persoonallinen suurelle massalle![]()
Eski

Joo en siis lukenut tarkemmin että kyseessä oli aero, eli toisin sanoen hintaluokassaan (kunnon varusteilla vähintään 60 kiloeuroa) on tylsempiäkin vaihtoehtoja jotka tottakait sopivat suomalaiseen makuun paremmin

-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Teknikens Värld mittasi nimenomaan aero farmari automaatin ja sille saatiin 6.9 s eli sama mikä luvataan sedanille kovalla laatikolla. Aikamoista vähättelyä tehtaalta. Jutussa päästiin asian ytimeen, aerolla pitää oppia ajamaan, ennenkuin saa kaiken hauskan irti, tavalliselle autonkäytäjälle ei lyhyellä koeajolla auto kertakaikkiaan aukene. Itse muillakin versioilla ajaneena totean, että kyllä aerossa on sitä aitoa turbo meininkiä
.



900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Muistui tuosta mieleen että juttelin kerran länsiauton myyjän kanssa aeroista niin hän sanoi että jos niitä vuodessa myydään 100kpl, niin 95 niistä menee leasing autoiksi. Ei ole suurten massojen autoEski kirjoitti:Vain Aero on liian persoonallinen suurelle massalle![]()
Eski

9000CS 2,3
Re: 9-5 aero aut. farmari TM koeajossa
Mielestäni liika persoonallisuus suurelle yleisölle ei ole negatiivinen asia. Kun 9-5:n ensimmäinen facelift tuli, oliko se 2002, ensialkuun reaktoini oli: "Yök, ihan Primeran näköinen keula." Kun uuteen faceliftiin tottui, 98-01 vuotiset alkoivat näyttää vanhanaikaisilta ja uudempi malli tosi tyylikkäältä. Nyt, kun tuli uusin facelift, reaktio mulla oli sama, mutta radikaalimpi. Uusin 9-5 kammoksutti ensialkuun tosi pahasti. Nyt, kun 2006 mallin ysifemmoja on nähnyt liikenteessä ja silmä tottunut, auto näyttää tosi hienolta. Edellinen facelift miellyttää edellen silmää, mutta 2002 vanhemmat näyttää todella vanhoilta, wagon perästään jopa rumalta.Petter kirjoitti: Pidettiin kuitenkin liian persoonallisena suurelle yleisölle
Duunin parkkipaikalla oli eilen splitterny 9-5 Aero ja vastaava 2000 vuosimallin, molemmat hopeanharmaina. Ero oli silmäänpistävä uuden eduksi.
Nämä kommentit ovat luonnollisesti täysin subjektiivisia makuseikkoja, eikä ole syytä suuttua, vaikkei jakaisikaan mielipidettä kanssani.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: 9-5 aero aut. farmari TM koeajossa
Omasta mielestäni uus 9-5 on aivan järkyttävän rumaJyrki73 kirjoitti:
Mielestäni liika persoonallisuus suurelle yleisölle ei ole negatiivinen asia. Kun 9-5:n ensimmäinen facelift tuli, oliko se 2002, ensialkuun reaktoini oli: "Yök, ihan Primeran näköinen keula." Kun uuteen faceliftiin tottui, 98-01 vuotiset alkoivat näyttää vanhanaikaisilta ja uudempi malli tosi tyylikkäältä. Nyt, kun tuli uusin facelift, reaktio mulla oli sama, mutta radikaalimpi. Uusin 9-5 kammoksutti ensialkuun tosi pahasti. Nyt, kun 2006 mallin ysifemmoja on nähnyt liikenteessä ja silmä tottunut, auto näyttää tosi hienolta. Edellinen facelift miellyttää edellen silmää, mutta 2002 vanhemmat näyttää todella vanhoilta, wagon perästään jopa rumalta.
Duunin parkkipaikalla oli eilen splitterny 9-5 Aero ja vastaava 2000 vuosimallin, molemmat hopeanharmaina. Ero oli silmäänpistävä uuden eduksi.
Nämä kommentit ovat luonnollisesti täysin subjektiivisia makuseikkoja, eikä ole syytä suuttua, vaikkei jakaisikaan mielipidettä kanssani.




9-5 suunniteltiin kunnollisille umpioille eikä noi pokemon-linssit oikeen istu ton muotosina keulalle

En vaan pysty käsittämään miten ne sai niin hienosta autosta ku 9-5 tehtyä noin ruman, kun SS:kin on aivan hemmetin upea auto.
Persoonallisuus ei ole ennen ollut synonyymi rumuudelle, uuden ysifemman kohalla se vaan tuntuu olevan

Mielipiteitähän nämä on, toivottavasti kukaan ei ota liian
henkilökohtasesti

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Joo on todella hienoSpeedou kirjoitti:Jooh, juuri yksi päivä ajelin yhden uuden 95:sen takana ja edessä kehällä pitkään ja koko ajan vain ihmettelin, kuinka ne on saanu keulasta ja perästä niin helvetin rumat. Aikasemmat 95:set ollu suosikki autoja näöltään, erityisesti Aero (taino Vector myös) mallina hiton hienoi.

Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Huhti 07, 2006 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.