Teiden hiekoitus näkyy konepellissä
Teiden hiekoitus näkyy konepellissä
Tuli käytyä huuhtaisemassa auto puhtaaksi ja samalla paljastui karu totuus talven jäljiltä. Konepellin etureuna täynnä pieniä kiveniskemiä, muualla pellissä tasaisesti sitten levinneenä ehkä n. 50 kpl lisää. Apparinpuolen lyhdyn pellinkulmassa kaksi helvetin isoa iskemää jotka ovat alkaneet kiitettävästi jo ruskistumaan. Voi helvetti tätä teiden hiekoittamistakin... ei yksin riitä että koko talvi läpeensä työnnetään suolapaskaa teille, hiekat vielä siihen päälle ja keulasta voi laskeä keväällä osumat.
Noh. Ei muuta kuin paikkamaalin ja vahan kanssa pelleilemään heti kun vähän vielä ilmat lämpiää.
Anteeksi, tulipan vuodatettua.
Noh. Ei muuta kuin paikkamaalin ja vahan kanssa pelleilemään heti kun vähän vielä ilmat lämpiää.
Anteeksi, tulipan vuodatettua.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Jep, samaa ongelmaa täälläkin... Varmaan tarvitsee tehdä jotain noille ennen kuin pahenevat.
Jotenkin tämän talven jälkeen kiveniskemiä on ollut enemmän kuin muiden talvien jäljiltä, mutta ajo on varmaan ollut maantiepainotteista.
Milläpä noita nyt sitten oikein paikkamaalaisi. Täytyy alkaa selvitellä.
Muuten ruosteettomassa ja maalipinnaltaan kelvossa autossa nuo harmittavat vietävästi...
Jotenkin tämän talven jälkeen kiveniskemiä on ollut enemmän kuin muiden talvien jäljiltä, mutta ajo on varmaan ollut maantiepainotteista.
Milläpä noita nyt sitten oikein paikkamaalaisi. Täytyy alkaa selvitellä.
Muuten ruosteettomassa ja maalipinnaltaan kelvossa autossa nuo harmittavat vietävästi...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Re:
Aika paljon riippuu myös siitä missä ja miten ajaa, lähinnä millaista etäisyyttä pystyy pitämään edellä ajavaan.
Omalla autollani on ajettu 90 tkm ja viikonloppuna pesun jälkeen katselin, että nokkapelti on huomattavan hyvässä iskussa moneen muuhun näkemääni Saabiin verrattuna. Itse asiassa autoliikkeessä kysyttiin onko auto korjattu kolarin jäljiltä, kun kiveniskemiä ei ole enempää.
Yhdessä liikkessä oli 30 tkm ajettu 9-5 wagon, jonka nokkapelti oli kauheassa kunnossa. Äimistelin sitä myyjälle, joka väitti, että se yleinen Saabin ongelma ja niitä olisi maalautettu tehtaan piikkiin uudelleen useita kappaleita. Liike ei ollut Saabin edustaja, joten enpä tiedä onko asiassa perää.
Mutta välimatkat kuntoon, niin turvallisuus paranee ja nokkapeltikin tykkää
Omalla autollani on ajettu 90 tkm ja viikonloppuna pesun jälkeen katselin, että nokkapelti on huomattavan hyvässä iskussa moneen muuhun näkemääni Saabiin verrattuna. Itse asiassa autoliikkeessä kysyttiin onko auto korjattu kolarin jäljiltä, kun kiveniskemiä ei ole enempää.
Yhdessä liikkessä oli 30 tkm ajettu 9-5 wagon, jonka nokkapelti oli kauheassa kunnossa. Äimistelin sitä myyjälle, joka väitti, että se yleinen Saabin ongelma ja niitä olisi maalautettu tehtaan piikkiin uudelleen useita kappaleita. Liike ei ollut Saabin edustaja, joten enpä tiedä onko asiassa perää.
Mutta välimatkat kuntoon, niin turvallisuus paranee ja nokkapeltikin tykkää
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
2-3 iskemää on talven saldo täällä ja auto on sentään musta. Että ei paha
Tuolla kun vaihtoautoja katselee niin ovat niinkuin haulikolla ammuttuja.
Kyllä se paljon ajotyylistä riippuu. PK seudun ulosmeno/kehäteiden yleistä ajotyyliähän voisi kutsua kauniisti sanalla "idioottimainen", eli perässä roikutaan 3-5 metrin päässä jos mahdollista. Minua mulkoilee ohittelijat pahasti jatkuvasti kun en ymmärrä pitää yllä tuota jakomielistä ajotapaa. Siinähän töllistelevät..
Tuolla kun vaihtoautoja katselee niin ovat niinkuin haulikolla ammuttuja.
Kyllä se paljon ajotyylistä riippuu. PK seudun ulosmeno/kehäteiden yleistä ajotyyliähän voisi kutsua kauniisti sanalla "idioottimainen", eli perässä roikutaan 3-5 metrin päässä jos mahdollista. Minua mulkoilee ohittelijat pahasti jatkuvasti kun en ymmärrä pitää yllä tuota jakomielistä ajotapaa. Siinähän töllistelevät..
9000CS 2,3
Kun ajelee moottoritiellä esim. 100km/h, niin edes joku 50m turvaväli ei takaa sitä ettei edellä ajava auto sinkoa kiviä tai nastoja peltiin. Sit käy usein niin, että kun on ohittamassa jotain nutaajaa, niin tämä keksiikin lisätä vähän vauhtia ja puskee eteen -> taas roiskuu. Minkäs näille tekee.. Kaupunkiajossa on eri juttu, siellä jos saa kiveniskemiä silmille, niin on aika outo homma ellei satu takavetoisen teinikaaran perään..
edellisessä viestissä tuli yksi syy... teinipirssit (ei välttämättä ihan aina BMW) se on ainakin tässä itse todettu, että niille tulee aina siinä vaiheessa kiire, kun saabin keula on peilissä... tiedä sitten, mutta silloin minä ainakin olen aina kovimmat kiviryöpyt saanut..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Pk-seudulla kunnollisen välimatkan pitäminen edelläajavaan on yhtä helvettiä jonojen ja väliin kiilaavien takia ja se näkyy konepellissä. Pientä kiveniskemää täynnä. Jossain vaiheessa on kuitenkin pakko maalauttaa se kun alkaa tarpeeksi kyrsimään.
Nimim. "Kateellinen Lapissa ajaville"
Nimim. "Kateellinen Lapissa ajaville"
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Tiedän, täällä itsekin pyörinHMK kirjoitti:Pk-seudulla kunnollisen välimatkan pitäminen edelläajavaan on yhtä helvettiä jonojen ja väliin kiilaavien takia ja se näkyy konepellissä. Pientä kiveniskemää täynnä. Jossain vaiheessa on kuitenkin pakko maalauttaa se kun alkaa tarpeeksi kyrsimään.
Nimim. "Kateellinen Lapissa ajaville"
Saa sitä väliä tehtyä kun itse kiilaa edelläajavan eteen ja jarruttaa
Ja jos joku meinaa painaa siihen turvaväliin niin äkkikaasutus ettei ehdi eteen.
Sitä reviiriä eli turvaväliä pitää oikein tosissaan puolustaa
Totta ja Länsiväylä on oikea kilparata. Sitä kun ajelee melkein päivittäin niin satanen ei riitä vaan kaikenlaisilla rimpuloilla painetaan ohi vaikka rajoitus on 80. Joillekin Saab saa otsasuonet pullottamaan ja kaasujalan jäykistymään
Sama se tosin on tuon vanhan golfin kanssa....
Sama se tosin on tuon vanhan golfin kanssa....
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re:
Minulla maalattiin 9-5:n konepelti uudelleen noin vuoden ikäisenä. Kiveniskeymiä oli kymmeniä, ja lisää tuli vauhdilla....Oiler kirjoitti:Yhdessä liikkessä oli 30 tkm ajettu 9-5 wagon, jonka nokkapelti oli kauheassa kunnossa. Äimistelin sitä myyjälle, joka väitti, että se yleinen Saabin ongelma ja niitä olisi maalautettu tehtaan piikkiin uudelleen useita kappaleita. Liike ei ollut Saabin edustaja, joten enpä tiedä onko asiassa perää.
Mutta välimatkat kuntoon, niin turvallisuus paranee ja nokkapeltikin tykkää
Maalauksen jälkeen ei ainuttakaan ilmaantunut, kivisateista huolimatta.
Itse ainakin veikkaisin, että orginaalimaalauksessa oli jotain häikkää.
Väri: Merlot Red
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
move your mind
Re:
Taitaa olla minunkin tapauksessa niin, että kesällä on alettava harkitsemaan konepellin maalausta uudelleen. Minusta noita kivien/nastojen iskujälkiä jo sen verran paljon, että paikkamaalin kanssa suhnaamalla tulee pellistä aika tilkkutäkin näköinen.95-03 kirjoitti:Minulla maalattiin 9-5:n konepelti uudelleen noin vuoden ikäisenä. Kiveniskeymiä oli kymmeniä, ja lisää tuli vauhdilla....Oiler kirjoitti:Yhdessä liikkessä oli 30 tkm ajettu 9-5 wagon, jonka nokkapelti oli kauheassa kunnossa. Äimistelin sitä myyjälle, joka väitti, että se yleinen Saabin ongelma ja niitä olisi maalautettu tehtaan piikkiin uudelleen useita kappaleita. Liike ei ollut Saabin edustaja, joten enpä tiedä onko asiassa perää.
Mutta välimatkat kuntoon, niin turvallisuus paranee ja nokkapeltikin tykkää
Maalauksen jälkeen ei ainuttakaan ilmaantunut, kivisateista huolimatta.
Itse ainakin veikkaisin, että orginaalimaalauksessa oli jotain häikkää.
Väri: Merlot Red
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752