Ensin lakkasi takakontin (sedan) valo toimimasta, sitten hävisi mittaristosta aukinaisen takaluukun merkkivalo ja nyt sitten luukku ei aukea ovesta painamalla / kauko-ohjauksella, avaimella lähtee auki. Avaimen avausnappia painaessa auto kyllä vilkuttaa niin kuin pitää, mutta mitään ei tapahdu. Ilmeisesti kaikki 3 vikaa johtuvat johtosarjan katkeamisista.
1) Kuinka olette korjanneet johtosarjaa? Teipillä vai kolvilla?
2) Miten paljon verhoilua pitää purkaa?
3) Minkäväriset johdot liittyy mihinkin? Vai onko siellä paljon piuhoja?
Jos joku on korjannut ja saanut toimimaan, niin saisko korjausvinkkejä, kiitos.
Muokk: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31227
Löytyi sittenkin jotain ...
Takaluukun johtosarjan korjaus?
Takaluukun johtosarjan korjaus?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Kiitos vinkeistä, lähinnä sitä tuolla 3:lla tarkoitin, että vihreä johto on valaistus, sininen on merkkivalo, punainen on lukitus yms ...
Ohi aiheen: siis -02 ja uudemmissa ei ole enää mahdollista avata takaluukkua avaimella manuaalisesti?
Ohi aiheen: siis -02 ja uudemmissa ei ole enää mahdollista avata takaluukkua avaimella manuaalisesti?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Menihän siihen abaut 20 minsaa kun veti 2 uutta johdinta kannesta kumitötsien läpi ronkissa olevaan liittimeen ja uudet pinnit päihin.
Pitäisiköhän ruveta työkseen moisia korjaamaan
Eikä sitä helvetin teippiä mihinkään muuhun kun johdinsarjan niputtamiseen.
Oli nimittäin Laakkosen teippi/tinakusi hässäkkä paska vastassa kun avasin paikat. Todellista laatutyötä jo vuodesta 2001.
Pitäisiköhän ruveta työkseen moisia korjaamaan

Eikä sitä helvetin teippiä mihinkään muuhun kun johdinsarjan niputtamiseen.

Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business
No niin, korjattu on. Kolme (3) johtoa oli siististi poikki siitä takaluukun kannessa olevan muoviosan sisältä. Sorruin kylläkin hieman ns. "viritykseen" ... johtosarjahan on juuri oikean mittainen, eli vaikee liittää jo valmiiksi lyhyitä johtoja, kun joutuu kuorimaan hieman auki. Laiton pätkän ohutta kaiutinpiuhaa väliin ja koko homman päälle kutistesukkaa (joka pitää muistaa pujottaa johtoon ennen kuin liittää johdot yhteen ...). Hyvä tuli ja taas aukeaa luukku molemmista napeista. Ja koko homma ulkona kerrostalon parkkipaikalla 

Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia