Savupölläys käyntiin laitossa...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
-scorpion-
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 12:39
Paikkakunta: Heinola

Savupölläys käyntiin laitossa...

Viesti Kirjoittaja -scorpion- »

No nih mulla on saab 95 vm 02 km 150 000 ja nyt noin viikon ajan ilmaantui startatessa pöläys ja ei tuoksu öljylle vaan luonnehtisin enempi kitkerä tuoksu :oops: eli olisko suutin vikaa tai jotain? ?saab korjaamo ei ota kantaa sanoi vain et ne joskus tekee niin!?!,että jos teiltä sais tietoo neuvoo :wink:
Terveisin scorpion heinolasta :D
onnex on vanha 900 jolla voi päästellä huolettomasti
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Kovasti vaikuttaisi pölläytysten perusteella siltä että turbo alkaa olemaan finaalissa.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
-scorpion-
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 12:39
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja -scorpion- »

Huh ja siin rempassa lompakko hoikkenee,oon näi foorumeis huomioinu että mitsun ahdin olisi hyvä?? 8O olisiko toi j:kylä ja procarserv oikinen paikka teettää remppaa? vai missä ois pro kaverit ja kohtuu hinnat....
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, kannattaa kysyä PCS:ltä. Suosittelen kyllä vaihtamaan samantien Aeron ahtimen, jos auto ei ihan lähiaikoina ole menossa vaihtoon... Hakutoiminnolla löytyy lisätietoa ahdinremonteista yms.

Offtopic:
Itsekään en uskaltanut tänään kuskata perhettä starttiongelmista kärsivällä 9-5:lla, joten pakkasimme 5 henkeä 3-oviseen 900 Aeroon, ja hienosti onnistui vauvauintireissu :D

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kyselkää Ruotsista STCS:n sivuilta tuliteriä Mitsun turboja, myyvät kohtuullisen edullisesti niitä.

Asennus onnistuu jokaisessa ranepaikassakin.
-scorpion-
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 12:39
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja -scorpion- »

no nih laitoin postii PCS ja nyt vartoon rikun vastaust ens viikol laitoin siit aeron ahtimest kyssärin :?: mitsun ahtimest kans et josko jotain selvii. :)
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

-scorpion- kirjoitti: laitoin siit aeron ahtimest kyssärin :?: mitsun ahtimest kans et josko jotain selvii. :)
Aeron ahdin on juurikin tuo mitsu. :!:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
-scorpion-
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 12:39
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja -scorpion- »

:oops: thnx tiedost tää kun ei o hirveen perillä näist :wink:
pajunen3
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 20:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pajunen3 »

Vilkaise jostain imupuoleen sisälle. En tiedä tosta koneesta missä ois hyvä paikka avata mutta kuitenkin joku muovinen putkenpätkä varmaan löytyy jostain imupuolta joka on helppo irroittaa toisesta päästä. Jos sisällä on kosteutta=turbo väljä>ajan kysymys koska laakeri pettää ja sit voi mennä koko kone niistä palasista.
Eli tää on nyt vähän karpäsestä härkänen mutta teoriassa mahdollista. Kyllähän turbo voi väljänäkin kestää vaikka esim. 100000km, varsinkin matalapaineturbo<1 bar.
Oiskohan imupuolen rööri liitetty kumiputkella kaasuläppäkoteloon. Luulisi että ainakin kotelon puoleleta näkee jos oljyn kosteutta löytyy. On muuten syytä aina käytetystä turbo-autosta tarkistaa toi jos on aatellu ettei tartte sitä rempata.
Turbo kuin turbo, niin ei se saabin ikänen oo....ainakaan nykyään. Kaikki hajoo.
Kyllä on saabin insinöörit erikoisen pakosarjankin tehny siihen OpelV6-moottoriin takapuolelle. Sehän kirjaimellisesti hajoaa ainakin osittain alta 200000 kilometrin. Kirjoittelin siitä palstalla: "saab 9-5 3.0 V6 turbon tehot ja suorituskyky".
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Sama vika rahikaisella.. :(

Startatessa tulee silloin tällöin ajon jälkeen pölläys sinistä savua joka ei haise palaneelle öljylle vaan enemmänkin bensalle. No mut any way ei hyvä juttu.

Mulla näkyy märkää öljyä siinä liitoksessa kun dumbbin putki liittyy ahtoputkeen joka menee läppäkoteloon. En ole vielä avannut mitään mutta se kosteus ei kai ole hyvä juttu?
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Liekö oli Aero vappufiiliksissä 30.4., kun kylmäkäynnistyksen jälkeen seurailin myös sinertävän savupilven leijuntaa. Tämän yhden kerran jälkeen ei ole samaa esiintynyt. Länsiauton huoltomies sanoi, että kantsii vaan seurailla miten homma etenee. :roll:

EDIT: ja mittarissa on 88500km.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

karg kirjoitti:Liekö oli Aero vappufiiliksissä 30.4., kun kylmäkäynnistyksen jälkeen seurailin myös sinertävän savupilven leijuntaa. Tämän yhden kerran jälkeen ei ole samaa esiintynyt. Länsiauton huoltomies sanoi, että kantsii vaan seurailla miten homma etenee. :roll:

EDIT: ja mittarissa on 88500km.
Eihän Aerossa voi pölläytellä kun siinä on se maan mainio Mitsu!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Heleposti voi ku huohotus on päin per.... :evil:

117tkm meillä taulussa ja pöläytyksestä tietää että saa mennä putsailemaan huohottimet taas, sitte mennään monta kuukautta pöläyttämättä.
Aki Peltola #1132
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Pistäkää hyvät immeiset pirssit vaihtoon, ennen kuin prakaa totaalisesti.... :wink:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Niin kai se pitäis, muuten ihajees muttei kukaan nuita osta. :evil:
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin