9-5 - uskallanko ostaa?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
raktorii
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Huhti 23, 2006 21:31

9-5 - uskallanko ostaa?

Viesti Kirjoittaja raktorii »

Eli ekaa saabia katselemassa, '98 mallinen 9-5, 2.0 SE(?) Turbo koneella ja rullattu on n. 180tkm.

Tuo on ilmeisesti vuosi jolloin 9-5 tuli ensikertaa myyntiin, mahtaneeko olla lapsenvikoja paljon?

Spekseistä, autotallin arvoihin en ole luottanut enää aikoihin joten jos olisi mahdollista saada esim. kulutusarvoja tästä mallista? tehot on ilmeisesti ne 150hv.

Sitten vielä viimeiseksi hinnasta..pyynti on 13500e, kommentoikaa jos haluatte.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Just myin samanlaisen, tosin 240tkm ajetun hintaan 11.700e. Mutta autoon meni about 4 kiloeuroa vuoden aikana korjauksiin, ja oli aidosti kovassa iskussa. Jos tyyppivikoja ei ole korjattu niin suosittelen jättämään väliin, 8v. valmistajan myöntämä moottoritakuukaan ei ole enää voimassa välttämättä.

Meidän ajoissamme vei aika vähän, tietty jos antoi kenkää niin tankillisella pääsi vähän yli 400km.
Vakiona eli 110Kw:n tehoilla on melkein hengenvaarallisen laiska esim. ohitustilanteissa, aivan kuten 2.3t:kin.
2.0 tärisee vähemmän eikä siinä ole ongelmia tasapainoketjujen kanssa koska pienemmässä koneessa ne kestävät, aivan kuten tonnareissa ja muissa T5-vehkeissäkin ;)
Eli mieluiten 2.0t 9-5 ja siihen samantien Mitsubishin turbo ja steg1, enempää tehoa ei etuvedossa tarvitse ;)
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

ng900aero kirjoitti:Just myin samanlaisen, tosin 240tkm ajetun hintaan 11.700e. Mutta autoon meni about 4 kiloeuroa vuoden aikana korjauksiin, ja oli aidosti kovassa iskussa. Jos tyyppivikoja ei ole korjattu niin suosittelen jättämään väliin, 8v. valmistajan myöntämä moottoritakuukaan ei ole enää voimassa välttämättä.

Meidän ajoissamme vei aika vähän, tietty jos antoi kenkää niin tankillisella pääsi vähän yli 400km.
Vakiona eli 110Kw:n tehoilla on melkein hengenvaarallisen laiska esim. ohitustilanteissa, aivan kuten 2.3t:kin.
2.0 tärisee vähemmän eikä siinä ole ongelmia tasapainoketjujen kanssa koska pienemmässä koneessa ne kestävät, aivan kuten tonnareissa ja muissa T5-vehkeissäkin ;)
Eli mieluiten 2.0t 9-5 ja siihen samantien Mitsubishin turbo ja steg1, enempää tehoa ei etuvedossa tarvitse ;)
:lol: Kuten itekin tiedät :roll:

Volvo, turbolla...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
raktorii
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Huhti 23, 2006 21:31

Viesti Kirjoittaja raktorii »

ng900aero:

Mitä tyyppivikoja kannattaisi tarkistaa? kuulemma on rempattu kaikenlaista.

9-5T:

Niin tässähän on siis Aut.ilmastointia, cruisea, nahkaa, jne. jne. ja suomiauto kyseessä.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Jos muistan oikein niin vm.-98 ei suomessa saanut 2.0 t:nä, joten taitaa olla tuontiauto niinkuin 9-5T sanoo tai sitten on vm.-99 joka on käyttöönotettu -98.

Käytä hakua niin saat kyllä selville kaikki tarkastus kohteet.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
raktorii
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Huhti 23, 2006 21:31

Viesti Kirjoittaja raktorii »

Hmm..no ilmeisesti tämä on sitten '99 koska huoltohistorian mukaan ostettu metroautosta. :)

Täytyy kattella haulla..mutta saa toki tännekin pistää noita tarkastuksen kohteita, on ainakin pinnalla sitten..
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

mikäs sen käyttööottopäivä on?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
TuroTurbo
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 12:54

Viesti Kirjoittaja TuroTurbo »

Silloin kun itse olin ostoksilla, en valitettavasti tiennyt tarpeeksi, mutta näillä tiedoilla kurkistaisin ainakin venttiilikopan sisälle ja selvittäisin turbon kunnon ennen ostoa. Muita tarpeellisia tarkastuskohteita löytyy tosiaan haulla.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jos siinä on ahtimena GT17 niin se on oletusarvoisesti rikki :)
Takaiskarit, kone, acc:n läppäakseli, eli antaako vikakoodeja kalibroitaessa, jnejne.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

ng900aero kirjoitti:Jos siinä on ahtimena GT17 niin se on oletusarvoisesti rikki :)
Takaiskarit, kone, acc:n läppäakseli, eli antaako vikakoodeja kalibroitaessa, jnejne.
Kyllä nyt tulee vähän liioteltua tekstiä ... ei ne sentään aina ole rikki.

9-5:nen on ihan hyvä auto jossa kilometrien myötä tulee joitakin vikoja niinkuin kaikissa autoissa.

Tämänpäivän hinnoilla 9-5:set on mielestäni hyviä ostoksia vaikka niihin "joitakin satasia" pitäisi korjauksiin laittaakin.

Jos 12-15 t eurolla saa edustusluokan ison ja turvallisen auton jolla ajettu noin 200 tkm niin ei se ainakaan ole kallis.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

valtteri kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Jos siinä on ahtimena GT17 niin se on oletusarvoisesti rikki :)
Takaiskarit, kone, acc:n läppäakseli, eli antaako vikakoodeja kalibroitaessa, jnejne.
Kyllä nyt tulee vähän liioteltua tekstiä ... ei ne sentään aina ole rikki.

9-5:nen on ihan hyvä auto jossa kilometrien myötä tulee joitakin vikoja niinkuin kaikissa autoissa.

Tämänpäivän hinnoilla 9-5:set on mielestäni hyviä ostoksia vaikka niihin "joitakin satasia" pitäisi korjauksiin laittaakin.

Jos 12-15 t eurolla saa edustusluokan ison ja turvallisen auton jolla ajettu noin 200 tkm niin ei se ainakaan ole kallis.
Totta, sori meni vähän pilailun puolelle :oops: 9-5 on hintaansa nähden hyvä peli, hitsin mukava ajaa, jäykähkö alusta, kori ei vetele, ja eturenkaillekin löytyy pitoa paremmin kuin tonnarissa.
raktorii
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Huhti 23, 2006 21:31

Viesti Kirjoittaja raktorii »

ng900aero kirjoitti:Jos siinä on ahtimena GT17 niin se on oletusarvoisesti rikki :)
Takaiskarit, kone, acc:n läppäakseli, eli antaako vikakoodeja kalibroitaessa, jnejne.
Tuo ahtimen tsekkaaminen kaupan parkkiksella voi olla ongelma..luulin että tuota ahdinta on vai 3l veekutosessa? olin kai väärässä..
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

raktorii kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Jos siinä on ahtimena GT17 niin se on oletusarvoisesti rikki :)
Takaiskarit, kone, acc:n läppäakseli, eli antaako vikakoodeja kalibroitaessa, jnejne.
Tuo ahtimen tsekkaaminen kaupan parkkiksella voi olla ongelma..luulin että tuota ahdinta on vai 3l veekutosessa? olin kai väärässä..
Taitaa olla kaikissa paitsi Aeroissa ja disuleissa, eli osta Aero niin tulee Mitsukin :D
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

3.0 V6:
99-00 GAR GT18V
00-03 GAR GT1549
raktorii
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Huhti 23, 2006 21:31

Viesti Kirjoittaja raktorii »

ng900aero kirjoitti:
raktorii kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Jos siinä on ahtimena GT17 niin se on oletusarvoisesti rikki :)
Takaiskarit, kone, acc:n läppäakseli, eli antaako vikakoodeja kalibroitaessa, jnejne.
Tuo ahtimen tsekkaaminen kaupan parkkiksella voi olla ongelma..luulin että tuota ahdinta on vai 3l veekutosessa? olin kai väärässä..
Taitaa olla kaikissa paitsi Aeroissa ja disuleissa, eli osta Aero niin tulee Mitsukin :D
Siis tuo GT17 löytyy kaikista muista? 8O

Eihän tuollaista sitten jaksa..ei oo ajatuksena samantien alkaa ahdinta vaihtamaan.
Vastaa Viestiin