Nordic steg 2
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 00:14
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Nordic steg 2
Kun on vielä vähän tuore tuttavuus eikä kokemusta tuoreeltaan...
95 Aero AT -00 on kiinni Nordicin steg 2 - sarja;
Ahtopaineet nousee punaisen rajalle. Onko siis kaikki OK vai pitäiskö niiden nousta jonkun verran punaiselle/tappiin?
95 Aero AT -00 on kiinni Nordicin steg 2 - sarja;
Ahtopaineet nousee punaisen rajalle. Onko siis kaikki OK vai pitäiskö niiden nousta jonkun verran punaiselle/tappiin?
Jarru on vauhdin surma!
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
Re: Nordic steg 2
Itselläni on orkkis Aero ja samaa olen itse miettinyt. Vaikka tallan painaa pohjaan, niin mittari jää punaisen rajalle. Muistelin vain, että tuo "turbo" mittari, ei näytä aitoa ahtopainetta vaan turbon "kuormaa" Itselläni oli edellisessä Saabissa oikea ahtomittari ja sen toiminta muuttui täysin kun autoon päivitettiin softa. Eikös tuo Steg 2 ole "vain" softa ja pakoputken vaihto? Eli esim kattia ei vaihdeta? Eli voisiko tilanne olla vain se, että turboa "ahdistaa" sen verran, että softalla rajoitetaan ahtopainetta, ettei turbo kuormitu liikaa.Saabanisti kirjoitti:Kun on vielä vähän tuore tuttavuus eikä kokemusta tuoreeltaan...
95 Aero AT -00 on kiinni Nordicin steg 2 - sarja;
Ahtopaineet nousee punaisen rajalle. Onko siis kaikki OK vai pitäiskö niiden nousta jonkun verran punaiselle/tappiin?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Enpä ole ihan varma noista virisoftista, mutta ainakin 305 hv 9-5 Aero Hirschin turbomittari meni ihan samalla tavalla siihen punaisen rajalle kuin vakiossakin. Näiden Trionic7-Saabien turbomittari ei tosiaan ole ahtopainemittari, vaan kuormitusmittari. Manuaalivaihteisessa vakio-Aerossa menee ylipainetoiminnolla aavistuksen punaiselle.
Eski
Eski
Itellä samoja kokemuksia. Mulla vm.2001 9-5 Aero at.
Kun pedaalin painaa pohjaan niin turbon viisari nousee punasen rajalle.
Vaimolla 9-5 Wagon 2,3t vm.2003 at ja sillä nousee ihan samaan kohtaan turbomittarin viisari eli punasen rajalle. Toki persiissä tuntee kiihtyvyyden eron
Mun mielestä suorituskyky tippuu silloin kun vakionopeussäätimen merkkivalo palaa taulussa?
Voiko vaikuttaa tehoihin?
Kun pedaalin painaa pohjaan niin turbon viisari nousee punasen rajalle.
Vaimolla 9-5 Wagon 2,3t vm.2003 at ja sillä nousee ihan samaan kohtaan turbomittarin viisari eli punasen rajalle. Toki persiissä tuntee kiihtyvyyden eron

Mun mielestä suorituskyky tippuu silloin kun vakionopeussäätimen merkkivalo palaa taulussa?
Voiko vaikuttaa tehoihin?

-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Nordic steg 2
Vakio nousee vain punaisen rajalle ja viritetty punaisen puoliväliin.Saabanisti kirjoitti: Ahtopaineet nousee punaisen rajalle. Onko siis kaikki OK vai pitäiskö niiden nousta jonkun verran punaiselle/tappiin?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 00:14
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Eski kirjoitti:Enpä ole ihan varma noista virisoftista, mutta ainakin 305 hv 9-5 Aero Hirschin turbomittari meni ihan samalla tavalla siihen punaisen rajalle kuin vakiossakin. Näiden Trionic7-Saabien turbomittari ei tosiaan ole ahtopainemittari, vaan kuormitusmittari.
Pitäiskö jomman kumman perua puheensa? Tai ainakin kertoa mitä kohtaa en ymmärtänyt.potkuhousu kirjoitti:Vakio nousee vain punaisen rajalle ja viritetty punaisen puoliväliin.
Edesmenneessä tonnarissa oli kiinni speedpartsin steg 2, jossa lastulla nostettiin ahtopaineita, jolloin mittari meni tappiin. Siihen nähden nykyinen tilanne on alkanut ihmetyttää.
Jossain "suotuisissa" ilman olosuhteissa on mahdollista, että mittari käväsee punaisella mutta jos se on jatkuvaa niin se on jotain muuta. Viallinen magneettiventtiili voinee tehdä samanlaisia oireita.karg kirjoitti:Meikän automaatti on sitten vissiin viritetty, kun ahtomittari käväisee pikkusen punasen puolella kaasua tallatessa? Milläs tän vois todeta?
Jarru on vauhdin surma!
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
En nyt ihan 100% varma ole siitä Hirschistä, mutta missään tapauksessa ei mennyt tappiin, tosin Hirschin ahtopaineitakaan ei ole kovin paljon nostettu vakiosta (0,95->1,15 bar).
Tonnarissa on ahtopainemittari, joka menee tappiin, jos paineita nostetaan tarpeeksi.
Vakiossa M2006 9-5 Aerossa näytti myös mittari menevän aika reippaasti punaiselle, mutta jos haluaa tietää millaiset ahtopaineet autossa on, kannattaa asentaa autoon oikea asteikollinen ahtopainemittari.
Eski
Tonnarissa on ahtopainemittari, joka menee tappiin, jos paineita nostetaan tarpeeksi.
Vakiossa M2006 9-5 Aerossa näytti myös mittari menevän aika reippaasti punaiselle, mutta jos haluaa tietää millaiset ahtopaineet autossa on, kannattaa asentaa autoon oikea asteikollinen ahtopainemittari.
Eski