tänään 9-5 vector varusteiseen farmariin. Auto on todella upea ja hyvä ajettava. Olin retkahtaa 9-3 turbo jubileen, onneksi maltoin mieleni ja kiersin autoliikkeitä. Auto on automaattilootalla varustettu ja moottori on 2.3t. Päivän oon ajanu, enkä ikinä tule enään hankkimaan autoa manuaalilootalla.
Nyt pitäs alkaa autoa varustamaan viripalikalla. Onkohan steg1 sopiva aloitus virittämisen saralla??????
Tonnari vaihtui
Re: Tonnari vaihtui
Onnea ostokselletonnari kirjoitti: Nyt pitäs alkaa autoa varustamaan viripalikalla. Onkohan steg1 sopiva aloitus virittämisen saralla??????

Koska kyseessä on kuitenkin käytetty ei Aero, niin suosittelisin heti kunnon viritystä uudella paremmalla ahtimella ja muulla raudalla. Tulee kertarysäyksellä kalliiksi, mutta ei tarvitse yhtenään olla palikoita vaihtamassa.
Turbon vaihto
Uuden turbon hankinta on turhan kallista puuhaa. Kevyt viritys uudella palikalla esim. steg1: llä riittää. Mietityttää vaan automaattilaatikon kestävyys autoa virittäessä. Onhan täällä palstalla kerrottu, että kestää. tiedä häntä....
Uusi turbo tullee kuitenkin ajankohtaiseksi piakkoin, orkkis garretti ei ole kuuluisa hyvästä kestävyydestään.
Steg1 ei ole paikkojen kestämisen kannalta hyvä asia, alakierroksille tulee liikaa vääntöä ja kovemmilla kierroksilla taas ei tapahdu mitään uutta.
Jos lompakossa ei ole voimaa (nykyään velanottokykyä
), niin virittämistä ei mielestäni kannata edes harkita.
Steg1 ei ole paikkojen kestämisen kannalta hyvä asia, alakierroksille tulee liikaa vääntöä ja kovemmilla kierroksilla taas ei tapahdu mitään uutta.
Jos lompakossa ei ole voimaa (nykyään velanottokykyä

Viritys
Ei turbossa ainakaan vielä ole mitään vikaa. Aion ottaa käyttöön 10 000 km öljynvaihdon, jos se toisi lisää kestävyyttä.9-5T kirjoitti:Turhaan pelottelevat, ahdin on voitu vaihtaa vaikka viime viikolla ja kyllä niilläkin on ajettu paljon mutta myös hajonneita löytyy. Steg1 on asiaa sillä saat ahtopainetta lisää jolloin hymy on herkässä ja kulku riittää varmasti normaaliajoon täydellisesti. Itsellä on orkkis virisarja ja mittarissa 330000km mutta ehkä toikin kestävyysongelma(kuten esim. öljyn vaihtovälin pienentämättömyys kolmella yms.) ilmenee vasta huomattavasti suuremmilla kilometri lukemilla. Trolli.nusta vain steg1 tilaukseen.
Kuinka paljon niitä tehoja tulee steg1:llä 2.3t koneseen lisää?. Nyt kaakkeja pellin alla on 185 hv.