Tonnari vaihtui

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
tonnari
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Loka 06, 2005 17:00

Tonnari vaihtui

Viesti Kirjoittaja tonnari »

tänään 9-5 vector varusteiseen farmariin. Auto on todella upea ja hyvä ajettava. Olin retkahtaa 9-3 turbo jubileen, onneksi maltoin mieleni ja kiersin autoliikkeitä. Auto on automaattilootalla varustettu ja moottori on 2.3t. Päivän oon ajanu, enkä ikinä tule enään hankkimaan autoa manuaalilootalla.

Nyt pitäs alkaa autoa varustamaan viripalikalla. Onkohan steg1 sopiva aloitus virittämisen saralla??????
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Re: Tonnari vaihtui

Viesti Kirjoittaja Ansis »

tonnari kirjoitti: Nyt pitäs alkaa autoa varustamaan viripalikalla. Onkohan steg1 sopiva aloitus virittämisen saralla??????
Onnea ostokselle :!:

Koska kyseessä on kuitenkin käytetty ei Aero, niin suosittelisin heti kunnon viritystä uudella paremmalla ahtimella ja muulla raudalla. Tulee kertarysäyksellä kalliiksi, mutta ei tarvitse yhtenään olla palikoita vaihtamassa.
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Samaa mieltä ei ikinä enää manuaalia ;)
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
tonnari
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Loka 06, 2005 17:00

Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja tonnari »

Uuden turbon hankinta on turhan kallista puuhaa. Kevyt viritys uudella palikalla esim. steg1: llä riittää. Mietityttää vaan automaattilaatikon kestävyys autoa virittäessä. Onhan täällä palstalla kerrottu, että kestää. tiedä häntä....
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Uusi turbo tullee kuitenkin ajankohtaiseksi piakkoin, orkkis garretti ei ole kuuluisa hyvästä kestävyydestään.
Steg1 ei ole paikkojen kestämisen kannalta hyvä asia, alakierroksille tulee liikaa vääntöä ja kovemmilla kierroksilla taas ei tapahdu mitään uutta.
Jos lompakossa ei ole voimaa (nykyään velanottokykyä :!: ), niin virittämistä ei mielestäni kannata edes harkita.
tonnari
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Loka 06, 2005 17:00

Viritys

Viesti Kirjoittaja tonnari »

9-5T kirjoitti:Turhaan pelottelevat, ahdin on voitu vaihtaa vaikka viime viikolla ja kyllä niilläkin on ajettu paljon mutta myös hajonneita löytyy. Steg1 on asiaa sillä saat ahtopainetta lisää jolloin hymy on herkässä ja kulku riittää varmasti normaaliajoon täydellisesti. Itsellä on orkkis virisarja ja mittarissa 330000km mutta ehkä toikin kestävyysongelma(kuten esim. öljyn vaihtovälin pienentämättömyys kolmella yms.) ilmenee vasta huomattavasti suuremmilla kilometri lukemilla. Trolli.nusta vain steg1 tilaukseen.
Ei turbossa ainakaan vielä ole mitään vikaa. Aion ottaa käyttöön 10 000 km öljynvaihdon, jos se toisi lisää kestävyyttä.
Kuinka paljon niitä tehoja tulee steg1:llä 2.3t koneseen lisää?. Nyt kaakkeja pellin alla on 185 hv.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

n. 220-230 riippuen viriputkasta!

Itsellä on omassa -00 lpt:ssä Aeron boksi millä pitäisi päästä suht samoihin :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin