Niin kuinka yleistä tämä pulttien löysyys on näissä 9-5:ssa ollut.
Itselläni vm. 99 2.3 t aj. 175 tkm. lähinnä vaimon käytössä ja tästä syystä oli nesteet päässyt vähiin, kussut ns. ulospäin niitä nesteitä.
Siinä sitten meni kannen tiiviste ja jälkipelissä laitetaan vielä kaikki venttiilit uusiin puihin.
Kertokaa kokemuksia ja minkä hintaiseksi teillä on tommoiset remontit tullut.
Kiitos jo etukäteen
malait kirjoitti:Niin kuinka yleistä tämä pulttien löysyys on näissä 9-5:ssa ollut.
Yleistä, mulla on molemmista 2000-luvun Saabeista (9-3 ja 9-5) kiristetty kansi. 9-3:ssa tihkui nestettä mutta loppui kiristyksen jälkeen ja 9-5:ssä ei onneksi ollut mitään oireita, eivät ilmeisesti pultit olleet vielä tarpeeksi löysällä... Molemmissa kiristys tehtiin 70000 km:n huollon yhteydessä.
Minulla on 99 2.3t, 200 tkm ja kun siitä vähän aikaa sitten kirin noita pultteja sai niitä pyöritellä ihan reilusti. En nyt muista oliko kierros vai puoli, vähän pultista riippuen, mutta löysällä olivat.
Minä kiristytin 100tkm kohdalla öljynvaihdon yhteydessä, vaikka mitään oireita ei ollut. Oli kuulemma ollut jo kaksi pulttia niin löysällä, että käsin oli voinut kiertää. Pistettiiin samallla uusi tiivistekin varmuuden vuoksi.
Perheessä olevasta 9-3:sta meni kannentiiviste 150tkm kohdalla ja siitä sain kimmokkeen. Huollon mukaan kiristely on ollut joskus osana huolto-ohjelmaa ja poiston seuraukset näkyy nyt yleistyneinä kannentiivisteongelmina.
Kiristyksen voi tehdä itsekin eikä se teetettynäkäään montaa kymppiä ole. Eipä siis kannata kovin montaa kertaa miettiä kannattaako kiristää vai maksaa ehkä isompi remppa.
Mites noi kiristykset sitte kun mulle sanoivat huollossa jo aikoja sitte ettei mun pirssin (9-5 -00 2,3t) kohdalla kiristykset auta kun on joku tietynlainen kannentiiviste?? Puhuivatko sontaa vai pitaisko pyytaa kiristamaan? En ihan turhaan viittis kallista kansiremppaa teetättää.
Saab 9-3 SC 1.9 TiDS 6v Man -07
Saab 9-5 SC 2.0 Aut -04
EX - Saab 9-5 2,3t Aut Wagon -00
EX - Saab 9000 CDE 2.0 aut -90
EX - Saab 900 Turbo 5d -85
No onhan toi siis TODELLA pieni homma, vienee aikaa 15min jos vaan on pelit + pensselit käsillä, ja tieto-taitoa ei juuri tarvita, on niin simppeli juttu.
Saabisti -77 kirjoitti:Mulle sanottiin Länsiauto Olarissa kirstyksen hinnax 100€!, kun kyselin moista operaatiota. Joku kirjotteli tos aiemmin muutamasta kympistä?
Käytä esim. Torek-Autossa, niin saat paremmin tehdyn työn halvemmalla, kun kerran Espoossa olet.
Länsiauto rules näissä asioissa . Minulle sanottiin 90tkm huollon yhteydessä että kannen tiiviste on vähän tihkuttanut ja niinhän se onkin kyllähän minä sen tiesin. Sitä ei kuulemma "vuotavaa" kantta kannata kiristää vaan tiiviste pitäisi vaihtaa, työtä tarjottiin hintaan 900-1000€. Jos kantta pitää oikaista niin sitten kuulemma 1100€. Laskeskelin siitä että tuntiveloituksen mukaan olisi ollut n. 10 tunnin homma sitten.. montako kannen pulttia siellä olikaan? 300?
Jätin nyt kuitenkin homman tekemättä koska sekin vähäinen tihkunta on loppunut itsestään aikaa sitten. Kannen kireys tarkistetaan kohta väli öljynvaihdossa tuolla mainitussa Torekissa ja kiristetään tarvittaessa.
(jos tuo nyt sit enää viikkojen seisonnan jälkeen lähtee edes käyntiin kun kahdella rattaalla tässä on liikuttu jo ties kuinka pitkään
Saabisti -77 kirjoitti:Mulle sanottiin Länsiauto Olarissa kirstyksen hinnax 100€!, kun kyselin moista operaatiota. Joku kirjotteli tos aiemmin muutamasta kympistä?
Saabisti -77 kirjoitti:Mulle sanottiin Länsiauto Olarissa kirstyksen hinnax 100€!, kun kyselin moista operaatiota. Joku kirjotteli tos aiemmin muutamasta kympistä?
Saabisti -77 kirjoitti:Mulle sanottiin Länsiauto Olarissa kirstyksen hinnax 100€!, kun kyselin moista operaatiota. Joku kirjotteli tos aiemmin muutamasta kympistä?
Heh, tässä tarvitaan kuitenkin erikoistykalu: hylsy E16
Veikkaisinpa, että tuohon hintaan kuuluu ainakin uusi venttiilikopan tiiviste, mutta siitä huolimatta on kyllä melko järjetön hinta...Pulttipyssyllä venakoppa irti max 5min, kansipulttien kiristys max. 5min ja kokoaminen uuden tiivisteen ja tiivestetöhnän (pientarvikelisä varmaan jotain 20€ ) kanssa n. 10min. Työn veloitus maksimissaan puolituntia tommosesta hommasta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Saabisti -77 kirjoitti:Mulle sanottiin Länsiauto Olarissa kirstyksen hinnax 100€!, kun kyselin moista operaatiota. Joku kirjotteli tos aiemmin muutamasta kympistä?
Käytä esim. Torek-Autossa, niin saat paremmin tehdyn työn halvemmalla, kun kerran Espoossa olet.
Minä kirjoitin muutamasta kympistä ja käytin juurikin Torek-autoa. Lisäksi vielä venttiilikopan tiiviste. Samalla kannattaa teettää kaikki muutkin hommat joista ei tarvita leimaa huoltokirjaan.