Saab 9-5 Aero!
Saab 9-5 Aero!
Elikkä kyselisin mitä kannattaa ottaa huomioon jos kyseistä autoa meinaa ostaa. Olisi yksi kiikarissa 151tkm ajettu -01. Hintaa olis 24000... auto on liikkeestä. Onko hinta teidän mielestä kohdillaan ja miten on kilometrien kanssa?
Hintahan tuntuu aika suolaiselta.
Tossa esim oikeat hinnat: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38435

Tossa esim oikeat hinnat: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38435
Re: Saab 9-5 Aero!
Mitä heti ensimmäiseksi tulee mieleen on huoltohistoria. Eli onko kaikki huollot tehty ajallaan.simppas kirjoitti:Elikkä kyselisin mitä kannattaa ottaa huomioon jos kyseistä autoa meinaa ostaa.
Tämä asia tulee vastaan kun puhutaan 8v moottoritakuusta. Ja asiasta löytyy keskustelua paljolti tässä foorumista.
Oikeat 9-5 expertit lisätköön muut huomioitavat asiat, minulla kun ei ole kuin og9-3T5
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Hintaverrokiksi 156 tkm ajettu -00 Aero Wagon A täällä päin Härmää 20900 €. Piti käydä kuskin penkillä istumassa. Naarmuja, penkin nahat ei ihan iskussa ja etuspoikka vähän ruvella. Oli vielä pesemätönkin, oikein hävetti mersun liikkeen puolesta. Teki mieli käydä tarjoamassa ilmaista fiksauspalvelua...
Saabiton
Saab 9-5 Aero.
No tosta hinnasta pystyy varmaan vielä vähän tinkimäänkin...Edellinen autoni oli diisseli saab,ja nyt on ollut ongelmana,minkä sitä seuraavaksi ostaisi. Vertailin volvon v70(uudempi korimalli) ja tollasta 9-5 saabasta. Entisenä saabistina tekisi mieleni kyllä tollanen 9-5 ostaa.
Ainoa asia mikä arveluttaa, on auton kestävyys... 


Joopa joo, oikean hintainen onkin vuoden vanhempi ja melkein 100K enemmän ajettu. Ei tuo 24K mitenkään järkyttävältä kuulosta liikkeen hinnaksi, jos auto on kunnossa ja huoltokirja oikein leimattu.Kurko kirjoitti:Hintahan tuntuu aika suolaiselta.![]()
Tossa esim oikeat hinnat: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38435
Eipä Aerossa sen ihmeempiä tarkastuskohteita ole kuin muissakaan 9-5:ssa:
-Taka-akselin puslat ja takaiskarit.
-Jos koneesta kuuluu rohinaa, on edessä tasapaino/jakopään remontti (takuuseen, jos moottoritakuu on voimassa).
-Ilmastoinnin kalibrointi kannattaa kokeilla (auto ja off -napit yhtäaikaa pohjaan).
-Jos manuaalivaihteisessa vaihteiden kytkeytyminen takkuaa, on edessä laatikkoremontti. Suosittelen lämpimästi automaattivaihteistoa

-Öljy- ja nestevuotojen tarkastus, kannentiivisteet vuotaa usein, koska kannenpultit on löysällä...
-Venttilikopan (tai öljypohjan) avaamaalla voi tarkastaa öljylietteen määrän. Kannattaa myös tarkistaa onko autoon asennettu huohotinpäivityksiä ja asentaa uusin versio.
Eski
Re: Saab 9-5 Aero!
Hinta tuntuu hieman pitkältä, sillä samaan hintaluokkaan saa myös -02 mallin (facelift versio uudistuksineen + ESP). Katso myös http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38529simppas kirjoitti:Olisi yksi kiikarissa 151tkm ajettu -01. Hintaa olis 24000... auto on liikkeestä. Onko hinta teidän mielestä kohdillaan ja miten on kilometrien kanssa?
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Saab 9-5 Aero!
hienon näköinen peliandelin kirjoitti: Hinta tuntuu hieman pitkältä, sillä samaan hintaluokkaan saa myös -02 mallin (facelift versio uudistuksineen + ESP). Katso myös http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38529

9000CS 2,3
no nyt on aero ostettu...
Joo tuli sitten kyseinen auto ostettua liikkeestä... tiputti hintaa vielä ihan mukavasti...
Kiitoksia kaikille vastauksista! Nyt olis vielä yksi kysymys... mitäköhän bensaa kannattaa käyttää kyseisessä aerossa 98,vai 95...
tietämätön kun olen... 



Onko jotain tilastoa, että paljonko 98E:n käyttö vaikuttaa Aerossa kulutukseen verrattuna 95E:n käyttöön? Siinä kun on 2-4 c/l enemmän hintaa ku 95E:ssä, niin huomaakohan eron kuinka äkkiä (riippuu tietty ajomäärästä yms.)?
LISÄYS: Ainakin 2002-mallisen bensaluukussa on lappu jossa lukee jokseenkin että "Use 98 for best performance" mutta kulutuksesta ei mitään.
LISÄYS: Ainakin 2002-mallisen bensaluukussa on lappu jossa lukee jokseenkin että "Use 98 for best performance" mutta kulutuksesta ei mitään.
Euroja satasella menee vähemmän 98 oktaanisella ajettaessa, eikä tarvitse pelätä tehonpuutteesta esim. ohitukseen lähdettäessä. Myös osateholla ajellessa kone tuntuu käyvän paremmin 98lla kuin muilla laaduilla. Muutaman kerran olen tankannut eri asemilta 95 noin 60 litraa ja muutamasta sopeutusvedosta huolimatta en ole ollut koneen toimintaan tyytyväinen matalaoktaanisella.
Välillä tuntuu siltä, että kaikki tyyppivikana pidetyt karstaongelmat saattaa johtua nuukan omistajan matalaoktaanisella liian hitaalla ajolla aiheutetusta ohivuodosta.
Köyhän ei ole vara ostaa huonoa, ei edes bensaa
Välillä tuntuu siltä, että kaikki tyyppivikana pidetyt karstaongelmat saattaa johtua nuukan omistajan matalaoktaanisella liian hitaalla ajolla aiheutetusta ohivuodosta.
Köyhän ei ole vara ostaa huonoa, ei edes bensaa
