Väljyys ohjauksessa??

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
simppas
"Kaasari"

Väljyys ohjauksessa??

Viesti Kirjoittaja simppas »

Eli kun auto on paikallaan ja rattia heiluttaa edes takaisin, tuntuu siinä pieni välys. Sama tuntuu kun aletaan kiihdyttämään...napsahtaa aluksi...... 8O auto on 9-5 farkku Aero.
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

eklunto1
"Hölösuu"

Re: Väljyys ohjauksessa??

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

simppas kirjoitti:Eli kun auto on paikallaan ja rattia heiluttaa edes takaisin, tuntuu siinä pieni välys. Sama tuntuu kun aletaan kiihdyttämään...napsahtaa aluksi...... 8O auto on 9-5 farkku Aero.
Mulla oli vastaavanlainen vika. Aluksi katsottiin ohjausvaihde ja tanko ja siinä ei ollut mitään. Sitten katsottiin vetonivelet ja niissäkään ei mitään. Jarrulevyt ja palat vaihdettiin. (Viggenin levyt tilalle tuli TOSI hyvä!!!) Sen jälkeen kolahdus pieneni. En tiedä onko autosi Automaatti, mutta minulla liikkeelle lähettäessä automaatti "lonksahti". Tähän auttoi uusi softa automaattiin ja lotaan uudet öljyt. Automaatin loksahdusta ei saatu kokonaan pois ja huollossa todettiin että kannattaa asennoitua siihen että loota sanoo työsopimuksensa irti.. :cry:

Syitä voi olla useita tai niiden kombinaatioita, jotka aiheuttavat kuvaamasi vian.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
simppas
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja simppas »

Mulla on ihan manuaaliloota... se kolahdus kuuluu,kun menee ns. veto päälle... pitää nyt kait seurata tilannetta ja sit jos kolina kasvaa,vien auton takaisin liikkeeseen korjattavaksi... :twisted:
nef
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja nef »

Kannattaisi tarkistaa moottorin alempi/taaempi moottori tuki.
Mulla oli vähän samanlaista ongelmaa ja se tukivarren kumi oli täysi irti.
Samanlaista napsumista oli myöskin ennekuin vaihdoin iskarit ja alemmat pallonivelet.
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Vastaa Viestiin