HS:n vikasarjat - Saab 9-5
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
- Paikkakunta: Kuopio
HS:n vikasarjat - Saab 9-5
Selailin huvikseni www oikotietä ja sieltä löytyi linkki (ks. alla) HS:n vikasarjoihin. Tässä Saab esiintyy edukseen, sillä muiden merkkien - esimerkiksi Audi A4 - vikalistat ovat paljon pitemmät.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1129
Linkki saattaa olla monelle jo tuttu.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1129
Linkki saattaa olla monelle jo tuttu.
Listalla Saab kyllä esiintyy edukseen, HS:n suosiollisella avustuksella. Totuus on kyllä toinen. Monenkin omien kokemusten ja tämän foorumin kautta tuota listaa voisi jatkaa aikalailla reippaasti. On DI-kasettia, huohotusongelmaa, heikot alkuperäisiskarit, taka-akseliston puslat, tietyn vuosimallin ahtimet sun muuta isompaa ja pienempää joita helposti voi kutsua tyyppiviaksi. Noh, mutta joka merkin kohdalla luultavasti aivan sama homma.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Joo turhan lyhyt lista oli, anteeksiantamattomia vikoja noissa on mielestäni ainoastaan huonosti suunnitellut koneet ja DI-kasetit (etenkin kun kasetteja olisi ollut aikaa parannella tähän päivään mennessä jo about 15 vuotta), ja b2x5.sten männätkin olisi voitu aivan hyvin tilata eri valmistajalta ja vahvempirakenteisina/vahvemmin männänrenkain. Muuten ihan samanlaisia vikoja kuin muissakin eurooppalaisissa nykyautoissa.
Edit: Ja olisivat tosiaan voineet laittaa suoraan tehtaalla jo Mitsun turbot kaikkiin niin ei olisi tullut niistäkään päänvaivaa lähes jokaiselle kuluttajalle.
Ei 9-5 mikään huono auto ole, päinvastoin, harmillisesti tuntuu GM:n rahahanat olevan aika kiinni Saban kohdalla
Edit: Ja olisivat tosiaan voineet laittaa suoraan tehtaalla jo Mitsun turbot kaikkiin niin ei olisi tullut niistäkään päänvaivaa lähes jokaiselle kuluttajalle.
Ei 9-5 mikään huono auto ole, päinvastoin, harmillisesti tuntuu GM:n rahahanat olevan aika kiinni Saban kohdalla
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
- Paikkakunta: Kuopio
Jo pintapuolisesti foorumia selatessa huomaa, että asia on kuten yllä todettiin. Kyllä autoissa on vikoja ja eri lähteet antaa vikaisuudesta erilaisen kuvan.tami kirjoitti:Listalla Saab kyllä esiintyy edukseen, HS:n suosiollisella avustuksella. Totuus on kyllä toinen. Monenkin omien kokemusten ja tämän foorumin kautta tuota listaa voisi jatkaa aikalailla reippaasti. On DI-kasettia, huohotusongelmaa, heikot alkuperäisiskarit, taka-akseliston puslat, tietyn vuosimallin ahtimet sun muuta isompaa ja pienempää joita helposti voi kutsua tyyppiviaksi. Noh, mutta joka merkin kohdalla luultavasti aivan sama homma.
Toinen taho, jossa Saabit esiintyvät edukseen on Ruotsin katsastustilasto hylkäykseen johtaneiden vikojen osalta. Linkkiä minulla ei ole, mutta siitäkin oli HS:n lauantailiitteessä juttu keväällä. 9-5 taisi olla mitalisijoilla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Ja Saabista puhuttaessa on tämä merkkifoorumi varmasti ihan Suomen kärkikastia. Tietoa tuntuu löytyvän erittäin hyvin asiaan kuin asiaan. Välillä vain arvelluttaa, kun foorumille kirjautuu uusi käyttäjä ja ensimmäisenä pistää topicin pystyyn Saabin osto mielessään. "Mitä pitäisi tarkastaa, tyyppivikoja...? jne." Sitten lätkäistään pitkä lista kaikista mahdollisista ongelmista. Voi äkkinäistä kaveria alkaa Saabit vieroksuttamaan "tyyppivikoineen". Anyway, kyllä Saabilla pärjää siinä missä muillakin ja merkkifoorumiin jää koukkuun.Saappi Kuski kirjoitti:Mitä parempi merkkifoorumi, sitä enemmän automallissa on tiedettyjä vikoja= huonompi auto
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Tällä siis tarkoitin muitakin automerkkejä, joilla on suomenkieliset merkkikohtaiset foorumit. Ei vain Saabia.Bob kirjoitti:Tuota... ei kai Saabista olekkaan muita merkkifoorumeita Suomessa - vai onko? Linkki?tami kirjoitti:...Ja Saabista puhuttaessa on tämä merkkifoorumi varmasti ihan Suomen kärkikastia...
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Asia selevä - ymmärsin väärin.tami kirjoitti:Tällä siis tarkoitin muitakin automerkkejä, joilla on suomenkieliset merkkikohtaiset foorumit. Ei vain Saabia.Bob kirjoitti:Tuota... ei kai Saabista olekkaan muita merkkifoorumeita Suomessa - vai onko? Linkki?tami kirjoitti:...Ja Saabista puhuttaessa on tämä merkkifoorumi varmasti ihan Suomen kärkikastia...
Olen ihan vakavasti katsellut uudenkoa farkku 9-5:sta, mutta tämän foorumin jutut saabin vioista on saanut mekäläisen empimään ostamista. Tietysti tällaisille foorumeille tulee enemmän juttuja auton vioista, mutta kuitenkin... Onko uusimmissakin malleissa esim. v. 2004 --> edelleen samoja vikoja kuten esim. huohotus, sytkäkasetti, turboviat, iskarit ja puslat? Ja mitä tämä paljon puhuttu 8 vuoden moottoritakuu oikein korvaa?
Olen koeajanut pariakin saabia ja olin todella tyytyväinen auton ajo-ominaisuuksiin. Kun haen vielä turvallista autoa niin saabi tuntuu parhaalta mahdolliselta vaihtoehdolta, mutta en kuitenkaan haluaisi korjaamolla koko ajan ravata, kun itsellä ei tuo auton rassaaminen ole oikein hanskassa. Uskallanko siis ottaa rohkeasti askeleen kohti saabismin maailmaa?
Olen koeajanut pariakin saabia ja olin todella tyytyväinen auton ajo-ominaisuuksiin. Kun haen vielä turvallista autoa niin saabi tuntuu parhaalta mahdolliselta vaihtoehdolta, mutta en kuitenkaan haluaisi korjaamolla koko ajan ravata, kun itsellä ei tuo auton rassaaminen ole oikein hanskassa. Uskallanko siis ottaa rohkeasti askeleen kohti saabismin maailmaa?
Viat
Minun autossa ei huoltohistorian aikana ole ollut yhtään tyyppivikaa. Tiedän myös muita Saab autoilijoita joilla ei tällä palstalla ilmenneitä vikoja ole ollut. Älä turhaan epäröi saabin ostoa.miksu75 kirjoitti:Olen ihan vakavasti katsellut uudenkoa farkku 9-5:sta, mutta tämän foorumin jutut saabin vioista on saanut mekäläisen empimään ostamista. Tietysti tällaisille foorumeille tulee enemmän juttuja auton vioista, mutta kuitenkin... Onko uusimmissakin malleissa esim. v. 2004 --> edelleen samoja vikoja kuten esim. huohotus, sytkäkasetti, turboviat, iskarit ja puslat? Ja mitä tämä paljon puhuttu 8 vuoden moottoritakuu oikein korvaa?
Olen koeajanut pariakin saabia ja olin todella tyytyväinen auton ajo-ominaisuuksiin. Kun haen vielä turvallista autoa niin saabi tuntuu parhaalta mahdolliselta vaihtoehdolta, mutta en kuitenkaan haluaisi korjaamolla koko ajan ravata, kun itsellä ei tuo auton rassaaminen ole oikein hanskassa. Uskallanko siis ottaa rohkeasti askeleen kohti saabismin maailmaa?
Huohotusongelma on korjattu 2004-> ja sitä uudemissa ei ole myöskään enää moottoritakuuta. Moottoritakuu korvaa myös tasapainoketjun/jakopään remontin, joka on myös melko yleinen vikakohde... DI-kasettien takaisinkutsu koskee vain vuosimalleja 2000-2002. Iskarit, puslat ja turbot on ihan samaa kuraa kaikissa vuosimalleissa, mutta onhan noita pikkuvikoja muissakin merkeissä
Eski
Eski
Kannattaa pitää mielessä että kaikissa merkeissä on vikoja. Täällä niistä puhutaan ja Saab tiedottaakin niistä. Huoltokutsut ja lisätakuut ovat merkki siitä, että vikoja ei vähätellä eikä niitä kiistetä kuten voisi olla tapana autoimerkillä X. Tämä ns. huohotinongelma/öljytöhnäongelma löytyy myös muista automerkeistä ja malleista, mutta eipä näy lisätakuuta niihin. No ehkä ei niin selvästi, mutta "sotkuisia" moottoreita on muillakin merkeillä. Kun tätä palstaa lueskelee, niin saa varsin kattavan kuvan siitä, millaisia "ominaisuuksia" autossa on. Tiedät siis mitä ostat ja mitä odottaa. Vastaavasti automerkillä X voi olla hyvinkin yleinen vika josta ei juurikaan puhuta, jolloin ne tulevat sulle yllärinä.miksu75 kirjoitti:Olen ihan vakavasti katsellut uudenkoa farkku 9-5:sta, mutta tämän foorumin jutut saabin vioista on saanut mekäläisen empimään ostamista. Tietysti tällaisille foorumeille tulee enemmän juttuja auton vioista, mutta kuitenkin...
...
Uskallanko siis ottaa rohkeasti askeleen kohti saabismin maailmaa?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Viat
[Nyt se sattu myös minun saabaksen kohdalle. Konehuoneen puolelta alkoi kuulua "hienoinen raksutus". Auto pajalle seuraavana aamuna ja päivällä huoltopäällikkö ilmoitti jakopään ainakin olevan finito. Otettiin kuvat koneesta ja kopiot huoltokirjasta ja lähetettiin ne analysoitavaksi. Seuraavana päivänä tuli ilmoitus, kone korjataan jatketun moottoritakuun mukaan. Tällä hetkellä en vielä tiedä muista vaurioista mitä koneessa on.
Oletteko joutuneet maksamaan omavastuu osuuksia näissä moottoritakuu juttuihin liittyvissä korjauksissa?
Usko Saabiin ei horju.......
Minun autossa ei huoltohistorian aikana ole ollut yhtään tyyppivikaa. Tiedän myös muita Saab autoilijoita joilla ei tällä palstalla ilmenneitä vikoja ole ollut. Älä turhaan epäröi saabin ostoa.[/quote]
Oletteko joutuneet maksamaan omavastuu osuuksia näissä moottoritakuu juttuihin liittyvissä korjauksissa?
Usko Saabiin ei horju.......
Minun autossa ei huoltohistorian aikana ole ollut yhtään tyyppivikaa. Tiedän myös muita Saab autoilijoita joilla ei tällä palstalla ilmenneitä vikoja ole ollut. Älä turhaan epäröi saabin ostoa.[/quote]