BINGO
BINGO
Hyvät saabin ystävät!
Seuraavasta tilityksestä ei liene syytä vetää johtopäätöstä kaikkien saabien osalta . Kysymys sattuu vaan olemaan henkilöstä, jolla on antiMidaksen kosketus:"kaikki johon tartun muuttuu paskaksi!"
Ostin 9-5 vm. 2000 viime syksynä. Koneesta alakerta oli vaihdettu takuuna kesäällä 2005. Alku eli loppuvuosi 2005 sujui ongelmitta ja sitten se alkoi.....
2.1. moottorin termostaatti vaihtoon
24.1. kaasuläppäkotelo vaihtoon (myyjäliike maksoi osan)
20.3. ilmastoinnin LH puolen moottori vaihtoon
5.4. ihan tavallinen huolto vain (ja muita kuluvia osia jarrut, toinen alapallonivel jne.)
10.5. venttiilikannen öljykanavia hoonattiin, jonka jälkeen...
19.5. turbo vaihtoon
tänään 6.6.06 DI-kasettivaihtoon (takuuna tosin)
Uskoisin siis, että teillä muilla ei ole hätää, koska kaikki näilläkin sivuilla todetut "merkkiviat" (BINGO!!!!) on jo löytyneet (minun autostani )
Uskoni saabiin ei horju, mutta laittaa tämä tietysti miettimään
Seuraavasta tilityksestä ei liene syytä vetää johtopäätöstä kaikkien saabien osalta . Kysymys sattuu vaan olemaan henkilöstä, jolla on antiMidaksen kosketus:"kaikki johon tartun muuttuu paskaksi!"
Ostin 9-5 vm. 2000 viime syksynä. Koneesta alakerta oli vaihdettu takuuna kesäällä 2005. Alku eli loppuvuosi 2005 sujui ongelmitta ja sitten se alkoi.....
2.1. moottorin termostaatti vaihtoon
24.1. kaasuläppäkotelo vaihtoon (myyjäliike maksoi osan)
20.3. ilmastoinnin LH puolen moottori vaihtoon
5.4. ihan tavallinen huolto vain (ja muita kuluvia osia jarrut, toinen alapallonivel jne.)
10.5. venttiilikannen öljykanavia hoonattiin, jonka jälkeen...
19.5. turbo vaihtoon
tänään 6.6.06 DI-kasettivaihtoon (takuuna tosin)
Uskoisin siis, että teillä muilla ei ole hätää, koska kaikki näilläkin sivuilla todetut "merkkiviat" (BINGO!!!!) on jo löytyneet (minun autostani )
Uskoni saabiin ei horju, mutta laittaa tämä tietysti miettimään
Jospa taidan pysyä sittenkin tonnarissa. Tosin en tiedä onko tonnarissani
vaihdettu takuuna enemmänkin osaa.... Huonoo tuuria sulla, osanottoni.
vaihdettu takuuna enemmänkin osaa.... Huonoo tuuria sulla, osanottoni.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
minkä takia noi kannen öljykanavia on joutunut hoonaamaan? Tuo öljykanavien hoonaus ja turbokin meni varmaan kuitenkin takuuseen, jos kerta alakertakin meni? Samasta syystä varmaan kaikki huohotusongelma.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Öljykanavat avattiin, kun löytyi tukoksia eli poistettiin se vaihtoehto savutuksen syynä ennen kuin käytiin turbon kimppuun. Eipä menneet takuuseen ainakaan vielä!!!!
Ongelmana asiassa tuntuu olevan se, että auto on vaihtanut omistajaa koneremontin jälkeen, joskin sillä ei kai saisi olla merkitystä...
ja tiedoksi vielä kiinnostuneille, että DI-kasetin vaihdon kuitissa todettiin, että mahdollisesti syksyllä tuleva takaisinkutsu on tässä tapauksessa aiheeton eli syksyllä niitä alkanee tippua postiluukuista niille, joilla kasettia ei ole jo vaihdettu. Ja koskee muistaakseni vuosimalleja 2000-2002.
Ongelmana asiassa tuntuu olevan se, että auto on vaihtanut omistajaa koneremontin jälkeen, joskin sillä ei kai saisi olla merkitystä...
ja tiedoksi vielä kiinnostuneille, että DI-kasetin vaihdon kuitissa todettiin, että mahdollisesti syksyllä tuleva takaisinkutsu on tässä tapauksessa aiheeton eli syksyllä niitä alkanee tippua postiluukuista niille, joilla kasettia ei ole jo vaihdettu. Ja koskee muistaakseni vuosimalleja 2000-2002.
Kysypäs minkä takia niitä tukoksia sinne öljykanavaan olisi tullut?
Kyseessä on juuri tuon moottoritakuun syy, eli huohotusongelma mikä voi huonontaa öljyn ominaisuuksia ja jopa aiheuttaa öljyklimppejä. Hopi hopi takas riitelemään ja maahantuojaan yhteyttä jos ei muu auta. Edellyttää tietysti, että huoltokirja on kunnossa.
Kyseessä on juuri tuon moottoritakuun syy, eli huohotusongelma mikä voi huonontaa öljyn ominaisuuksia ja jopa aiheuttaa öljyklimppejä. Hopi hopi takas riitelemään ja maahantuojaan yhteyttä jos ei muu auta. Edellyttää tietysti, että huoltokirja on kunnossa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Joo, Saab-ystävyys on mullakin ollut koetuksella, 78 tkm ajettu M-03 2.0 T Wagon Vector.
Kaks kertaa ollut takaisinkutsulla, DI-kasetti vaihdettu pihassa, puslat menny, ikkunan ja takaluukun sovitukset korjattu, Xenonien asentoanturi & termostaatti vaihdettu, takaikkunan pissapoika, ruostuneet pyörän pultit ja nyt vuosihuollossa huomattiin että kannentiiviste hikoilee uhkaavasti öljyä.
Plus tietysti normaalit huollot.... Nyt alkaa vissiin iskaritkin olla lopussa kun vaaputtaa aikalailla.
Onneks tulee syksyllä 36 kk täyteen (saa nähhä kestääkö kone kasassa siihen asti ) ja menee vaihtoon mutta EI Saabiin ainankaan.
Kaks kertaa ollut takaisinkutsulla, DI-kasetti vaihdettu pihassa, puslat menny, ikkunan ja takaluukun sovitukset korjattu, Xenonien asentoanturi & termostaatti vaihdettu, takaikkunan pissapoika, ruostuneet pyörän pultit ja nyt vuosihuollossa huomattiin että kannentiiviste hikoilee uhkaavasti öljyä.
Plus tietysti normaalit huollot.... Nyt alkaa vissiin iskaritkin olla lopussa kun vaaputtaa aikalailla.
Onneks tulee syksyllä 36 kk täyteen (saa nähhä kestääkö kone kasassa siihen asti ) ja menee vaihtoon mutta EI Saabiin ainankaan.