Ilmastointinnin läppä korjattu!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Ilmastointinnin läppä korjattu!

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Eli oli sellainen ongelma, että hantin puolella oli kuuma ja kun ajoin diagnoosiajon ilmastoinnille niin antoi vikakoodin 1 11 eli WIS mukaan tarkoitti, että oikeanpuolen lappämoottorilta ei saada asentotietoa eli mekaaninen yhteys puuttuu.

Otin moottorin pois ja tietysti purin sen niin pitkälle kuin sen voi purkaa ilman väkivaltaa eli moottori pois ja vaihdelaatikko käsiin. Pyörittelin sitä ja totesin kaikki OK, mutta sitten huomasin, että vaihteiston muovinen ratas ja moottorin akselin päässä oleva ratas ovat taysin eri tasossa. Eli mootorin akseli oli liukunut ulos. Ei muutakuin naputtelin akselin meisselin päällä takaisin. Sitten vain moottori ja laatikko yhteen ja asennus autoon ja A vot' kaikki OK. :)

Eli taas tuli ainakin 200 euron säästö kun hiukan viitsi itse perehtyä aiheeseen. Moottori olis maksanut yli 100 euroa + työt.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
arilar
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 11:09
Paikkakunta: masku

Ilmastoinnin läpät

Viesti Kirjoittaja arilar »

Mulla ei puhalla lainkaan tuulilasiin, vikakoodeja ei tule. Onko tuo sama moottori, joka ohjaa kaikkia läppiä ja mistä siihen pääsi käsiksi ?
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Varmaan samanlainen moottori, Mutta en osaa nyt ilman WIS:ä sanoa mistä moinen löytyy voisin veikata, että pääsee käsiksi jommalta kummalta puolen keskikonsolia jalka tilasta
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Vastaa Viestiin