2.0t, tehot kateissa
2.0t, tehot kateissa
Terve!
Auto on 9-5 2.0t vm. -04 johon Pro-Carservice asensi Maptunin stage3:sen.
Dynokäyrät:
http://koti.mbnet.fi/jonsaa/kuvat/saab/dyno_01.jpg
http://koti.mbnet.fi/jonsaa/kuvat/saab/dyno_02.jpg
Eli tehoa puuttuu aika reilusti. By-bass on testattu ja todettu toimivaksi. Magneettiventtiili on testattu ottamalla W-letku irti ja tekemällä pieni koeajo, ei vaikutusta. DI-boksi testattiin lainaamalla varmasti ehjä boksi kaverin autosta, ei vaikutusta. Nykyistä DI-boksia on kokeiltu kaverin autossa ja ahtaa toisessa autossa normaalisti. Lisäksi on kokeiltu toisella samanlaisella ohjainlaitteella, ei vaikutusta.Mikäs autossa vielä voisi vikana olla?
Auto on 9-5 2.0t vm. -04 johon Pro-Carservice asensi Maptunin stage3:sen.
Dynokäyrät:
http://koti.mbnet.fi/jonsaa/kuvat/saab/dyno_01.jpg
http://koti.mbnet.fi/jonsaa/kuvat/saab/dyno_02.jpg
Eli tehoa puuttuu aika reilusti. By-bass on testattu ja todettu toimivaksi. Magneettiventtiili on testattu ottamalla W-letku irti ja tekemällä pieni koeajo, ei vaikutusta. DI-boksi testattiin lainaamalla varmasti ehjä boksi kaverin autosta, ei vaikutusta. Nykyistä DI-boksia on kokeiltu kaverin autossa ja ahtaa toisessa autossa normaalisti. Lisäksi on kokeiltu toisella samanlaisella ohjainlaitteella, ei vaikutusta.Mikäs autossa vielä voisi vikana olla?
Kuin vaarallinen?Mimmi kirjoitti:Eli putkisto ja (mielestäni täysin turha ja jopa vaarallinen) vapaavirtaussuodatin.
Jos näin on, väittäisin sinun saaneen orkkissoftan (mittaustuloksista päätellen).
Itse olen ajatellut Aeroon juurikin vain putkistoa ja suodattimen vaihtoja orggis softan jättäisin?
Että olisiko tuossa mitään mieltä muuten ku rahan meno?
Paljon tuossa 9-5 2.0t vm. -04 on hevosia tahtaan jäljiltä? oliko tuosta mitään vaikutusta?Ja paljonko niitä hevosvoimia pitäisi olla tuon virityksen jälkeen jos softakin vaihdetaan?
Ja saatava hyöty on totaalisesti sitä psykosomaattista laatua. Eli pitää ääntä itsestään muttei paranna tehoa. Syy miks auto tuntuu herkemmältä johtuu samasta jos heitää sen alkuperäisenkin mäkeen niin kyllähän virtaus paranee mutta ne haitat on samanmoiset. Ja se orkkis suodatin ei varmasti ole ensimmäinen (eikä toinenkaan) ahdistuksen paikka kulkineessa.Mimmi kirjoitti:Koneremontin verran. VV-filsu öljytään ja liian kuivan siitä lentää varpuset läpi ja liian märkänä öljy. Ideaalista öljyämistä en ole vielä nähnyt.jari kirjoitti:Kuin vaarallinen?
Itse olen ajatellut Aeroon juurikin vain putkistoa ja suodattimen vaihtoja orggis softan jättäisin?
Öljy tuhoaa aika tehokkaasti kuumalankailmamassamittarin.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: 2.0t, tehot kateissa
Mitä tarkoitaa ei vaikutusta? Siis ei ahtanut sen kummeminko?sepe2000 kirjoitti:Magneettiventtiili on testattu ottamalla W-letku irti ja tekemällä pieni koeajo, ei vaikutusta.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: 2.0t, tehot kateissa
Juu eli ei ahtanut yhtään enempää.V-M kirjoitti:Mitä tarkoitaa ei vaikutusta? Siis ei ahtanut sen kummeminko?sepe2000 kirjoitti:Magneettiventtiili on testattu ottamalla W-letku irti ja tekemällä pieni koeajo, ei vaikutusta.
V-M
Peruspaineet katsottiin koeajamalla mangeettiventtiilin liitin irroitettuna. Ahtopaineista ei pysty sanomaan mitään lukemia, koska ei ole mittaria, mutta todella laiskalta auto peruspaineilla tuntui. Pystyykö tuota hukkaportin kellon kuntoa mitenkään kotikonstein tarkastamaan?Aksu900 kirjoitti:Noniin eli hukkaportin kellohan se kummittelee. Ootko peruspaineet kattonu?
Perus tarkistuksen eli puhaltamalla siihen letkuun voi tehdä. Ei pitäisi ilmaa juurikaan mennä (tuskin jousi puhallus voimasta juuri liikahtaa).sepe2000 kirjoitti:Peruspaineet katsottiin koeajamalla mangeettiventtiilin liitin irroitettuna. Ahtopaineista ei pysty sanomaan mitään lukemia, koska ei ole mittaria, mutta todella laiskalta auto peruspaineilla tuntui. Pystyykö tuota hukkaportin kellon kuntoa mitenkään kotikonstein tarkastamaan?Aksu900 kirjoitti:Noniin eli hukkaportin kellohan se kummittelee. Ootko peruspaineet kattonu?
Jos ilmaa menee niin kalvo on rikki -> syyllinen tuohon tehottomuuteen.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Testasin hukkaportin kellon ottamalla W-letkun magneettiventtiilistä irti ja puhaltamalla siihen. En ainakaan huomannut, että ilmaa olisi liikkunut.V-M kirjoitti: Perus tarkistuksen eli puhaltamalla siihen letkuun voi tehdä. Ei pitäisi ilmaa juurikaan mennä (tuskin jousi puhallus voimasta juuri liikahtaa).
Jos ilmaa menee niin kalvo on rikki -> syyllinen tuohon tehottomuuteen.
V-M
Sitten pitänee tarkistaa että hukkaportti toimii ja että kiinnitys on kunnossa.
Sitten joutuu jo ryömiskelemään auton alla että saa nuo tarkistettua.
Eli hukkiksen tanko irti sieltä hukkaportin päästä ja hukkiksen liikuttelua ensin (ahtimesta). Sitten kokeilla sitä hukkaportin kiinnitystä ja tangon liikkumista.
V-M
Sitten joutuu jo ryömiskelemään auton alla että saa nuo tarkistettua.
Eli hukkiksen tanko irti sieltä hukkaportin päästä ja hukkiksen liikuttelua ensin (ahtimesta). Sitten kokeilla sitä hukkaportin kiinnitystä ja tangon liikkumista.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135