2.0t padan kesto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

2.0t padan kesto

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Kenen valmistama tämä kyseinen kone on ja onko lähellekkään yhtä kestävä oikein pidettynä kuin tonnarin 2.0 turbo kone?

Kestääkö tuo kone esim. Maptunin Steg 5 virisettiä?

Ja kyseessä siis -98 vuosimalli.

Vai onnistuuko koneenvaihto "helposti" 2.0t koneesta 2.3T koneeksi.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9382
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei ole kovinkaan kestävä vakiomännillä ja tasapainoketju paikoillaan. Jos meinaat kovempaa virisarjaa kuin steg1 niin kannattaa vaihtaa vahvemmat männät ja heipata tasapainoketju järven pohjaan :D

2.3 ja 2.0 -koneiden ero on ainoastaan eri kampiakseli ja eripituiset kiertokanget, eikä ole suurtakaan merkitystä kummanko noista puolimoottoreista valitsee ;)

Konstruktio perustuu etäisesti Triumphin koneeseen :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Viesti Kirjoittaja upi »

Konstruktio perustuu etäisesti Triumphin koneeseen ?????

Varmaankin nykyisen konstruktion vertaaminen Triumphin koneeseen on
sama, kuin verrattaisiin T-Fordin koneeseen, sillä siinäkin on 4-sylinteriä!
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

eikun Massikkaan...

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

:D :D :D
Joitain vuosia sitten työkavereinani oli nelipyöräisiä Triumpheja harrastavat veljekset :roll: . Toinen tarvitsin johonkin kuuskytluvunalun TR:ään tiivistesarjaa ja sai sellaisen jostain traktoritarvikeliikkeestä; se Triumphin bensakoneen lohko kun kuulemma taas perustui Perkinsin maatalousdieseliin 8O
Niin Vulviako me haukutaan traktoreiksi... :?:

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9382
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

upi kirjoitti:Konstruktio perustuu etäisesti Triumphin koneeseen ?????

Varmaankin nykyisen konstruktion vertaaminen Triumphin koneeseen on
sama, kuin verrattaisiin T-Fordin koneeseen, sillä siinäkin on 4-sylinteriä!
:D No onhan tuota B2x5:ttä nyt "hieman" sieltä täältä modifioitu verrattuna Triumphin 1.7 ja 1.85 koneisiin mutta yhdennäköisyys on ilmeinen :D

Kuva

Vielä kun olisi Lucacsen sähköt niin voisi väittää aidoksi brittiautoksi :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

No onkos näitä mäntiä, kiertokankia, yms. sitten levinnyt kaikilla kellä on taagimpi viri satsi kiinni??? Eikös mäntien pitänyt olla Mahlen tekeleitä.

Ja on muuten aivan perseestä, että osia saa "leimata" muun firman tekeleeksi kuin missä on tehty. Tosi paska onkin Saab juu, jos siitä hajoo Garretin ahdin tai vaikka Sachsin iskarit.
Eipä taida olla kun kori ja ehkä sisusta omaa tuotantoa?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eikä taida sellaista autonvalmistajaa löytyä maailman historiasta, joka olisi itse tehnyt kaikki osat. :?:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9382
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mahlet ovat, mutta aika kevyttekoiset kyllä jollekin kovemmalle virisarjalle. Saattavat kestääkin esim. jonkin Steg3:n tehot järkevästi ajettuna mutta itse en ainakaan virittäisi B2x5:ttä vakiohiluilla steg1:stä enempää, sillä on siinä riskinsä että jossain vaiheessa kuuluu POKS ;)

Ja itse asiassa 2.0t kulkee ja vääntää ihan kivasti steg1:llä kunhan peruspaineita on nostettu, itse an ainakaan havainnut kummempaa viritystarvetta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Kurko kirjoitti:Eikä taida sellaista autonvalmistajaa löytyä maailman historiasta, joka olisi itse tehnyt kaikki osat. :?:
Juu ei. Henry F rakensi Rouge Riverin tehdaskombinaatin siten, että raaka-aineet rautamalmia myöten tulivat tehtaalle yhdestä kulmasta ja T- fordit ajettiin ulos toisesta. Henkka oli kuulemma kuitenkin niin hyvä kaveri yrittäjäveli Mr. Firestonen kanssa, että osti renkaat alihankintana eikä pistänyt pystyyn omaa kumipajaa!

Mutta F- juttujahan ei voi kertoa AUTO- foorumilla :)

terv. V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Vastaa Viestiin