Turbo-lehti: Saab 9-5 vs. Volvo S80

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Turbo-lehti: Saab 9-5 vs. Volvo S80

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Ei ehkä se parhain vertailu.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Kaikenlaista sitä :lol:


Jos mukana ois ollu 518 Bemari 90-luvun alusta, se olisi varmasti voittanut 100-6-6 katu-uskottavuuden ja takavedon (lukottoman) tarjoamien ultimate-ajo-ominaisuuksien perusteella :roll:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

9-5T kirjoitti:Mistäs noi lähiseudun tytöt olet sivuillesi kehittänyt?
Toivottavasti ei kenenkään vaimon kuva ilmesty noihin "lähiseudun tyttöihin"... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
aero
-
Viestit: 9117
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Viesti Kirjoittaja aero »

Olipa surkea testi. Ei autojen, vaan testaustavan puolesta. Testataan käytettyjä autoa ja arvostellaan varustusta (Saabista puuttuu cruise, Volvosta ilmastointiautomagia, molemmissa on pelkkiä peltivanteita), joka tiettävästi on suhteellisen yksilöllistä - eri autot samalla mallimerkinnällä olisivat voineet vakuuttaa aivan eri tavalla. Ysifemmaa on saanut kahdella polkimella ja cruisattuna alupallot allansa ja Volvoonkin on taatusti saanut ECC:n (tai mikä nykyään lieneekään).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Joo tosiaan!

Eipä oo mikään yllätys, kun kyseessä on Turbo. Itse lopetin Tuulilasin+Turbon kestotilauksen, koska mielestäni Turbo-lehdessä ei ole tarpeeksi asiaa. Jätkät ostelevat ulkomailta romuja autoja, leikkivät niillä aikansa ja korjaavat kalliilla rahalla.

1. Jätkät ostaa vanhan kaksilitraisen Sierran ja ajavat sillä sivuluisua yhden talven. Hahaa, hauskaa... muka.

2. Jätkät käy Italiasta ostamassa Alfa 164 turbon, joka osoittautuu täysin romuksi. Ei kestä ajoa edes Saksaan asti. Siinä meillä "asiantuntijat"... Ei se mitään, korjataan sitä firman rahoilla viimeisen päälle, rekisteröidään Viroon, ajellaan vähän ja dumpataan johonkin heinälatoon.

3. Jätkät käy Saksassa vaihtamassa vanhan Xantian vanhaan XM:ään, joka myöskin on täysi romu. Taas sama juttu, korjataan isolla rahalla, ajetaan hieman huviajoa ja yritetään huonolla menestyksellä myydä pois.

Musta tuntuu siltä, että siellä toimituksessa on mopo lähtenyt täysin hanskasta ja toimittajat ostelevat kaikenlaisia romuja, joita eivät uskalla omilla rahoillaan hankkia, leikkivät niillä hetken ja kyllästyttyään keksivät uuden romun jostain Saksan/Italian romutarhoilta!
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Tänään parturin tuolissa lueskelin TM:aa ja muistin taas miksi olen sen(kin) tilauksen lopettanut jo aikaa sitten.
Autotestit: Rolls Royce ja Ferrari
10 vuotiailleko ne niitä testejä tekee että nämä voivat sitten hiekkalaatikolla pitää triviaa että paljonko on heppoja? Aikuiset sentään osaa jo olla unelmoimattakin noista mitä ei kuitenkaan pysty ostamaan..
9000CS 2,3
Startin13
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 12:47
Paikkakunta: VyborG.ru

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

No nii no,,, onhan siinä Turbossa ihan hyviäkin juttuja. Mieleen tulee esim, nakkikioskivertailu Hellsingistä ja monia muita vähän eksoottisempia autojuttuja esim, Hummer & Premiummotors.ee, Ferrari Testarossa koeajo, Bmw 750 autobahn juttu jne.

On totta että kohderyhmä on hankala ko' lehdelle, ja esim, Slitz, Jussi Ahteen lehti (?) miesten gloria ja nykyinen V3li (VELI) lehti ovat näyttäneet mallia miten ei menestetytä miestenlehti rintamalla.

Näille turbourputtajille suosittelen Tekniikan Maailmaa autolehtenä, siinä yhdistyy jatkumaton mukulakivikaduille sijoittuva jousitusmukavuuden hakeminen, jokaiseen autoon vähintäänkin soveltuvat 135/80/13R renkaiden ylistyslaulut suuntavakavuuden ja matkustusmukavuuden veisatessa kuolematonta sinfoniaa 80 km/h vauhdissa kaivonkanteen ajettaessa.

Turbo lähestyy mielestäni sopivassa kulmassa autoilun eriosa-alueita suomessa & maailmalla. Ja en ole kestotilaaja.

Eihän niitä nyt ihan tosissaan kannata ottaa,,,kaikkia martti huuhaa innasia ja GUNNAR pässejä :lol: :lol:
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Tänään parturin tuolissa lueskelin TM:aa ja muistin taas miksi olen sen(kin) tilauksen lopettanut jo aikaa sitten.
Autotestit: Rolls Royce ja Ferrari
10 vuotiailleko ne niitä testejä tekee että nämä voivat sitten hiekkalaatikolla pitää triviaa että paljonko on heppoja? Aikuiset sentään osaa jo olla unelmoimattakin noista mitä ei kuitenkaan pysty ostamaan..
HÖ?!? Ihmeellistä narinaa eri lehdistä. Eikös kuitenki kaikissa lehdissä ole jotain hyvääki lukemistaki? TMssä on kuitenki kyllästymiseen saakka testejä kaikenmaailman pösö 1.4 johonki pikku volvoon jne. Autoja on joka lähtöön ja niin on ostajiaki. Miksei siis lehdet voi kirjoitella monipuolisesti? TM kuitenki kohtuu monipuolinen testaaja jos vertaa johonki muuhun lehteen. Ruohonleikkurista dikipoksiin. Tarviiko kaikkia testejä lukea niin, että miettii koko ajan, että prkl ku esim. ford on maksanu TMlle niin siksi se voitti tuon testin tai mulla ei ole rahaa tuohon autoon niin mitä *ittua ne siitä kirjottelee. :D

Meikäläinen lueskelee noita testejä ja juttuja kuitenki sillä mielellä, että niistä voi jotain tietoa saada itelle. Esimerkiksi jos on digipoksia ostamassa. Jos tulee joku verraari testi niin sen sivun voi hypätä yli tai lukea ihan mielenkiinnosta.
Audi A4 2.0TFSIq
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Hei!

Minä nyt kaikesta huolimatta pidän sitä firman rahojen tuhlaamisena, että ostellaan romua ja leikitään sillä hetken aikaa. Me tilaajat kuitenkin maksamme lehden. Jos itse olen huvia maksamassa, vaadin jotain rotia touhuun. En pidä asiakkaiden rahoilla leikkimistä hyvänä journalismina. Jos kerran haluavat leikkiä, leikkisivät edes sellaisilla autoilla, joita ihmiset ehkä oikeastikin haluavat tuoda ulkomailta käytettynä. Sen, mitä halutaan tuoda, näkee tullin tilastoista. Näin muuten en moiti Turboa enkä Tuulilasia. Tämä on ainut asia, joka ärsyttää.
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Tuntuu että jotkut ovat ymmärtäneet väärin tuon Turbo-lehden tarkoituksen. Näille suosittelen luettavaksi Tekniikan Maailmaa, Tuulilasia ja Moottoria.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Vastaa Viestiin