9-5 pölläyttää startissa
9-5 pölläyttää startissa
Apuva
Saab95 -01 2.0 t pölläyttää kylmänä käynnistäessä kunnon usvat pakoputkesta maailmalle, jotka tosin loppuu ajettaessa, auttaisiko tuo huotinsarjan päivityksen laitto asiaan? kannesta tuleva letku oli jo mennyt poikki, joten suuremmat huotukset ilmeisesti menee jo nyt harakoille vai olisko peräti turbo jo finaalissa jos heittää öljyä ahtoilman sekaan..??
nokka ketju ei kolise, mutta öljyä menee jonkun verran.?
Ilmeisesti tuo huohotin päivitys kannattaisi joka tapauksessa tehdä..???
Mikä käytäntö ruotsissa tuos huohotin ongelman kanssa tällähetkellä pitää ilmeisesti itse sieläkin sarja ostaa ja laitattaa kiinni ja kulut omasta pussista.?
Saab95 -01 2.0 t pölläyttää kylmänä käynnistäessä kunnon usvat pakoputkesta maailmalle, jotka tosin loppuu ajettaessa, auttaisiko tuo huotinsarjan päivityksen laitto asiaan? kannesta tuleva letku oli jo mennyt poikki, joten suuremmat huotukset ilmeisesti menee jo nyt harakoille vai olisko peräti turbo jo finaalissa jos heittää öljyä ahtoilman sekaan..??
nokka ketju ei kolise, mutta öljyä menee jonkun verran.?
Ilmeisesti tuo huohotin päivitys kannattaisi joka tapauksessa tehdä..???
Mikä käytäntö ruotsissa tuos huohotin ongelman kanssa tällähetkellä pitää ilmeisesti itse sieläkin sarja ostaa ja laitattaa kiinni ja kulut omasta pussista.?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Aina oppii uutta9-5T kirjoitti:Musta= esim. takaiskuventtiili päivitys tekemättä
Harmaa=kannentiivistevuotaa
Sininen= öljyä, turbo, huohotin yms.

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Mites venttilinvarren tiivisteet?
Oma auto pöläyttää harvakseltaan ja mitä kuumempi kone/keli sen varmemmin tulee savua seuraavassa startissa. Talvella en ole nähnyt savua kertaakaan. Turbolta lähtevät putket on käytetty auki ja kuivat ja siistit ovat. Tiedä sitten mistä tulee......
Voisiko tukkoinen huohotussysteemi kuljettaa öljyä väärään suuntaan koneen sammutuksen jälkeen. Se on vielä tutkimatta. Ei oikein ole vielä inspistä tutustua tuohon pönikkään.....
Oma auto pöläyttää harvakseltaan ja mitä kuumempi kone/keli sen varmemmin tulee savua seuraavassa startissa. Talvella en ole nähnyt savua kertaakaan. Turbolta lähtevät putket on käytetty auki ja kuivat ja siistit ovat. Tiedä sitten mistä tulee......

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Juuri kyselin herttoniemen länkkärin tiskiltä ko päivitystä ja hinta asennettuna reilu 200€ sisältäen uuden öljyloukon(?) ja muut tilpehöörit. Aikaa menee n1,5h. Letkut olisi löytynyt hyllystäe0000333 kirjoitti:Hinta saabin tiskillä 55-60e. Täällä foorumilla ilmoitettujen hintojen mukaan. Oma setti odottaa vielä noutamistaan...

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Psychocowboy kirjoitti:Juuri kyselin herttoniemen länkkärin tiskiltä ko päivitystä ja hinta asennettuna reilu 200€ sisältäen uuden öljyloukon(?) ja muut tilpehöörit. Aikaa menee n1,5h. Letkut olisi löytynyt hyllystäe0000333 kirjoitti:Hinta saabin tiskillä 55-60e. Täällä foorumilla ilmoitettujen hintojen mukaan. Oma setti odottaa vielä noutamistaan.... Auto oli siis 9-3 johon kyselin mutta lieneekö eroa 9-5:een.
Tuskinpa mitään ratkaisevaa eroa löytyy. Osanumeroista ei ole tietoa.
Hiukan pääsee säästämään, kun itse asentelee.
Aikaa kyllä menee taas se yksi iltapäivä ammattimieheen verrattuna.
Täytyy vissiin puuhata ylä- ja alakautta, että purnukan ja letkut saa paikoilleen....

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No nyt löyty soittelemalla koko setti. Tarkoitus olisi vaihtaa samalla henkäyksellä turbon kanssa.e0000333 kirjoitti:Psychocowboy kirjoitti:Juuri kyselin herttoniemen länkkärin tiskiltä ko päivitystä ja hinta asennettuna reilu 200€ sisältäen uuden öljyloukon(?) ja muut tilpehöörit. Aikaa menee n1,5h. Letkut olisi löytynyt hyllystäe0000333 kirjoitti:Hinta saabin tiskillä 55-60e. Täällä foorumilla ilmoitettujen hintojen mukaan. Oma setti odottaa vielä noutamistaan.... Auto oli siis 9-3 johon kyselin mutta lieneekö eroa 9-5:een.
Tuskinpa mitään ratkaisevaa eroa löytyy. Osanumeroista ei ole tietoa.
Hiukan pääsee säästämään, kun itse asentelee.
Aikaa kyllä menee taas se yksi iltapäivä ammattimieheen verrattuna.
Täytyy vissiin puuhata ylä- ja alakautta, että purnukan ja letkut saa paikoilleen....
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Mitsu maksaa Saabin tiskillä alle 900 euroa, joka on yllättävän edullinen hinta, kun monet turbohuollot pyytävät samasta ahtimesta 1000-1600 euroa...
Tässä jotain juttua vaihdosta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5845
Eski
Tässä jotain juttua vaihdosta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5845
Eski