Di-ohjainyksikön ongelmat
Di-ohjainyksikön ongelmat
Tervehdys, palstaa lukiessani on tullut esille, että di-yksikkö lopettaa toimintansa varoittamatta. Onko tämä myös uusimpien vuosimallien ongelma? Autoni on vuosimallia -03. Kiitos vastauksista.
DI-yksikkö voi myös oireilla eli käynti pätkii vain ajoittain ennen kuin simahtaa lopullisesti. Itselläni näin kävi tonnarissa (CS 2,3i, vm. 95), johon tuo boksi vaihdettiin vaihtoautotakuuna LänsiAutossa melkein heti kun olin auton hankkinut. Sen jälkeen uusi boksi pelasi ilman mitään ongelmia yli viisi vuotta ja 115000 km ja pelannee edelleenkin, mutta vaihdoin auton pois loppuvuodesta...
Yleisesti on niin, että mitä uudempi DI-boksilla varustettu malli, sitä epätodennäköisempää tuo poksahtelu on. Mutta kokonaan siitä ei kai ole vieläkään päästy eli jopa 9-3SS:iä on kai vaivannut myös nämä ongelmat. Niin kauan kuin Sullakin on takuu ja Assistance voimassa niin katsot vain, että palvelunumero on mukanasi aina ja viivytys lienee tällöin pahinta mitä voi sattua!
Ja kyllähän nyt suurin osa DI-bokseista on jo pitkään kestänyt ihan hyvin. Onko kellään kokemuksia oikein pitkään pelittäneestä boksista eli kuinka pitkään olette ajaneet yhdellä DI-boksilla?
Yleisesti on niin, että mitä uudempi DI-boksilla varustettu malli, sitä epätodennäköisempää tuo poksahtelu on. Mutta kokonaan siitä ei kai ole vieläkään päästy eli jopa 9-3SS:iä on kai vaivannut myös nämä ongelmat. Niin kauan kuin Sullakin on takuu ja Assistance voimassa niin katsot vain, että palvelunumero on mukanasi aina ja viivytys lienee tällöin pahinta mitä voi sattua!
Ja kyllähän nyt suurin osa DI-bokseista on jo pitkään kestänyt ihan hyvin. Onko kellään kokemuksia oikein pitkään pelittäneestä boksista eli kuinka pitkään olette ajaneet yhdellä DI-boksilla?
Voipi olla. Muistan jostain näiltä palstoilta täällä tai Suomi24:ssä nähneeni vain juttua, että Saab on joutunut takuukorjailemaan valloissa 9-3SS:iä, jotka ovat jätteäneet tielle. Ja muistaakseni väitettiin kyse olleen DI-ongelmista.TuuSaR kirjoitti:Mistä olet kuullut jonkun DI-osan hajoamisesta uudessa 9-3:ssa? Ettei vaan ole täysin perätöntä huhua mikä on syntynyt alkupään lukuisista sammumis-ongelmista mikä johtui silloisesta bugisesta softasta.
Mutta siis en ole asiaa mistään tarkistanut eli hyvä vain, jos vika onkin ollut esim. bugisessa softassa! Silloinhan omakin käsitykseni siitä, että mitä uudempi boksi sen pienempi poksahdusriski, näyttäisi pitävän paikkansa!
Saab service advisor told me that Saab changed supplier of the DI cassette in the beginning of the year 2002. Since then quality of the DI cassette has been a lot better according to Saab service advisor.
Uudessa 9-3:ssa koko DI on toteutettu hiukan erilailla, en muista tarkkaan miten mutta käsitys on että siitä on irroitettu herkkiä osia muualle. Lämpö ja tärinähän sitä elektroniikkaa tuhosi.
Uudessa 9-3:ssa koko DI on toteutettu hiukan erilailla, en muista tarkkaan miten mutta käsitys on että siitä on irroitettu herkkiä osia muualle. Lämpö ja tärinähän sitä elektroniikkaa tuhosi.
Etkö tiedä tai ole kuullut vanhaa viisauttaa koskien kasetteja:FCUK kirjoitti:Mikäs muuten noissa DI kaseteissa mättää kun eivät saa korjattua vaikka vika on ollut tiedossa vaikka kuinka kauan, uusissa autoissa vika sama vielä vaikka harvemmin posahtaa ?? Saako muuten itse korjattua kyseisen kasetin ?
"DI kasetti toimii sinisellä savulla. Kun savu on vuotanut kasetista, ei se toimi. Savua ei voi jälleenladata kasettiin"
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Itse kasetin vaihtaakin, mutta itellä kun poksahti etummainen kattikin. Eikä ottanut yli 3000 rpm.Mimmi kirjoitti:DI kasetteja ei pysty itse korjaamaan (tai pystyy kyllä, jos sa jostain toisesta kasetista VARMASTI ehjiä varaosia).
Kasetti on todennäköisesti liian kuumassa paikassa (nokka-akseleiden välissä ja tulpien päällä).
Minulla on (kuten monella muullakin) toinen kasetti takakontissa varalle.
Duunimatkat kun kuljettavat milloin minnekkin ja jos kasetti paukahtaa, uuden saaminen voi olla "hieman aikaaviepää" joissain tapauksissa.
Itse kasetinhan vaihtaa 5:ssä minuutissa.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Re: di
200 eskoo oli suunnilleen hinta joku aika sitten.jari kirjoitti:mitä tuo di-kasetti yleensä noin maksaa?-00 aeroon?pitäisikö ostaa varalle?51tuhatta jo takana
kannattaako ostaa varalle?
en teidä, itsellä ei ole vaikka ehkä syytä olisi. On nimittäin aika hanurista jää tien päälle sellaisen vian seurauksen, mikä olisi korjattavissa itse.
Sun kasetti saattaa laueta huomenna tai sitten 150tkm päästä, ennakkoon sitä ei voi tietää T7:ssa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member