SID lämpötila...
SID lämpötila...
Huomasin kun koskin SID-panelin pintaa sormella,
että kuumaa on. Siis tosi. Johtuuko pixeliongelmat tästä,
eli kuumuus johtaa siihen että sid-johdon kiinnitysliima
pettää?
/r
että kuumaa on. Siis tosi. Johtuuko pixeliongelmat tästä,
eli kuumuus johtaa siihen että sid-johdon kiinnitysliima
pettää?
/r
Re: SID lämpötila...
Paska design, huono työn jälki ja surkea liima-aine johtaa ko tulokseen. Autossa on kesällä lämmin, varsinkin kun aurinko paistaa koelautaan. Luulisi että se ei ollut sunnittelijalle mikään yllätys.andr kirjoitti:Huomasin kun koskin SID-panelin pintaa sormella,
että kuumaa on. Siis tosi. Johtuuko pixeliongelmat tästä,
eli kuumuus johtaa siihen että sid-johdon kiinnitysliima
pettää?
/r
Järjetön idea teipata näyttön liitin kiinni piirilevyyn, kun olemassa olisi kestävämpiäkin ratkaisuja, esim lukittavan liittimen käyttö, joka olisi ollut mekaanisesti huomattavasti kestävämpi ratkaisu.
Viimeksi muokannut eklunto1, Pe Elo 04, 2006 22:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: SID lämpötila...
Tunnen yhden rakennusurakoitsijan joka tekee taloja ammatikseen. Se sanoo aina että "joka ikuista rakentaa, se nälkää näkee".eklunto1 kirjoitti:
Paska design, huono työn jälki ja surkea liima-aine johtaa ko tulokseen. Autossa on kesällä lämmin, varsinkin kun aurinko paistaa koelautaan. Luulisi että se ei ollut sunnittelijalle mikään yllätys.
Järjetön idea teipata näyttön liitin kiinni piirilevyyn, kun olemassa olisi kestävämpiäkin ratkaisuja, esim lukittavan liittimen käyttö, joka olisi ollut mekaanisesti huomattavasti kestävämpi ratkaisu. Tämän lisäksi osassa korjaamistani SID:stä teippauksen piirilevyyn on tehnyt henkilö joka on sokea tai sairastaa MS tautia, sillä lattakaapeli on ollut valmiiksi ihan rutussa ja vinossa, jolloin liimaus irtoaa todella helposti.
9000CS 2,3
Re: SID lämpötila...
Vaan mikä? Se että SID:t tarkoitukella tehdään kestämään max 2 vuotta? Itse SID:n kokoonpanijan roolissa taitaa olla kone, joka liimauksen suorittaa.. Yhtä kaikki itse liimauskin on osasassa SID:stä tehty huonosti, joka ei todellakaan paranna tilannetta.9-5T kirjoitti:Syy ei ole asentajan nakovammaisuus tai MS tauti.eklunto1 kirjoitti:Tämän lisäksi osassa korjaamistani SID:stä teippauksen piirilevyyn on tehnyt henkilö joka on sokea tai sairastaa MS tautia, sillä lattakaapeli on ollut valmiiksi ihan rutussa ja vinossa, jolloin liimaus irtoaa todella helposti.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Joo, velin Bemukan "SID" on hukannut pikselinsä. Sama vika vaivaa mm. Ooppeleita. SID:n näytön pikseleiden korjaus on helppo juttu kunhan on huolellinen eikä hosuSakke kirjoitti:Lohdutuksena mainittakoon että esim. BMW:n näytöissä on juuri samanlaista vikaa, taitaa olla ihan yleinen liitostapa tuo liimaus.
Pitäisikin jossain vaiheessa koettaa korjata ng:n SID, vielä tosin näkee tarpeellisen määrän informaatiota, muttei kauaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Lievä OT:
Eilen tulleessa Tuulilasissa on kuukauden käytettynä Saab 9-5. Siinäkin yksilössä oli SIDin pikseleitä kateissa. Kaverit kutsuivat sitä RADION näytöksi
Eilen tulleessa Tuulilasissa on kuukauden käytettynä Saab 9-5. Siinäkin yksilössä oli SIDin pikseleitä kateissa. Kaverit kutsuivat sitä RADION näytöksi
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Lievään OT:hen liittyen:koistha kirjoitti:Lievä OT:
Eilen tulleessa Tuulilasissa on kuukauden käytettynä Saab 9-5. Siinäkin yksilössä oli SIDin pikseleitä kateissa. Kaverit kutsuivat sitä RADION näytöksi
Kyllä mulla näkyy siinä myös radion kanavat
Kamoon, normaali tilanteessa näytössä on kello, pvm, lämpötila (useimmilla, uskoisin) ja radion teksti. Jopa Corsassa on samat infot näkyvillä (radiosta näkyy hertsit).
Ei TL:n toimittajat voi kaikkea tietää. Silti ihan P..ska lehti
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: SID lämpötila...
Niin mikä tämän jankutuksen pointti oli? Pahoittelen jos arvostelin tuotantolinjaa joka tuottaa nämä SID näytöt. Normaali terve ihminen / kone PYSTYY liimaamaan 14cm teippiä suoraan ruttaamatta sitä.9-5T kirjoitti:Vaikka syy olisi asentajassa en usko että asentaja on näkövammainen tai sairastaa MS tautia.eklunto1 kirjoitti:Vaan mikä? Se että SID:t tarkoitukella tehdään kestämään max 2 vuotta? Itse SID:n kokoonpanijan roolissa taitaa olla kone, joka liimauksen suorittaa.. Yhtä kaikki itse liimauskin on osasassa SID:stä tehty huonosti, joka ei todellakaan paranna tilannetta.9-5T kirjoitti: Syy ei ole asentajan nakovammaisuus tai MS tauti.
Jos olet eri mieltä niin se sallittakoon. Tästä voidaan tietty kiistellä ja pyytää vaikka TM tekemään tästä testin.
Viimeksi muokannut eklunto1, Pe Elo 04, 2006 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Jaahans, mitäs 04-05 malleissa näkyy normitilanteessa?9-5T kirjoitti:vain -03 asti.JKen kirjoitti:normaali tilanteessa näytössä on kello, pvm, lämpötila (useimmilla, uskoisin)
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Saako muuten millään näkyviin basson ja diskantin säätöjä? Epäilen että ei saa. Eihän siinä muuten mitään, mutta jos autoa ajaa useampi henkilö ja on hieman erilainen käsitys siitä missä asennossa säätimet pitää olla. Olis vaan nopeampi vääntää nupit oikeaan asentoon edellisen kuskin jäljiltä. Volumessa hämää sama asia, eli mistään ei näy paljonko on väännettynä. Kuitenkin perusasetuksiin voi tehdä voluumisäädön joka on voimassa kun virrat laitetaan päälle ja siellä on asteikko.
Meni vähän ohi aiheen...sori.
t. Mika
Meni vähän ohi aiheen...sori.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: SID lämpötila...
Täh? Pahoitteluni väärin muotoillun kielikuvan käytöstä. En uskonut että joku ottaa asian näin vakavasti.9-5T kirjoitti:Joillakin voi olla vaikka näkövammainen tai MS-tautia sairastava lapsi/puoliso yms. heistä ei ole ehkä kiva lukea mistä Saabin viat johtuu ja tietänet itsekkin ettei syy ole niissä.eklunto1 kirjoitti:Niin mikä tämän jankutuksen pointti oli? Pahoittelen jos arvostelin tuotantolinjaa joka tuottaa nämä SID näytöt. Normaali terve ihminen / kone PYSTYY liimaamaan 14cm teippiä suoraan ruttaamatta sitä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
on muuten kuuma Vo¤%vo V70 senkin paneeli siitä ilmastointi/radio/etc kohasta .... tosi kuuma.
Mulla Italiassa 40C ja aurinkoa riittämiin ei ole mitään SID ongelmia.
Nyt auto Suomessa, katotaan tarttuuko ...
Mulla Italiassa 40C ja aurinkoa riittämiin ei ole mitään SID ongelmia.
Nyt auto Suomessa, katotaan tarttuuko ...
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta