Bensalaatu / teho

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Bensalaatu / teho

Viesti Kirjoittaja o--o »

Eräällä tuttavalla on 250 hv Volvo. Hän kehui uutta Shell V-Power 99+ bensaa että potkua löytyi entistäkin enemmän ja sen lisäksi keskikulutus laski. Onko se kuvittelua vai todellista? Onko joku kokeillut huomaako mitään eroa tavallisessa 150 hv Saabissa?

Tietääkseni myös Saabissa moottori säätyy automaattisesti oktaaniluvun mukaan, eikö niin?
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Bensalaatu / teho

Viesti Kirjoittaja Poy »

o--o kirjoitti:Eräällä tuttavalla on 250 hv Volvo. Hän kehui uutta Shell V-Power 99+ bensaa että potkua löytyi entistäkin enemmän ja sen lisäksi keskikulutus laski. Onko se kuvittelua vai todellista? Onko joku kokeillut huomaako mitään eroa tavallisessa 150 hv Saabissa?

Tietääkseni myös Saabissa moottori säätyy automaattisesti oktaaniluvun mukaan, eikö niin?
Tankkasin pari kertaa tuota V-Poweria matalapaine turboon ja ei ollut mielestäni mitään merkittäävää teho eroa. Polttoaineen kulutuskaan ei hirveästi laskenut. Paremmin hyötyä tuosta polttoaineesta on autolle, jossa on täyspaine turbo tai joku virilastu eli korkeammat ahdot kuin tässä matalapaine turbossa (jotain 0.5bar).
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bensalaatu / teho

Viesti Kirjoittaja o--o »

Poy kirjoitti: Paremmin hyötyä tuosta polttoaineesta on autolle, jossa on täyspaine turbo tai joku virilastu eli korkeammat ahdot kuin tässä matalapaine turbossa.
Edellä mainittu Volvo oli viritetty.
Hyvä tietää että ei pistä rahaa turhaan. Säästyneen rahan voi käyttää paremminkin, sen voi pistää esim. olueeseen :D
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Olen saanut viime aikoina kirjanpidollista faktaa siitä, että 9-5 Aero kuluttaa vähemmän 98E:tä kuin 95E:tä. Ajotyyliä en ole vaihtanut. Veikkaisin tämän perusteella, että myös 99+:n käyttö laskee kulutusta ellei innostu ajelemaan kaasu pohjassa alituiseen.

9-5:n ahtopaine pysyy motarivauhdissa kiihdyttäessä pidempään korkeana kun tankissa on 98E. 99+:aa en ole koittanut, mutta kai se toimii samalla tavalla tässä suhteessa.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Saman huomion olen myös tehnyt. Käytettäessä 98E kulutus laskee hivenen.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Eiköhän se ihan mahdollista ole :roll:

http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp ... pageid=275

Tosta saa aika hyvän kuvan miten paljon :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-scorpion-
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 12:39
Paikkakunta: Heinola

95 vai 98

Viesti Kirjoittaja -scorpion- »

Henkilökohtainen mielipiteeni kokeiltua 95E jälkeen 98E pari tankillista että palaa paremmin saa täyden rähinän pataan kun komentaa,ja kulutus pieneni ei suuria, mut tänäin tankkasin niin -1l/100km oli tosin maantieajoa suurin osa ja rauhallista menoo.että 1l pois satkulta ihan hyvä joka paljon ajaa niin säästöä se on sekin. 8) että ajelen jatkossakin 98.

masiina 9-5 2.0t eco
-scorpion-
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 12:39
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja -scorpion- »

Juuh siellähän sitä kommentii oli kovinkin :D
Vastaa Viestiin