t vai T
t vai T
Vuoden -04 alusta saakkahan 9-5:een on tullut tarjolle 2.3T, joka asettuu aiempien 2.3t:n ja Aeron väliin teholtaan. Jatkossa tarvii siis olla huolellisempi esim. myynti-ilmoituksissa sen T-kirjaimen käytössä, jotta tulee esitettyä asia oikein. Nykyisinhän vielä esim. lehti-ilmoituksissa on lähes pelkästään käytössä iso T-kirjain.
Kysyisin viisammilta, mistä se tehon ja väännön ero matalaviritteisempään 2.3 -litraiseen on peräisin, ahtopaineellako pelkästään? Ahdoissahan on varsin pieni ero (0.4 vs 0.45 bar).
Entä onkos muutoin voimansiirron tai vaihdelaatikon suhteen eroja. Entäs jarruissa? Saabin esitteessä mainitaan, että "joissakin tehokkaammissa malleissa on jäähdytetyt levyjarrut myös takana". Onko kyseinen malli siis niitä tehokkaampia malleja (aeron ohella)?
Sitten vielä se keskikulutuksen ihmeellisyys (esim wagon): 2.0 t 9.2L, 2.3 t 9.1L, 2.3T 9.6L, Aero 9.0L??? Mikäs tuon "hyppäyksen" selittää?
Kysyisin viisammilta, mistä se tehon ja väännön ero matalaviritteisempään 2.3 -litraiseen on peräisin, ahtopaineellako pelkästään? Ahdoissahan on varsin pieni ero (0.4 vs 0.45 bar).
Entä onkos muutoin voimansiirron tai vaihdelaatikon suhteen eroja. Entäs jarruissa? Saabin esitteessä mainitaan, että "joissakin tehokkaammissa malleissa on jäähdytetyt levyjarrut myös takana". Onko kyseinen malli siis niitä tehokkaampia malleja (aeron ohella)?
Sitten vielä se keskikulutuksen ihmeellisyys (esim wagon): 2.0 t 9.2L, 2.3 t 9.1L, 2.3T 9.6L, Aero 9.0L??? Mikäs tuon "hyppäyksen" selittää?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: t vai T
Mä päättelisin ton siten että 2.0 on liian pieni kone painoon nähden kun 2.3t on väännöltään huomattavasti parempi, 2,3T lykkää aika lailla soppaa koneeseen että saa ne paremmat tehot pienellä ahtimella ja Aerossa on isompi ahdin joten se antaa paremman hyödyn vääntöjen ja tehojen suhteen.vakio9-5 kirjoitti: Sitten vielä se keskikulutuksen ihmeellisyys (esim wagon): 2.0 t 9.2L, 2.3 t 9.1L, 2.3T 9.6L, Aero 9.0L??? Mikäs tuon "hyppäyksen" selittää?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
2,3T
2,3T mallissa on sama ahdin kuin Aerossa..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: 2,3T
Kuis se ottaa mehuu sitten noin paljon enemmän kun aero-valomerkki- kirjoitti:2,3T mallissa on sama ahdin kuin Aerossa..
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Re: t vai T
Itsekin ajelen 2,0t :llä, jonka myynti-ilmoituksessa luki 2,0T ! Se on aina ensimmäinen testi, onko myyjä Saab-ihmisiä oikeasti vai ei. Minullahan myyjä kehui myös SE-varustelua (-02 mallisessa Linearissa!)vakio9-5 kirjoitti:Vuoden -04 alusta saakkahan 9-5:een on tullut tarjolle 2.3T, joka asettuu aiempien 2.3t:n ja Aeron väliin teholtaan. Jatkossa tarvii siis olla huolellisempi esim. myynti-ilmoituksissa sen T-kirjaimen käytössä, jotta tulee esitettyä asia oikein. Nykyisinhän vielä esim. lehti-ilmoituksissa on lähes pelkästään käytössä iso T-kirjain.
Vielä enemmän ottaa päähän, kun jopa LänsiAuto merkkiliikkeenä myy pääkaupunkiseudulla Saabeja, joissa on "Sensotronic"-vaihteisto! On liian vaikeaa oppia kirjoittamaan Sentronic ! (Onneksi Sensonic on niin harvinainen eikä 9-5:ssä esiinny ollenkaan..)
Mutta itsekin hämäännyin ensin, kun ilmoituksissa alkoi näkyä 9-5 Line -malleja. Mietin ensin, että onkos tuo joku kampanjamalli, josta en ole kuullutkaan. Tajusin vasta, kun LänsiAuton korjaamokuitissa tuo luki oman kärrymi kohdalla: Eli yksinkertaisesti rivi loppuu kesken ja Linear katkeaa kahta kirjainta liian aikaisin.
EDIT: potkis kävi laittaa lainaukset kuntoon
Tutkiskelin kerran EPC:ltä Aeron ja muiden eroja. -00 alkaen tekniikka on muuten samaa, mutta Aerossa siis eri ahdin (mitsu), kytkin sekä tietysti boksi. Putkikin sama muuten, mutta viimeinen "koristepätkä" takapönttöineen erilainen. -04 mallia EPC:lläni ei ole.9-3Tid kirjoitti:voiko välityksissä olla eroa? Aerossa pitemmät, pienempi kulutus?
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
2,3T
Maptunillla 2,3T ja Aeron viritykset ja tehot ovat 1:1.