valuva ikkuna

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mikkou
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 19:26
Paikkakunta: lahti

valuva ikkuna

Viesti Kirjoittaja mikkou »

terve!
ostin saabin, mutta nyt on semmonen ongelma että sähköikkuna ei pysy kiinni, valuu iteksiään auki, onko yleistä..?
no nyt tarvis kuitenkin ostaa siihen ehjempää mekanismia, mistähän semmosta kannattaisi alkaa etsimään? koitin netistä katella purkaamoja, mutta ei ainakaan vialä tärpännyt.
auto on siis 9-5 ja vm-98. jos jollain sattuis vaikka olemaan varaosa-auto niin tänne saa tarjota apukuskin puoleista etu-ikkunamekanismia. kitoos!

tämä onkin sitten mun neljäs saabi. ensin oli -85 90 jolla ajoin yhden talven, sitten -91 900 ex-polis jolla ajettiin reilu vuosi ja sitten -80 ysikuuppa jolla ajoin 8 maata neljässä päivässä.

nyt vaan se ikkuna kuntoon niin on kyllä priima peli :D

...onko tuossa 2.3t tekniikassa muuten mitään sellasta erikoista mitä mun olis hyvä tietää? mitä öljyä kannattaa käyttää, ym huoltovinkkiä?
asun espanjassa ja paikalliseen tapaan huolto on ollut huolimatonta, jollei olematonta... mittarissa 60000, mutta tiedän faktaa että ennen ruuvausta oli vähintään 110000.
auto on maassa suht harvinainen (myydäänkin porsche maahantuojan kautta!) ja kukaan ei tunnu tietävän näistä mitään, osia ei saa mistään ym. olen nyt suomessa 3 viikkoa ja toivomuksissa olis löytää täältä tuo ikkunan mekanismi ja muuta kuluvaa käyttöosaa jota saattaa tulevissa huolloissa tarvita.
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Koitappas tuolta:

http://www.varaosahaku.fi/
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: valuva ikkuna

Viesti Kirjoittaja tami »

mikkou kirjoitti:...onko tuossa 2.3t tekniikassa muuten mitään sellasta erikoista mitä mun olis hyvä tietää? mitä öljyä kannattaa käyttää, ym huoltovinkkiä?
Tekniikasta nyt sen verran että kannattaa mm. lukaista tuolta Yleiseltä puolelta linkin topicci. Varsinkin jos huoltoja ja öljynvaihtoja on laiminlyöty.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15138
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Vastaa Viestiin