9-5 Belgiasta?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
elias
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2005 08:13
Paikkakunta: Hanko

9-5 Belgiasta?

Viesti Kirjoittaja elias »

Olen menossa katsomaan belgiasta tuotua 9-5 saabia. Onko tällainen belgian auto valmis suomen talveen? Mitä pitäisi tarkastaa? Akun teho varmasti, mutta mitä muuta? Auto on vain pari vuotta vanha ja varustuksena kaikki mahdollinen, joten houkutus tehdä kaupat aika suuri... :?
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Varsinkin, jos muistaa pitää sekä lasisen että peltisen kattoluukun kiinni. 8)
Tomppa95
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 21:01
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja Tomppa95 »

Itellä Belgiasta tuotu -00 aero. Ainakin penkinlämmittimien kytkimet puuttuu, penkeissä tod.näk vastukset. Eikä ole myöskään vakkaria, vaikka joku väitti sen olevan Aeron vakiovaruste. Muuten ei ole autossa ollut moitetta. Pohja oli ostohetkellä täysin puhdas, nyt viime talven jäljiltä
tasaisen kurainen. Akkukin on ainakin vielä toiminut...
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Tomppa95 kirjoitti:Itellä Belgiasta tuotu -00 aero. Ainakin penkinlämmittimien kytkimet puuttuu, penkeissä tod.näk vastukset.
tasaisen kurainen. Akkukin on ainakin vielä toiminut...
Mulla sama homma saksantuonti 9-5:ssa eli ei penkinlämmittimiä (kytkimiä). Mistä luulet, että penkeissä olisi vastukset ja vain johdot (?) ja kytkimet puuttuisivat?
Saapasmies
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 18:05

Viesti Kirjoittaja Saapasmies »

Mulla on myös Belgiasta tuotu 9-5, vm. -98. Siinä on edessä penkinlämmitimet kolmella eri teholla, ajovalonpesimet sekä sivupeilien lämmitys.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 9-5 Belgiasta?

Viesti Kirjoittaja karg »

elias kirjoitti:Olen menossa katsomaan belgiasta tuotua 9-5 saabia. Onko tällainen belgian auto valmis suomen talveen? Mitä pitäisi tarkastaa? Akun teho varmasti, mutta mitä muuta? Auto on vain pari vuotta vanha ja varustuksena kaikki mahdollinen, joten houkutus tehdä kaupat aika suuri... :?
Ruostesuojaus kannattanee teettää/tehdä ja moottori-/sisälämppäri asentaa mikäli tällaisia juttuja arvostaa. 2002-mallinen Saksan tuonti oli ainakin muilta osin kelvollinen viime talveen. Oli viime syksynä heti 70tkm huolto, joten siellä kai varmistettiin asiat, mutta mitään ei tarvinnut korjata talvea varten. Osta pois vaan jos houkuttaa, muuten jää harmittamaan :)
Janihe
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2005 12:30
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Janihe »

Moi! Missäs tuo alkuperäinen eberi pitäisi tuossa belgiantuonnissani sijaita? Olen hieman alkanut epäillä, että onkohan tuossa sitä ollenkaan, kun esim. SID:ssä ei sen ohjausta ole lainkaan ja en kyllä ole kuullut sen lähtevän käyntiin. Olisikos kenelläkään kuvaa tms, mistä näkisin tuon sijainnin?
- EX: Saab 900i vaimon kauppakassina
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Alkuperäisen Eberin pakoputki näkyy vasemmaan etulokasuojan alareunassa. Ja niin kuin totesit kun auto on sammuksissa, niin SID:n + ja - napeilla voi ohjelmoida Eberiä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin