Käynnistysongelma lämpimänä
Käynnistysongelma lämpimänä
Pitipä sitten tämäkin ongelma kokea. Kävin kaupassa n. puoli tuntia ja Saabi ei lähtenyt tämän jälkeen käyntiin. Startti pyöri iloisesti mutta mitään ei tapahtunut. Koitin vajaat kymmenen starttia mutta ei mitään. Juuri ennen kuin hinausauto saapui koitin ns. viimeisen kerran ja lähtihän se heti käyntiin ja ilmassa oli selvä bensan haju, joten voisiko tämä viitata kastuneisiin tulppiin? Tätä ennen kone oli ollut noin puoli tuntia ilman että yritin starttailla.
Kun pääsin kotiin sammutin koneen ja yritin heti uudestaan käyntiin ja sama ongelma toistui, kone pyörii mutta ei starttaa. Nyt jännitän lähteekö Saab aamulla käyntiin.
Eli mikä voisi olla ongelmana kun näyttäisi siltä että lämpimänä ei lähde käyntiin mutta kylmänä kyllä, ellei sitten se ollut sattumaa että starttasi? Luin aikaisempia threadeja ja siellä on esitetty DI-kasettia ja kampiakselin asennon tunnistinta.
Saab on 9-5 Aero vm. -02 ja sillä on ajettu 138tkm. Huollot on tehty ajoillaan. DI-kasetti vaihdettiin kertaalleen n.90tkm:n kohdalla.
Kun pääsin kotiin sammutin koneen ja yritin heti uudestaan käyntiin ja sama ongelma toistui, kone pyörii mutta ei starttaa. Nyt jännitän lähteekö Saab aamulla käyntiin.
Eli mikä voisi olla ongelmana kun näyttäisi siltä että lämpimänä ei lähde käyntiin mutta kylmänä kyllä, ellei sitten se ollut sattumaa että starttasi? Luin aikaisempia threadeja ja siellä on esitetty DI-kasettia ja kampiakselin asennon tunnistinta.
Saab on 9-5 Aero vm. -02 ja sillä on ajettu 138tkm. Huollot on tehty ajoillaan. DI-kasetti vaihdettiin kertaalleen n.90tkm:n kohdalla.
9-5 Aero -02
900 Aero -89
900 Aero -89
Salliiko Trionic siis bensansyötön vaikka kipinä olisi kadoksissa, miksi ihmeessä???tevisu kirjoitti:Eipä kannata starttailla pitkään. Tuota menoa pääset kattikauppaan...
Jos saat auton merkkuhuoltoon, pyydä niiltä testi-DI-kasetti ja kokeile sillä. Ainakin sain veloituksetta kokeilla Lahdessa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 21:58
- Paikkakunta: Toholampi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Asentoanturivian voi testata jäähdyttämällä moottorin lohkoa anturin kohdalta kylmällä vedellä silloin kun moottori ei kuumana lähde käyntiin. Jos vika on asentoanturissa kone käynnistyy heti jäähdyttämisen jälkeen. Itse varmistuin viasta näin ennen kuin vaihdoin uuden anturin. (Merkkiliikkeen testerissä vika ei löytynyt)
Pari päivää ajelin sitten vesipullot mukana tilattua anturia odotellessa. Yhden kerran vettä tarvittiinkin kun auto sammui liikennevaloihin.
Pari päivää ajelin sitten vesipullot mukana tilattua anturia odotellessa. Yhden kerran vettä tarvittiinkin kun auto sammui liikennevaloihin.
9-5 Aero wagon M -04, 9000 2.3T CSE M -95, 96 2-t -65.