130 tkm huolto treella

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jorge13
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 07:11
Paikkakunta: Pirkkala

130 tkm huolto treella

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

elikkä 130 tkm huolto edessä ja mielessä on kaksi paikkaa: M.Takala Nokialla ja MetroAuto Lielahdessa. Ovatko samanhintaisia/laatuisia?
Olisiko muita paikkoja viedä auto huoltoon tässä Treen alueella?
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: 130 tkm huolto treella

Viesti Kirjoittaja mikan »

jorge13 kirjoitti:elikkä 130 tkm huolto edessä ja mielessä on kaksi paikkaa: M.Takala Nokialla ja MetroAuto Lielahdessa. Ovatko samanhintaisia/laatuisia?
Olisiko muita paikkoja viedä auto huoltoon tässä Treen alueella?
Itse olen käyttänyt aina Saabiani Lielahdessa, mutta useampikin on kehunut Takalaa. Hinnat kuulemma Takalalla halvemmat. Mulle vaan kulkuyhteyksien suhteen Lielahti on helpompi. Muita (virallisia) paikkoja ei tietääkseni ole. Just pitäis kans tilata huolto, 170 tkm.
Kysypä samalla huohotinpäivityksen hintaa ja tuleeko samalla DI-päivitys maahantuojan piikkiin?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Viesti Kirjoittaja APC »

Jos autossa on viallista mallia oleva DI-kasetti, menee sen vaihto aina maahantuojan piikkiin. Tarkastuksen ja vaihdon voi suorittaa merkkiliikkeessä huollon yhteydessä. Kampanjakutsua (syksy 06) ei tarvitse odottaa.
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

APC kirjoitti:Jos autossa on viallista mallia oleva DI-kasetti, menee sen vaihto aina maahantuojan piikkiin. Tarkastuksen ja vaihdon voi suorittaa merkkiliikkeessä huollon yhteydessä. Kampanjakutsua (syksy 06) ei tarvitse odottaa.
Siis tämä vain noissa vuosimalleissa vaiko myöskin muissa, joihin vaihdettu ko. aikana tehty mahdollisesti viallista mallia oleva kasetti?
9-3 SC 1.8t -06
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Juu-juu, mulla on 00-02 mutta ei viallinen tai ainakaan ei oireile mitenkään. Ajattelin vain että jokohan se vaihto onnistuisi kun on muutenkin auto pukilla. Ettei tarvisi sitten tulla uudestaan syksyllä kun kamppis alkaa (jos alkaa?).

Tilasin ajan ja sain sen jo huomiseksi. Asia ei selvinnyt puhelimessa, joten täytyy kysyä kun vien auton.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Takuuvaihdettavat mustat DI-kasetit ovat sarjanumeroltaan nämä:
B083821 - B096117, C048743 - C072404, D000000 - D336210.

Eli voit itsekin tarkistaa onko kasetti vaihdettavien joukossa; kasetin toisesta päästä löytyy tarra, johon tuo sarjanumero on merkitty...

Eski
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Mitä olen hintoja kysellyt niin Takala ei ole niin paljoa halvempi, että kannattaisi lähteä Nokialle ajelemaan. Melko nihkeasti tuntuu suhtautuvan puhelimella tehtäviin hintatiedusteluihin.

130tkm huoltoon ei taida sarananrasvauksen yms. lisaksi kuulua muutakuin öljyn ja suodattimen vaihto. Työ taitaa olla reilun 100e + alkup öljyn suodatin motonetista alle 6e ja mobil1 0W-40 halpahallista 35.90e.

DI-kassun vaihto onnistunee samalla, jos nykyinen kuuluu vaihdettavien listalle.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
jorge13
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 07:11
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

öljyä + suodatinta ei tarvitse vaihtaa, vaihdoin ne itse n. 2 tkm sitten.
Mutta ainakin huohotinpäivitys ja DI-kasetti olisi hyvä tarkastaa.
Pölläyttelee joskus sinistä, loppuu vähän ajan kuluttua öljyn vaihdosta.
Öljyä ei kulu, vaihtoväli ollut 6-10 tkm ja öljynä mobil1 0W-40, tosin nyt 5W-40.
Ymmärtääkseni tässä autossa on vielä sitä pidennettyä moottoritakuuta jäljellä, ja h-kirja on muuten kunnossa,
niinpä olisi hyvä saada se "virallinen" leima h-kirjaan takuuajan puitteissa.

Takalalle olen soittanut muutaman kerran saamatta ketään langan päähän.
MetroAutoon pääsisi helpommalla netin kautta ajan varaamalla.
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Vein auton Metro-Autoon. Ei osannut tiskin takana jamppa (ei ollut Järvinen joka siellä normaalisti on) sanoa mitään kun kysyin että vaihdetaanko DI maahantuojan piikkiin vai ei? Huohotinpäivityksen pyysin tekemään jos ei ole vielä tehty. Auto on nyt ollut siellä 3 tuntia ja ainakaan vielä ei ole puhelin soinut, joten mitään isoa ei varmaan ole löytynyt.

Kiitokset Eskille listasta. Tarra on aika hankalasti nähtävissä jos ei ota kasettia pois, mutta mielestäni mun auton boxi oli juuri tuota D-sarjaa jos oikein näin.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Jaahas, auto huollettu ja ihan ei 800 eurolla siitä selvinnyt. :(

170 tkm huolto + lootan öljynvaihto ja huohotinpäivitys. Ihan noin suureen laskuun en ollut varautunut. DI-kasetin vaihto jäi epäselväksi, mutta ehkä se sitten vaihdettiin?

t. Mika aika paljon köyhempänä

ps. Markka-aikana jos mulle olis laitettu eteen melkein 5000 markan lasku, niin olisin varmaan saanut laakin. Kyllä tuohon joutuu aika kauan töitä tekemään, että saa tuon rahan tienattua.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9382
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

[quote="mikan"]Jaahas, auto huollettu ja ihan ei 800 eurolla siitä selvinnyt. :(

170 tkm huolto + lootan öljynvaihto ja huohotinpäivitys. Ihan noin suureen laskuun en ollut varautunut. DI-kasetin vaihto jäi epäselväksi, mutta ehkä se sitten vaihdettiin?

8O 8O Mitä ihmettä, öljyn ja parin suodattimen sekä sen loukkopömpelin vaihdosta lähes tonni laskua??? 8O Eli maks. tunnin homma yhteensä, onhan katteet kohdallaan.

Eli jos ostaa uuden Saabin kaupasta niin se kannattaa huoltaa alusta saakka itse, jos moottori kajahtaa vaikkapa jossain 50tkm:n kohdalla niin säästetyillä huoltorahoilla ostaa vaikka uuden, eli takuulle ei ole mitään katetta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

ng900aero kirjoitti: 8O 8O Mitä ihmettä, öljyn ja parin suodattimen sekä sen loukkopömpelin vaihdosta lähes tonni laskua??? 8O Eli maks. tunnin homma yhteensä, onhan katteet kohdallaan.
Töitä kaikkiaan 5,1 yksikkö á 78,05 euroa. Huohotinsetti parin letkun kanssa 118,31 ja pientarvikkeita 13,17. Sit kaikki muut päälle. Tulpat muuten maksoi 109,20.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Eikös huohotinpäivitysosat pitäisi olla siinä 50 euron tietämillä. Ruotsissahan tuo maksaa sen reilu 30 euroa.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9382
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

mikan kirjoitti: Töitä kaikkiaan 5,1 yksikkö á 78,05 euroa. Huohotinsetti parin letkun kanssa 118,31 ja pientarvikkeita 13,17. Sit kaikki muut päälle. Tulpat muuten maksoi 109,20.
t. Mika
Ovat varmaan tuohon hintaan vaihtaneet myös moniurahihnan rullineen, jarrulevyt + palat sekä esim. alustaan puslia tai iskareita, ei muuten voi perushuollossa mennä melkein kokonaista päivää.

Onneksi itsellä ei ole varaa niin uuteen autoon että pitäisi huollattaa, paitsi että ng:hen olisi kiva saada 110tkm:n leima, kaikki aiemmat huollot kun on tehty ajallaan merkkiliikkeessä.

Mitenkähän suhtautuvat jos ennen 110tkm:n huoltoa vaihtaa itse tulpat, öljyt, öljynsuodattimen, ilmansuodattimen, raitisilmasuodattimen, bensansuodattimen, jäähdytysnesteet, ohjaustehostajan nesteet, moniurahihnan rullineen, jarrunesteet, vaihteistoöljyt, jarrulevyt ja -palat, jne, tekevätkö kaikki hommat uudestaan? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

mikan kirjoitti: DI-kasetin vaihto jäi epäselväksi, mutta ehkä se sitten vaihdettiin?
Vilkasen onko muutoslaatan ruudussa B1 merkintä, jos on niin kasetti on vaihdettu. Jos ei ole niin kassua ei ole vaihdettu tai on unohdettu merkitä...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Vastaa Viestiin