130 tkm huolto treella
130 tkm huolto treella
elikkä 130 tkm huolto edessä ja mielessä on kaksi paikkaa: M.Takala Nokialla ja MetroAuto Lielahdessa. Ovatko samanhintaisia/laatuisia?
Olisiko muita paikkoja viedä auto huoltoon tässä Treen alueella?
Olisiko muita paikkoja viedä auto huoltoon tässä Treen alueella?
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Re: 130 tkm huolto treella
Itse olen käyttänyt aina Saabiani Lielahdessa, mutta useampikin on kehunut Takalaa. Hinnat kuulemma Takalalla halvemmat. Mulle vaan kulkuyhteyksien suhteen Lielahti on helpompi. Muita (virallisia) paikkoja ei tietääkseni ole. Just pitäis kans tilata huolto, 170 tkm.jorge13 kirjoitti:elikkä 130 tkm huolto edessä ja mielessä on kaksi paikkaa: M.Takala Nokialla ja MetroAuto Lielahdessa. Ovatko samanhintaisia/laatuisia?
Olisiko muita paikkoja viedä auto huoltoon tässä Treen alueella?
Kysypä samalla huohotinpäivityksen hintaa ja tuleeko samalla DI-päivitys maahantuojan piikkiin?
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Siis tämä vain noissa vuosimalleissa vaiko myöskin muissa, joihin vaihdettu ko. aikana tehty mahdollisesti viallista mallia oleva kasetti?APC kirjoitti:Jos autossa on viallista mallia oleva DI-kasetti, menee sen vaihto aina maahantuojan piikkiin. Tarkastuksen ja vaihdon voi suorittaa merkkiliikkeessä huollon yhteydessä. Kampanjakutsua (syksy 06) ei tarvitse odottaa.
9-3 SC 1.8t -06
Juu-juu, mulla on 00-02 mutta ei viallinen tai ainakaan ei oireile mitenkään. Ajattelin vain että jokohan se vaihto onnistuisi kun on muutenkin auto pukilla. Ettei tarvisi sitten tulla uudestaan syksyllä kun kamppis alkaa (jos alkaa?).
Tilasin ajan ja sain sen jo huomiseksi. Asia ei selvinnyt puhelimessa, joten täytyy kysyä kun vien auton.
t. Mika
Tilasin ajan ja sain sen jo huomiseksi. Asia ei selvinnyt puhelimessa, joten täytyy kysyä kun vien auton.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Mitä olen hintoja kysellyt niin Takala ei ole niin paljoa halvempi, että kannattaisi lähteä Nokialle ajelemaan. Melko nihkeasti tuntuu suhtautuvan puhelimella tehtäviin hintatiedusteluihin.
130tkm huoltoon ei taida sarananrasvauksen yms. lisaksi kuulua muutakuin öljyn ja suodattimen vaihto. Työ taitaa olla reilun 100e + alkup öljyn suodatin motonetista alle 6e ja mobil1 0W-40 halpahallista 35.90e.
DI-kassun vaihto onnistunee samalla, jos nykyinen kuuluu vaihdettavien listalle.
130tkm huoltoon ei taida sarananrasvauksen yms. lisaksi kuulua muutakuin öljyn ja suodattimen vaihto. Työ taitaa olla reilun 100e + alkup öljyn suodatin motonetista alle 6e ja mobil1 0W-40 halpahallista 35.90e.
DI-kassun vaihto onnistunee samalla, jos nykyinen kuuluu vaihdettavien listalle.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
öljyä + suodatinta ei tarvitse vaihtaa, vaihdoin ne itse n. 2 tkm sitten.
Mutta ainakin huohotinpäivitys ja DI-kasetti olisi hyvä tarkastaa.
Pölläyttelee joskus sinistä, loppuu vähän ajan kuluttua öljyn vaihdosta.
Öljyä ei kulu, vaihtoväli ollut 6-10 tkm ja öljynä mobil1 0W-40, tosin nyt 5W-40.
Ymmärtääkseni tässä autossa on vielä sitä pidennettyä moottoritakuuta jäljellä, ja h-kirja on muuten kunnossa,
niinpä olisi hyvä saada se "virallinen" leima h-kirjaan takuuajan puitteissa.
Takalalle olen soittanut muutaman kerran saamatta ketään langan päähän.
MetroAutoon pääsisi helpommalla netin kautta ajan varaamalla.
Mutta ainakin huohotinpäivitys ja DI-kasetti olisi hyvä tarkastaa.
Pölläyttelee joskus sinistä, loppuu vähän ajan kuluttua öljyn vaihdosta.
Öljyä ei kulu, vaihtoväli ollut 6-10 tkm ja öljynä mobil1 0W-40, tosin nyt 5W-40.
Ymmärtääkseni tässä autossa on vielä sitä pidennettyä moottoritakuuta jäljellä, ja h-kirja on muuten kunnossa,
niinpä olisi hyvä saada se "virallinen" leima h-kirjaan takuuajan puitteissa.
Takalalle olen soittanut muutaman kerran saamatta ketään langan päähän.
MetroAutoon pääsisi helpommalla netin kautta ajan varaamalla.
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Vein auton Metro-Autoon. Ei osannut tiskin takana jamppa (ei ollut Järvinen joka siellä normaalisti on) sanoa mitään kun kysyin että vaihdetaanko DI maahantuojan piikkiin vai ei? Huohotinpäivityksen pyysin tekemään jos ei ole vielä tehty. Auto on nyt ollut siellä 3 tuntia ja ainakaan vielä ei ole puhelin soinut, joten mitään isoa ei varmaan ole löytynyt.
Kiitokset Eskille listasta. Tarra on aika hankalasti nähtävissä jos ei ota kasettia pois, mutta mielestäni mun auton boxi oli juuri tuota D-sarjaa jos oikein näin.
t. Mika
Kiitokset Eskille listasta. Tarra on aika hankalasti nähtävissä jos ei ota kasettia pois, mutta mielestäni mun auton boxi oli juuri tuota D-sarjaa jos oikein näin.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Jaahas, auto huollettu ja ihan ei 800 eurolla siitä selvinnyt.
170 tkm huolto + lootan öljynvaihto ja huohotinpäivitys. Ihan noin suureen laskuun en ollut varautunut. DI-kasetin vaihto jäi epäselväksi, mutta ehkä se sitten vaihdettiin?
t. Mika aika paljon köyhempänä
ps. Markka-aikana jos mulle olis laitettu eteen melkein 5000 markan lasku, niin olisin varmaan saanut laakin. Kyllä tuohon joutuu aika kauan töitä tekemään, että saa tuon rahan tienattua.
170 tkm huolto + lootan öljynvaihto ja huohotinpäivitys. Ihan noin suureen laskuun en ollut varautunut. DI-kasetin vaihto jäi epäselväksi, mutta ehkä se sitten vaihdettiin?
t. Mika aika paljon köyhempänä
ps. Markka-aikana jos mulle olis laitettu eteen melkein 5000 markan lasku, niin olisin varmaan saanut laakin. Kyllä tuohon joutuu aika kauan töitä tekemään, että saa tuon rahan tienattua.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
[quote="mikan"]Jaahas, auto huollettu ja ihan ei 800 eurolla siitä selvinnyt.
170 tkm huolto + lootan öljynvaihto ja huohotinpäivitys. Ihan noin suureen laskuun en ollut varautunut. DI-kasetin vaihto jäi epäselväksi, mutta ehkä se sitten vaihdettiin?
Mitä ihmettä, öljyn ja parin suodattimen sekä sen loukkopömpelin vaihdosta lähes tonni laskua??? Eli maks. tunnin homma yhteensä, onhan katteet kohdallaan.
Eli jos ostaa uuden Saabin kaupasta niin se kannattaa huoltaa alusta saakka itse, jos moottori kajahtaa vaikkapa jossain 50tkm:n kohdalla niin säästetyillä huoltorahoilla ostaa vaikka uuden, eli takuulle ei ole mitään katetta.
170 tkm huolto + lootan öljynvaihto ja huohotinpäivitys. Ihan noin suureen laskuun en ollut varautunut. DI-kasetin vaihto jäi epäselväksi, mutta ehkä se sitten vaihdettiin?
Mitä ihmettä, öljyn ja parin suodattimen sekä sen loukkopömpelin vaihdosta lähes tonni laskua??? Eli maks. tunnin homma yhteensä, onhan katteet kohdallaan.
Eli jos ostaa uuden Saabin kaupasta niin se kannattaa huoltaa alusta saakka itse, jos moottori kajahtaa vaikkapa jossain 50tkm:n kohdalla niin säästetyillä huoltorahoilla ostaa vaikka uuden, eli takuulle ei ole mitään katetta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Töitä kaikkiaan 5,1 yksikkö á 78,05 euroa. Huohotinsetti parin letkun kanssa 118,31 ja pientarvikkeita 13,17. Sit kaikki muut päälle. Tulpat muuten maksoi 109,20.ng900aero kirjoitti: Mitä ihmettä, öljyn ja parin suodattimen sekä sen loukkopömpelin vaihdosta lähes tonni laskua??? Eli maks. tunnin homma yhteensä, onhan katteet kohdallaan.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Ovat varmaan tuohon hintaan vaihtaneet myös moniurahihnan rullineen, jarrulevyt + palat sekä esim. alustaan puslia tai iskareita, ei muuten voi perushuollossa mennä melkein kokonaista päivää.mikan kirjoitti: Töitä kaikkiaan 5,1 yksikkö á 78,05 euroa. Huohotinsetti parin letkun kanssa 118,31 ja pientarvikkeita 13,17. Sit kaikki muut päälle. Tulpat muuten maksoi 109,20.
t. Mika
Onneksi itsellä ei ole varaa niin uuteen autoon että pitäisi huollattaa, paitsi että ng:hen olisi kiva saada 110tkm:n leima, kaikki aiemmat huollot kun on tehty ajallaan merkkiliikkeessä.
Mitenkähän suhtautuvat jos ennen 110tkm:n huoltoa vaihtaa itse tulpat, öljyt, öljynsuodattimen, ilmansuodattimen, raitisilmasuodattimen, bensansuodattimen, jäähdytysnesteet, ohjaustehostajan nesteet, moniurahihnan rullineen, jarrunesteet, vaihteistoöljyt, jarrulevyt ja -palat, jne, tekevätkö kaikki hommat uudestaan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98