Mielipiteet autosta
Mielipiteet autosta
Olen ostamassa uudempaa ja isompaa autoa. Vanha OG900 jää pieneksi kun väki ei mahdu sisään, ja se on kolmiovinen joten...
Tarjolla olisi
Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector
ajettu 75000km /2003vm
Huoltokirja, 1 omistaja, ACC, Metalliväri, Kuljettajan turvatyyny, Matkustajan turvatyyny edessä, Pään ja kehon sivuturvatyyny edessä, Sivutörmäyssuoja, Ajotieturi SID 1, Radio ja soitin, Lohkolämmitin, Sisäpistoke, 2 x Renkaat, TCS-luistonestojärjestelmä
kysymys kuuluukin eikö 2003 vector mallissa ole SID2?? ja onkohan tuossa se parempi radio, kun tuo vector kerran on varusteiltaan??
mitä muuta tästä pitäis tietää, menossa maanantaina koeajamaan / ostamaan laitteen. haluuvat 27000€
ainiin ollut leasing autona joten kaikki huollot tehty.
Kiitos jo etukäteen
Tarjolla olisi
Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector
ajettu 75000km /2003vm
Huoltokirja, 1 omistaja, ACC, Metalliväri, Kuljettajan turvatyyny, Matkustajan turvatyyny edessä, Pään ja kehon sivuturvatyyny edessä, Sivutörmäyssuoja, Ajotieturi SID 1, Radio ja soitin, Lohkolämmitin, Sisäpistoke, 2 x Renkaat, TCS-luistonestojärjestelmä
kysymys kuuluukin eikö 2003 vector mallissa ole SID2?? ja onkohan tuossa se parempi radio, kun tuo vector kerran on varusteiltaan??
mitä muuta tästä pitäis tietää, menossa maanantaina koeajamaan / ostamaan laitteen. haluuvat 27000€
ainiin ollut leasing autona joten kaikki huollot tehty.
Kiitos jo etukäteen
Autosta en tiedä mitään, omamme oli ensimmäisen vuosikerran 9-5, mutta eikös tuon hinta ole aika tarkkaan puolittunut 3 vuoden aikana, eli varmaankin ihan kohdallaan?
Omasta mielestäni tuollainen 1. facelifitin läpikäynyt 9-5 on kaikkein tyylikkäin, ja Vector-varustelusta paljon plussaa, sporttipenkit ovat varmaan selkeästi paremmat kuin tavalliset?
Ainiin, saikos huoltojen ajankohdissa olla heittoa jotain 2500-3000km, eli huoltokirja varmaan kannattaa katsoa aika tarkasti läpi, jos jostain syystä sattuisi moottorille tapahtumaan jotain, niin olisi ainakin se 8 vuoden jatkettu moottoritakuu voimassa, eli vielä melkein 5 vuotta.
Omasta mielestäni tuollainen 1. facelifitin läpikäynyt 9-5 on kaikkein tyylikkäin, ja Vector-varustelusta paljon plussaa, sporttipenkit ovat varmaan selkeästi paremmat kuin tavalliset?
Ainiin, saikos huoltojen ajankohdissa olla heittoa jotain 2500-3000km, eli huoltokirja varmaan kannattaa katsoa aika tarkasti läpi, jos jostain syystä sattuisi moottorille tapahtumaan jotain, niin olisi ainakin se 8 vuoden jatkettu moottoritakuu voimassa, eli vielä melkein 5 vuotta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Kiinnostaisi tietää ostitko auton pois kuljeksimasta?
Jatkan vielä tähän samaan ketjuun, kun kerran sopii otsikkoon...
Eli olen käynyt koeajamassa samanlaista autoa suht samoilla kilometreillä ja nyt olisin kiinnostunut mitä on odotettavissa, jos päädyn kyseiseen yksilöön? Auto on tosiaankin Vector varustetasolla oleva 95 2,3t Wagon.
Varusteita autosta löytyy seuraavasti: Automaattinen ilmastointilaite ACC, metalliväri, kuljettajan turvatyyny, matkustajan turvatyyny edessä, pään ja kehon sivuturvatyyny edessä, sivutörmäyssuoja, ajonesto ja varkauslukitus, erikoisvanteet, SID 1, radio/soitin ja TCS-luistonestojärjestelmä.
Kannattaako auto ostaa pois vai karttaa kuin ruttoa? Hinta on n. 28 000€.
Onko odotettavissa jotain isoja remontteja heti alkuun vai onko luvassa turvallisia ja mukavia ajokilometrejä myös tulevaisuudessa? Mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota, kun autoa menee katsomaan uudemman kerran?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!!
terv. entinen kansanautoilija, tuleva saabisti
Jatkan vielä tähän samaan ketjuun, kun kerran sopii otsikkoon...
Eli olen käynyt koeajamassa samanlaista autoa suht samoilla kilometreillä ja nyt olisin kiinnostunut mitä on odotettavissa, jos päädyn kyseiseen yksilöön? Auto on tosiaankin Vector varustetasolla oleva 95 2,3t Wagon.
Varusteita autosta löytyy seuraavasti: Automaattinen ilmastointilaite ACC, metalliväri, kuljettajan turvatyyny, matkustajan turvatyyny edessä, pään ja kehon sivuturvatyyny edessä, sivutörmäyssuoja, ajonesto ja varkauslukitus, erikoisvanteet, SID 1, radio/soitin ja TCS-luistonestojärjestelmä.
Kannattaako auto ostaa pois vai karttaa kuin ruttoa? Hinta on n. 28 000€.
Onko odotettavissa jotain isoja remontteja heti alkuun vai onko luvassa turvallisia ja mukavia ajokilometrejä myös tulevaisuudessa? Mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota, kun autoa menee katsomaan uudemman kerran?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!!
terv. entinen kansanautoilija, tuleva saabisti
Mulla on ollut tuo vm-02 vektori jo puolitoista vuotta ja todella tyytyväinen olen ollut valintaani. Ainoa miinus oli vakioalusta, joka oli todella löysä, keinahtelei, kallisteli ja nakkeli perää maantienopeuksissa. Varsinkin jos takaiskarit alkaa olla finaalissa. Iskarien vaihdon yhteydessä tehtaan sporttialustapaketti alle about samaan hintaan tai muuta vastaavaa. Haulla löytyy paljon tarinaa tästä. Vektorin penkit ovat erittäin hyvät varsinkin pidemmässä ajossa, hakkaa vakiopenkit mennen tullen (vaikka nekin on peruspenkeiksi todella hyvät). Jos ei Aeroa jostain syystä halua tai ei mahdu budjettiin, niin vektorissa saa hyvin rahalle vastinetta. Tuo kuitenkin tullessaan hyvän varustelun, mutta ei juurikaan käytetyn hinnassa näy.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Lieneekö kaupat tehty, mutta itse ainakin suhtaudun leasing-autoon isolla varauksella. ...kuin vierasta sikaa. Sanotaan, etteihän tuollaista autoa ajamalla rikki saa, mutta ei kannattane väittää, ettei itse maksamaansa autoa nätimmin kohtelisi.
On olemassa todella vastuuttomia käyttäjiä juuri tossa leasing- jutussa. Huollot nyt teettää ajallaan myös yksityiskäyttäjä. Varsinkun saabisti..jos tahtoo autonsa pelittävän.
P.S. Meni kyllä munilleen 9-5:n ns Korea-face lift. Ohutta kiiltävää peltiä umpioiden ympärille...huh huh.
On olemassa todella vastuuttomia käyttäjiä juuri tossa leasing- jutussa. Huollot nyt teettää ajallaan myös yksityiskäyttäjä. Varsinkun saabisti..jos tahtoo autonsa pelittävän.
P.S. Meni kyllä munilleen 9-5:n ns Korea-face lift. Ohutta kiiltävää peltiä umpioiden ympärille...huh huh.
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
Sama juttu oli allekirjoittaneella aikaisemmin... Kuinka ollakkaan pari vuotta sitten kovan autokuumeen kourissa sitten löytyi leasing autona ollut 9-5 wagon. Tällaista oli siinä muuan kuukausi etsitty ja sitten oli hintalappu sopivan oloinen. Ei ole enää mörköjä liisari autoistakaan kun viikonlopun koeajon jälkeen kaupat aikoinaan hierottiin.iskarix kirjoitti: itse ainakin suhtaudun leasing-autoon isolla varauksella.
Itselleni siinä annoin ymmärtää, että käytettyä autoa ostaessa muutenkaan ei aina ole tietoa auton edellisestä omistajasta, mutta huollot kun on tehty eikä ole mitään mikä muuten autossa häiritsee niin mikä ettei.
Tyyppivikoja toki on ollut mutta niistä nyt ei sen enempää. Kaikenkaikkiaan silti uskaltaisin leasing autonakin olleen Saabin ostaa vastaisuudessakin.