Mielipiteet autosta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ruisku70
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: La Tammi 14, 2006 22:03
Paikkakunta: TURKU

Mielipiteet autosta

Viesti Kirjoittaja ruisku70 »

Olen ostamassa uudempaa ja isompaa autoa. Vanha OG900 jää pieneksi kun väki ei mahdu sisään, ja se on kolmiovinen joten...
Tarjolla olisi
Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector
ajettu 75000km /2003vm
Huoltokirja, 1 omistaja, ACC, Metalliväri, Kuljettajan turvatyyny, Matkustajan turvatyyny edessä, Pään ja kehon sivuturvatyyny edessä, Sivutörmäyssuoja, Ajotieturi SID 1, Radio ja soitin, Lohkolämmitin, Sisäpistoke, 2 x Renkaat, TCS-luistonestojärjestelmä
kysymys kuuluukin eikö 2003 vector mallissa ole SID2?? ja onkohan tuossa se parempi radio, kun tuo vector kerran on varusteiltaan??
mitä muuta tästä pitäis tietää, menossa maanantaina koeajamaan / ostamaan laitteen. haluuvat 27000€
ainiin ollut leasing autona joten kaikki huollot tehty.

Kiitos jo etukäteen
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Takaiskarit ja taka-akseliston puslat saattaa olla finaalissa.
tonnari
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Loka 06, 2005 17:00

Viesti Kirjoittaja tonnari »

Osta pois kuleksimasta. Saab Vector on hyvin varusteltu auto, mistä on iloa pitkäksi aikaa. Mulla ollut nyt samanlainen n. 6 kk. ja olen todella tyytyväinen. Minulla on nuo puslat ja iskarit kunnossa. Autolla on ajettu 140 000 km. Puslat on rasvattu kitinän vuoksi. Nyt eivät enään ääntele.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Autosta en tiedä mitään, omamme oli ensimmäisen vuosikerran 9-5, mutta eikös tuon hinta ole aika tarkkaan puolittunut 3 vuoden aikana, eli varmaankin ihan kohdallaan?
Omasta mielestäni tuollainen 1. facelifitin läpikäynyt 9-5 on kaikkein tyylikkäin, ja Vector-varustelusta paljon plussaa, sporttipenkit ovat varmaan selkeästi paremmat kuin tavalliset?
Ainiin, saikos huoltojen ajankohdissa olla heittoa jotain 2500-3000km, eli huoltokirja varmaan kannattaa katsoa aika tarkasti läpi, jos jostain syystä sattuisi moottorille tapahtumaan jotain, niin olisi ainakin se 8 vuoden jatkettu moottoritakuu voimassa, eli vielä melkein 5 vuotta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

moro

mulla on ihan samanlainen. Tosi hyvä auto, ei mitään vikaa ole ollut ja kilsoja takana 30 tkm ja yhteensä nyt 87 tkm.

9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
JaZ
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 21:48

Viesti Kirjoittaja JaZ »

Kiinnostaisi tietää ostitko auton pois kuljeksimasta?

Jatkan vielä tähän samaan ketjuun, kun kerran sopii otsikkoon...
Eli olen käynyt koeajamassa samanlaista autoa suht samoilla kilometreillä ja nyt olisin kiinnostunut mitä on odotettavissa, jos päädyn kyseiseen yksilöön? Auto on tosiaankin Vector varustetasolla oleva 95 2,3t Wagon.

Varusteita autosta löytyy seuraavasti: Automaattinen ilmastointilaite ACC, metalliväri, kuljettajan turvatyyny, matkustajan turvatyyny edessä, pään ja kehon sivuturvatyyny edessä, sivutörmäyssuoja, ajonesto ja varkauslukitus, erikoisvanteet, SID 1, radio/soitin ja TCS-luistonestojärjestelmä.

Kannattaako auto ostaa pois vai karttaa kuin ruttoa? Hinta on n. 28 000€.
Onko odotettavissa jotain isoja remontteja heti alkuun vai onko luvassa turvallisia ja mukavia ajokilometrejä myös tulevaisuudessa? Mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota, kun autoa menee katsomaan uudemman kerran?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!!

terv. entinen kansanautoilija, tuleva saabisti :lol:
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

JaZ kirjoitti:Onko odotettavissa jotain isoja remontteja heti alkuun
Tulevista huolloista 110 000 km:n huolto on ns. isompi ja kalliimpi operaatio (700-800€). Moniurahihna ja kiristimet vaihtuu. Siitä eteenpäin halvempia.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 3J »

Mulla on ollut tuo vm-02 vektori jo puolitoista vuotta ja todella tyytyväinen olen ollut valintaani. Ainoa miinus oli vakioalusta, joka oli todella löysä, keinahtelei, kallisteli ja nakkeli perää maantienopeuksissa. Varsinkin jos takaiskarit alkaa olla finaalissa. Iskarien vaihdon yhteydessä tehtaan sporttialustapaketti alle about samaan hintaan tai muuta vastaavaa. Haulla löytyy paljon tarinaa tästä. Vektorin penkit ovat erittäin hyvät varsinkin pidemmässä ajossa, hakkaa vakiopenkit mennen tullen (vaikka nekin on peruspenkeiksi todella hyvät). Jos ei Aeroa jostain syystä halua tai ei mahdu budjettiin, niin vektorissa saa hyvin rahalle vastinetta. Tuo kuitenkin tullessaan hyvän varustelun, mutta ei juurikaan käytetyn hinnassa näy.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
iskarix
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 23:35

Viesti Kirjoittaja iskarix »

Lieneekö kaupat tehty, mutta itse ainakin suhtaudun leasing-autoon isolla varauksella. ...kuin vierasta sikaa. Sanotaan, etteihän tuollaista autoa ajamalla rikki saa, mutta ei kannattane väittää, ettei itse maksamaansa autoa nätimmin kohtelisi.
On olemassa todella vastuuttomia käyttäjiä juuri tossa leasing- jutussa. Huollot nyt teettää ajallaan myös yksityiskäyttäjä. Varsinkun saabisti..jos tahtoo autonsa pelittävän.
P.S. Meni kyllä munilleen 9-5:n ns Korea-face lift. Ohutta kiiltävää peltiä umpioiden ympärille...huh huh.
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
jala 9-5
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 14:42
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jala 9-5 »

iskarix kirjoitti: itse ainakin suhtaudun leasing-autoon isolla varauksella.
Sama juttu oli allekirjoittaneella aikaisemmin... Kuinka ollakkaan pari vuotta sitten kovan autokuumeen kourissa sitten löytyi leasing autona ollut 9-5 wagon. Tällaista oli siinä muuan kuukausi etsitty ja sitten oli hintalappu sopivan oloinen. Ei ole enää mörköjä liisari autoistakaan kun viikonlopun koeajon jälkeen kaupat aikoinaan hierottiin.
Itselleni siinä annoin ymmärtää, että käytettyä autoa ostaessa muutenkaan ei aina ole tietoa auton edellisestä omistajasta, mutta huollot kun on tehty eikä ole mitään mikä muuten autossa häiritsee niin mikä ettei.
Tyyppivikoja toki on ollut mutta niistä nyt ei sen enempää. Kaikenkaikkiaan silti uskaltaisin leasing autonakin olleen Saabin ostaa vastaisuudessakin.
Vastaa Viestiin