Trouble code P1302

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Trouble code P1302

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Nelosvaihteen täyskaasukiihdytyksen 80 - 120 km/h lopussa alkoi CEL vilkkumaan, loppui noin 1 min rauhallisen ajon jälkeen. Scantool antoi vikakoodiksi tuon P1302. Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa ja mitä on suositeltava toimenpide ? Kiitosss.
9-3 Viggen #1487
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Tämänsivuston mukaan Boost Calibration Low. Mitään tietoa ei ole koodin oikeellisuudesta.
Itsellä ei ole 9-3 WIS:iä ja 9-5 WIS ei tunne tuota koodia... :?:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Juu, nuo löysinkin. Kiitoksia joka tapauksessa. Saabscenestä ei search löytäny mitään tuolla koodilla. P000 - P0999 on "generic" koodeja ja P1000 - on "manufacturer specific"

Tuollaista tuo koodi lupailee muille merkeille:

P1302 Acura Cylinder 2 Misfire
P1302 Ford MAP/BARO Solenoid Circuit Malfunction.
P1302 Ford Diesel Boost Calibration Low
P1302 Honda Cylinder 2 Misfire
P1302 Mazda Boost calibration low

Boost calibration low mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin voisi kyllä osua kohdalleen. Veto oli neljäs lyhyen ajan sisällä ja mulla on yläpään ahtojen kanssa ollut vähän niin ja näin. Vähän, mutta kuitenkin. Arvontalaulu raikaa.
9-3 Viggen #1487
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

P1302 Sytytyshäiriö, sylinteri 2. Katalysaattorille haitallinen. Tunsi 9-5 B235E/R tällaisen koodin.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

P1302 Sytytyshäiriö, sylinteri 2. Katalysaattorille haitallinen.
Kiitos!

Maptunin Fredrik meinasi ihan samaa. Johtuu huonoista tulpista tai vuodosta "jossain".

Tulpat on NGK PFR7H, ajettu 5 tkm , taidanpa tutkia ensin tätä vuoto-osastoa. Paljonkohan on B235R tulppien momentti ?
9-3 Viggen #1487
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

28 Nm
9-3 SC 1.8t -06
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Myös DI-kassu voi tuon aiheuttaa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Frostgrey kirjoitti:Myös DI-kassu voi tuon aiheuttaa.

Juuri näin, erittäin todennäköinen syypää, melkein ensimmäinen vaihtokohde!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Kassulla on ajettu noin 15000 km mutta eipä se tietenkään mitään meinaa. Pitääpä hankkia varakassu takaloosteriin.
9-3 Viggen #1487
Saabmike
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Joulu 16, 2012 01:49
Paikkakunta: Porvoo

Re: Trouble code P1302

Viesti Kirjoittaja Saabmike »

Eilen luulin että nyt auto kunnossa. Oli pässiltä lähtevä alipaineletkun toinen pää lähtenyt irti. Todella onnetonta ohutta letkua joten vihdoin tilalle kunnon letkun. Olin ostanut uuden pässin ja sen "jakorasian" josta oli letku lähtenyt irti. En nyt kuitenkaan niitä vielä vaihtanut kun vika oli varmaan tossa irronnessa letkussa. Olin tyytyväinen kun koeajolla kaikki toimi.

Tänään sitten motarin rampissa "sport" valittuna kiihdytin kunnolla ja jossain 5000 kierroksen kohdalla ihan kun sytytys olisi katkennut ja kierrokset tippu alas. Engine valo rupesi vilkkumaan ja kävi hetken epätasaisesti. Kun pysäytin niin valo sammui ja koodina #4866. Viime aikojen vikojen takia obd lukija hansikaslokerossa jolla nollasin koodin. Kotiin ajettaessa toimi taas normaalisti vaikka rauhallisesti kiihdytinkin.

Varmaankin uusi sytkäboksi kaupasta?

Vähän v***aa kun möin 2001 vuotisen 9-5:n lähes 400tkm ajetun auton pois. Toimi kun unelma. Nyt näitä kaikkia troubeleita...kyllähän toi uusi mukavammin kulkee silloin kun se toimii...
Saab 9-5 2.3 Vector 2005
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Trouble code P1302

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Saabmike kirjoitti:Eilen luulin että nyt auto kunnossa. Oli pässiltä lähtevä alipaineletkun toinen pää lähtenyt irti. Todella onnetonta ohutta letkua joten vihdoin tilalle kunnon letkun. Olin ostanut uuden pässin ja sen "jakorasian" josta oli letku lähtenyt irti. En nyt kuitenkaan niitä vielä vaihtanut kun vika oli varmaan tossa irronnessa letkussa. Olin tyytyväinen kun koeajolla kaikki toimi.

Tänään sitten motarin rampissa "sport" valittuna kiihdytin kunnolla ja jossain 5000 kierroksen kohdalla ihan kun sytytys olisi katkennut ja kierrokset tippu alas. Engine valo rupesi vilkkumaan ja kävi hetken epätasaisesti. Kun pysäytin niin valo sammui ja koodina #4866. Viime aikojen vikojen takia obd lukija hansikaslokerossa jolla nollasin koodin. Kotiin ajettaessa toimi taas normaalisti vaikka rauhallisesti kiihdytinkin.

Varmaankin uusi sytkäboksi kaupasta?

Vähän v***aa kun möin 2001 vuotisen 9-5:n lähes 400tkm ajetun auton pois. Toimi kun unelma. Nyt näitä kaikkia troubeleita...kyllähän toi uusi mukavammin kulkee silloin kun se toimii...
Itellä kävi samalla tavalla ja bensapumpun vaihdolla korjaantui.
Saabmike
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Joulu 16, 2012 01:49
Paikkakunta: Porvoo

Re: Trouble code P1302

Viesti Kirjoittaja Saabmike »

Markkanenn kirjoitti:
Saabmike kirjoitti:Eilen luulin että nyt auto kunnossa. Oli pässiltä lähtevä alipaineletkun toinen pää lähtenyt irti. Todella onnetonta ohutta letkua joten vihdoin tilalle kunnon letkun. Olin ostanut uuden pässin ja sen "jakorasian" josta oli letku lähtenyt irti. En nyt kuitenkaan niitä vielä vaihtanut kun vika oli varmaan tossa irronnessa letkussa. Olin tyytyväinen kun koeajolla kaikki toimi.

Tänään sitten motarin rampissa "sport" valittuna kiihdytin kunnolla ja jossain 5000 kierroksen kohdalla ihan kun sytytys olisi katkennut ja kierrokset tippu alas. Engine valo rupesi vilkkumaan ja kävi hetken epätasaisesti. Kun pysäytin niin valo sammui ja koodina #4866. Viime aikojen vikojen takia obd lukija hansikaslokerossa jolla nollasin koodin. Kotiin ajettaessa toimi taas normaalisti vaikka rauhallisesti kiihdytinkin.

Varmaankin uusi sytkäboksi kaupasta?

Vähän v***aa kun möin 2001 vuotisen 9-5:n lähes 400tkm ajetun auton pois. Toimi kun unelma. Nyt näitä kaikkia troubeleita...kyllähän toi uusi mukavammin kulkee silloin kun se toimii...
Itellä kävi samalla tavalla ja bensapumpun vaihdolla korjaantui.
Onko mitään konstia millä voisi rajata. esim. boksia tai bensapumppua pois? Ei viitsisi huvikseen noita osia ostella :).
Saab 9-5 2.3 Vector 2005
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Trouble code P1302

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Itse veikkaisin pumppua ja/tai tukossa olevaa suodatinta. Itsellä ei ole mennyt yhtään mustaa kassua sitten 2002 mallisiin ja vanhempiin (muistaakseni) tehdyn vahtokamppiksen jälkeen.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Trouble code P1302

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Väärät tulpat?
#2285
Saabmike
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Joulu 16, 2012 01:49
Paikkakunta: Porvoo

Re: Trouble code P1302

Viesti Kirjoittaja Saabmike »

Lopulta löytyi muutama vika. Kokeiltiin toisella immulla mutta syyksi paljastui edellisen omistajan turboremontin jäljiltä cobra alhaalta huonosti kiinni. Kävi laihalla kun otti ilmaa immun jälkeen. Samalla vaihdettiin myös uusi by pass venttiili ja uudet alipaineletkut. Heittää vielä alustavaa sytkävikaa joten täytyy alkuviikosta hakea uusi sytkäboksi.
ABS valon viaksi paljastui oikean eturenkaan haljennut "ABS-ratas" joka nyt myös vaihdettu. Myös pari muuta pikkuvikaa korjattu. Kaikki yhdessä arki-illassa. ISO kiitos nimimerkille "Hook". Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki tietotaidosta ja palvelusta!!!
Saab 9-5 2.3 Vector 2005
Vastaa Viestiin