Eberistä.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Eberistä.

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Onko kellään tietoa käyttääkö 9-5 2.2Tid eberiä/webastoa tarvittaessa ajossa? Vai onko se käytössä vain itse ajastettuna? :roll:
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Ajattelin laittaa vielä lohkolämmittimen kiinni kun kuitenkin duunin pihalla ja kotona on sähköt tarjolla.
Oisko tohon sähkölämppärin yhteyteen tarjolla jotain pienitehoista laturi systeemiä joka latais akkua aina kun auto on johdon päässä.

Onks muuten kukaan laittanu lohkolämmitintä vielä polttoainelämmittimen lisäksi? Eikö ole hyvä ajatus :lol:
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4960
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Aeroilia kirjoitti: Onks muuten kukaan laittanu lohkolämmitintä vielä polttoainelämmittimen lisäksi? Eikö ole hyvä ajatus :lol:
No kyllä ainakin lämmittimiä riittää jos noin teet.... :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Aeroilia kirjoitti: Oisko tohon sähkölämppärin yhteyteen tarjolla jotain pienitehoista laturi systeemiä joka latais akkua aina kun auto on johdon päässä.
Esim. Defalla
http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=105&pid=40

Entäs jos laittaisit sisätilanlämppärin + tuon laturin ja lämmittäisit koneen kuitenkin Eberillä ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

:) :) Hienoa juuri tuollaista hain.

Löytyyköhän tosta 2.2Tid koneen lohkosta edes paikkaa sähkövastukselle kun kuitenkin polttoainelämmitin vakiona.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Aeroilia kirjoitti::) :) Hienoa juuri tuollaista hain.

Löytyyköhän tosta 2.2Tid koneen lohkosta edes paikkaa sähkövastukselle kun kuitenkin polttoainelämmitin vakiona.
Löytyy.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

koistha kirjoitti: Entäs jos laittaisit sisätilanlämppärin + tuon laturin ja lämmittäisit koneen kuitenkin Eberillä ?
Mitä sillä sisätilalämppärillä tekee jos on Eberi?
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

tevisu kirjoitti:
Mitä sillä sisätilalämppärillä tekee jos on Eberi?

Ei tartte huudattaa sitä eeberiä niin pitkään. :wink:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Jaa... kolkissa ollut Webasto oli teholtaan sellainen, että 2kW:n sisätilanlämmitin tuntuu naurettavalta. Taisi olla kovilla pakkasilla päällä peräti kolme varttia ja T-paita päällä ajelemaan... :wink:

Tonnarissa lohko + sisätilanlämppäri ja melkoista pelleilyä. Polttoainekäyttöinen lämmitin kuuluisi mielestäni olla jokaisessa autossa, jolla ajetaan talvella.
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Miten toi polttoainelämmitin savuttaa autotallisssa.
Onko hirveä katku kun hakee autoa tulipalopakkasilla kun Eeberi jauhanut tunnin täysillä?
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Niinpä.
Talli on kylmätalli eli pakkasilla kyllä tarvii kone lämpöä, mutta ei viittis uloskaan yöks jättää vain siks, että vois käyttää Eeberii.
Kaippa se on sähkömokkula lohkoon vielä hommattava. :cry:
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Aeroilia kirjoitti:Miten toi polttoainelämmitin savuttaa autotallisssa.
Onko hirveä katku kun hakee autoa tulipalopakkasilla kun Eeberi jauhanut tunnin täysillä?
Ei tuo kauheasti savuta ja koska tallissa vaikka kylmäkin niin 20min riittää..(Ja eihän sinne tarvi haistelemaan jäädä)Riippuu tietysti minkä tehonen eberi on..Omassa 5kw..Ulkona sitten paljon pitempään yleensä pitäny 40min kotipihassa..
Töissä sitten firma maksaakin sähkön niin lohko+sisätilan lämmitin ja eberille riittääkin 5-10min..
Sen verran että koneessa vedet pyörittäny.
On sitten kun kesällä lähtis...Siis jäähdytys nesteitten puolesta..Öljyt onkin sitten -30C jotain muuta kuin notkeita...
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Mistä löytyis asennussarja (vai löytyykö mistään) virtapistokkeelle kun haluaisin sen etusäleikköön. Jossain 9-5:sissa olen nähnyt niitä säleikössä olevan joissain taas puskurissa.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6521
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Siis haluat lohkolämppärin pistokkeen etusäleikköön? Se on muuten hyvä, mutta se säleikkö ei kestä sen piuhan nykimistä ja on helvetin ruma muutenkin :D

Puskuriin ei myöskään kannata porata reikiä. Omassa autossa siirrettiin se pistoke hajonneesta maskista sumuvalon vieressä olevaan aukkoon.

Eski
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Päädyin kuitenkin sähkövastuksen asennukseen niin saa ainakin rokotettua firman sähköä :twisted: :twisted:

Hommasin sähkövastuksen ja aloin sitä asentamaan, joka alkaa vesiletkunyhteen irroituksella joka on lohkossa kiinni, onneks en kerennyt poistamaan lohkosta nesteitä, se ei ollutkaan millään normaalilla kuusikantapultilla kiinni vaan jonkinlaisella tähtikantaruuvilla. Mistä tuollaisia avaimia löytyy? Täsmennykseksi sanotaan, ettei ole siis Torx-tyyppinen pultti jossa tähtikuvio on pultin keskellä vaan tässä tähtikuvio on pultin ulkoreunalla ja koko olisi jotakuinkin 12mm. Vaikeata edes etsiä mistään kun ei tiedä onko jokin erikoispultti jota ei saa kuin GM:n myymälöistä. Niin kone on 2.2TiD
Vastaa Viestiin