Uusi saabisti kysyy...
Uusi saabisti kysyy...
Ostin tos elokuun lopus vm 01 -95 aut. wagonin 2,3t.Ajettu 99t.Miten se moottoritakuu on voimassa??Ja miten vm 02 eroo tästä 01 mallista esim ton ulkonäon ja vaihteiston osalta jos ollaan tos automaatissa??Itellä siin on vaihteet L 3 4 D P R ja oon nähny jossain myös 1 2 3 D P R muistaakseni T:Uusi saabisti ja "hiukan" pihalla
Moottoritakuu on voimassa, jos huoltokirja on oikein leimattu. Korvauspäätökset tehdään kuitenkin tapauskohtaisesti. Asiasta on turha nähdä painajaisia, jos auto toimii normaalisti.
M2002:ssa on uudempi 5-portainen automaattilaatikko, kun vanhemmissa on 4-portainen. Lisäksi M2002 tuli ensimmäinen facelift, eli puskurit ja maski on erilaiset yms.
Eski
M2002:ssa on uudempi 5-portainen automaattilaatikko, kun vanhemmissa on 4-portainen. Lisäksi M2002 tuli ensimmäinen facelift, eli puskurit ja maski on erilaiset yms.
Eski
Kaikkein yksinkertaisin tunnistuskeino 2001-2002 mallien väillä lienee valonpesurit. Jos on pyyhkimet valonpesiminä, niin malli on 2001 ja jos painepesurit, niin sitten auto on 2002 mallinen.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
2001 malleissa taisi olla joitakin 185hp/2,3t ja 250/aero malleja, mutta lampunpyyhkijöillä...Luulisi konepäivityksen ohella ko. malleissa olevan uudempi laatikkokin..koistha kirjoitti:Kaikkein yksinkertaisin tunnistuskeino 2001-2002 mallien väillä lienee valonpesurit. Jos on pyyhkimet valonpesiminä, niin malli on 2001 ja jos painepesurit, niin sitten auto on 2002 mallinen.
Joku korjannee jos osui metsään...
-Make
Nuo valojenpyyhkijät ovat muuten hyviä, mutta ne rikkoutuvat herkästi ja ovat kallita korjata. Jos katsoo vanhoja autoja, niin nuo lampun pyyhkijät sojottavat väärään suuntaan joka toisella. Toisesta lampun pyyhkijästä jouduin moottorin uusimaan ja se maksoi töineen muistaakseni n. 300 (jos en väärin muista).
Mitenkäs toimintavarmoja ja kalliita uusia nuo painepesurit mahtavat olla?
Mitenkäs toimintavarmoja ja kalliita uusia nuo painepesurit mahtavat olla?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
pyyhkimistä
Onkos laatu heikentynyt sitten saabin lampunpesureissa jos 9-5:n pyyhinmalliset sojottaa minne sattuu ja reistailee?
Itse olen joutunut herkistelemään ainoastaan yhden saabin lampunpesurin moottoria (turvonneen hammaspyörän takia). Kaikissa muissa pesurit ovat toimineet moitteetta. Pitää vain talvella muistaa päästää ne irti jään ikeestä ennen kuin lähtee ajelemaan. Niinhän sitä tehdään tuulilasinpyyhkijöillekin.
Näistä painepesureista ei ole saabin kohdalla vielä kokemuksia pesutehosta, mutta tuskin sen tehokkaammat ovat kuin muillakaan merkeillä.
Itse olen joutunut herkistelemään ainoastaan yhden saabin lampunpesurin moottoria (turvonneen hammaspyörän takia). Kaikissa muissa pesurit ovat toimineet moitteetta. Pitää vain talvella muistaa päästää ne irti jään ikeestä ennen kuin lähtee ajelemaan. Niinhän sitä tehdään tuulilasinpyyhkijöillekin.
Näistä painepesureista ei ole saabin kohdalla vielä kokemuksia pesutehosta, mutta tuskin sen tehokkaammat ovat kuin muillakaan merkeillä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334