Aero 9-5 moottori hajos!! jeesiä kaivataan.
Aero 9-5 moottori hajos!! jeesiä kaivataan.
Olin viimeyönä tulossa Savonlinnasta kotia kohti kun Lahden jälkeen Saabistani posati kone (moottoritiellä, nopeus 135 km/h).
Tänään sain kuvia ja ilmoituksen, että lohkossa reikä, mäntä pirstaleina, öljynpohja hajalla, imupuolen venttiilit sohjona, pakosarjoissa palasia ja sälää ym.
korjaus tulis maksamaan merkkikorjaamolla sen 6200 < €!!!
Tehdas ei varmasti tule vastaan tässä asiassa , vaikka huoltomieskin ihmetteli kuinka kone voi mennä noin palasiksi Auto ei kuitenkaan ole mikään kovin vanha; v 2000/167 000 km Aero 9-5 wagon.
Nyt olis kipeästi tarvetta hyviin neuvoihin. Mitä voin tehdä? Mitä kannattaa tehdä? Missä olis edulliset ja ammattitaitoiset korjaajat, jotka pystyisivät tekemään ihmeitä ja laittamaan auton jälleen kuntoon?
Olen erittäin kiitollinen kaikista asiantuntevista kommenteista ja neuvoista.
Tänään sain kuvia ja ilmoituksen, että lohkossa reikä, mäntä pirstaleina, öljynpohja hajalla, imupuolen venttiilit sohjona, pakosarjoissa palasia ja sälää ym.
korjaus tulis maksamaan merkkikorjaamolla sen 6200 < €!!!
Tehdas ei varmasti tule vastaan tässä asiassa , vaikka huoltomieskin ihmetteli kuinka kone voi mennä noin palasiksi Auto ei kuitenkaan ole mikään kovin vanha; v 2000/167 000 km Aero 9-5 wagon.
Nyt olis kipeästi tarvetta hyviin neuvoihin. Mitä voin tehdä? Mitä kannattaa tehdä? Missä olis edulliset ja ammattitaitoiset korjaajat, jotka pystyisivät tekemään ihmeitä ja laittamaan auton jälleen kuntoon?
Olen erittäin kiitollinen kaikista asiantuntevista kommenteista ja neuvoista.
oishan se hienoa jos suostuisivat....
korjaamaan tai ainakin tulemaan vastaan tuon remontin osalta. En ollut ollenkaan tietoinen tuosta 8v takuusta. Huoltomieskään ei maininnut asiasta.
Kiitos Petter tuosta rohkaisevasta viestistä .
Huollot on kyllä tehty aina ajallaan ja merkkihuolloissa, joten siitä sen ei ainakaan pitäisi jäädä kiinni.
Minäpä keskustelen sen huoltomiehen kanssa ja mainitsen tuosta 8v takuusta.
Kiitos Petter tuosta rohkaisevasta viestistä .
Huollot on kyllä tehty aina ajallaan ja merkkihuolloissa, joten siitä sen ei ainakaan pitäisi jäädä kiinni.
Minäpä keskustelen sen huoltomiehen kanssa ja mainitsen tuosta 8v takuusta.
toinen kone?
Joo, olen kyllä kuullut että juuri tuossa B235R:ssä on ollut ongelmia (murtumia tms.). Toinen kone? Minkälainen ja mistä tollasta kannattais lähteä metsästämään? Sikäli mikäli tehdas pesee kätensä koko asiasta.Eski kirjoitti:Eipä ole ensimmäinen B235R, josta hajoaa männät. On ihan eri juttu kuin tuo ns. moottoritakuun kattama öljylieteongelma. Kannattaa etsiä toinen kone, tulee takuulla halvemmaksi, kuin vanhan korjaaminen...
Eski
THX!
Kiitos Eski! Nyt vain terästämään tuota ruotsin taitoa ja juttelemaan heidän kanssa oikeanlaisesta paketista.
Jep, SDCC:n kanssa on vain sellainen ongelma, että eivät toimita tavaraa Suomeen, mutta siihen on olemassa ainakin yksi ratkaisu -> http://www.trolli.nu
Trolli.nu kautta saa nyt tilattua SDCC osia. Toimi seuraavasti:
- etsi tilaamasi osa SDCC sivuilta
- lähetä tiedot meille info@trolli.nu
- saat laskun joka kannattaa maksaa nopeasti, sillä SDCC osat ovat haluttuja. Laskussa on mukana kaikki kulut (tilaamasi tuote ja postimaksut)
- tilatut tuotteen ja toimitetaan suoraan kotiovellesi.
Eski
Trolli.nu kautta saa nyt tilattua SDCC osia. Toimi seuraavasti:
- etsi tilaamasi osa SDCC sivuilta
- lähetä tiedot meille info@trolli.nu
- saat laskun joka kannattaa maksaa nopeasti, sillä SDCC osat ovat haluttuja. Laskussa on mukana kaikki kulut (tilaamasi tuote ja postimaksut)
- tilatut tuotteen ja toimitetaan suoraan kotiovellesi.
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kannattaa katsoa B235R koneen lisäksi B235E koneitakin. Erona on ahdin ja jos edellisessä rikkoutuneessa koneessa on turbo ehjänä niin käyttää sen hyväkseen.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Eikös tuollaisen totalschadenin kohdattua kannattaisi vaihtaa hyväkuntoinen alakerta esim. lyhytlohkoisesta 2.3-tonnarista, nehän eivät maksa juuri mitään ja niitä löytyy vähän joka kulmalta verrattuna noihin b2x7:hin?
Lopputulos olisi varmasti alkuperäistä kestävämpi? Vaikka uudet laakerit alakertaan ja tasapainoketju mäelle. Kansi ja öljypohja sitten vanhasta koneesta (tai jos ö-pohja ei ole hitsauskelpoinen niin sitten toinen käytetty tilalle.
Kunhan ehdotin, itse tuskin laittaisin alkuperäisen kaltaista alakertaa enää uudestaan.
Lopputulos olisi varmasti alkuperäistä kestävämpi? Vaikka uudet laakerit alakertaan ja tasapainoketju mäelle. Kansi ja öljypohja sitten vanhasta koneesta (tai jos ö-pohja ei ole hitsauskelpoinen niin sitten toinen käytetty tilalle.
Kunhan ehdotin, itse tuskin laittaisin alkuperäisen kaltaista alakertaa enää uudestaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98