Huohotinpäivitys
Huohotinpäivitys
Mistä tietää että on uusin 55561200 päivitys tehty.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Vastaan omaan kysymykseen
Löysin foorumista kuvan minkälainen sen uuden pitäisi olla ja mulla ei ainakaan ollut niitä lisä letkuja. Kun auton vie 150tkm huoltoon niin vaidetaanko päivitys maksutta vai onko se maksullinen.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Kuulemani mukaan joihinkin huohotinongelmista kärsiviin autoihin niitä on laitettu takuuseen, mutta itse ainakin maksoin osista noin 50 euroa ja asennuksen. Homma tehtiin PCS:llä jarru- ja puslaremontin yhteydessä, joten en tiedä tarkalleen kauan asennukseen meni, mutta arvelisin sen olevan korkeintaan tunnin lisähomma huollon yhteydessä.
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: Kallis
Itse tehtynä 9-3:een noin 30min tupakki tauolla ja josta puolet oli ihmetelyä mikä letku menee minnekkin. Varistossa huohotin paketin hinta oli 60 luokkaa heinäkuussa.j.suuronen kirjoitti:Mä soitin tänää Variston Länsiautoon ja arvio oli noin 300-350e. Töitä oli 2h-2,5h.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Kysyin kans tuota huohotinpäivitystä(55561200) autooni, siihen kun ei ilmeisesti ole tehty mitään päivitystä. Kannattais kuulema vaihtaa kans osat: 55560445, 55560463, 30551929 ja 9399973.
Ja mitähän nää jälkimmäiset osat oikein on, kun ei tiennyt varaosamyyjäkään:?: Luki vaan jostain.
No hinnaksi sain 120e(siis osat), pelkkä 55561200 n.60e
Ja mitähän nää jälkimmäiset osat oikein on, kun ei tiennyt varaosamyyjäkään:?: Luki vaan jostain.
No hinnaksi sain 120e(siis osat), pelkkä 55561200 n.60e
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Omia tutkailuja
Joo, eli käytin irti sen venttiilikopasta lähtevän letkun. Oli jotenkin pehmeä kopan puoleisesta päästä joten lyhensin sitä, nyt ei painu littuun.
Letku oli suhteellisen puhdas ja puhallus tuotti porinaa öljypohjassa.
Sitten tämä toinen letku joka tulee rautaputkeen kiinni, tämä oli hyvinkin puhdas, mutta puhallus teki vain paineen putkeen ja ilma tuli takaisin.
Onko tuo normaalia toimintaa?
Sitten kysyisin mitä tarkoittaa siinä konepellin alla olevassa numero-kirjain lätkässä merkinnät 1 C on merkki 4 C on merkki 5 BjaC on merkitty?
Letku oli suhteellisen puhdas ja puhallus tuotti porinaa öljypohjassa.
Sitten tämä toinen letku joka tulee rautaputkeen kiinni, tämä oli hyvinkin puhdas, mutta puhallus teki vain paineen putkeen ja ilma tuli takaisin.
Onko tuo normaalia toimintaa?
Sitten kysyisin mitä tarkoittaa siinä konepellin alla olevassa numero-kirjain lätkässä merkinnät 1 C on merkki 4 C on merkki 5 BjaC on merkitty?
Re: Omia tutkailuja
Pönttö on tukossa siitä turbolle menevän letkulähdön kohdasta, siinä on jokin 4mm:n reikä, omaani porasin 6.5mm:n reiän ettei menisi niin helposti tukkoon.Julle kirjoitti:Joo, eli käytin irti sen venttiilikopasta lähtevän letkun. Oli jotenkin pehmeä kopan puoleisesta päästä joten lyhensin sitä, nyt ei painu littuun.
Letku oli suhteellisen puhdas ja puhallus tuotti porinaa öljypohjassa.
Sitten tämä toinen letku joka tulee rautaputkeen kiinni, tämä oli hyvinkin puhdas, mutta puhallus teki vain paineen putkeen ja ilma tuli takaisin.
Onko tuo normaalia toimintaa?
Sitten kysyisin mitä tarkoittaa siinä konepellin alla olevassa numero-kirjain lätkässä merkinnät 1 C on merkki 4 C on merkki 5 BjaC on merkitty?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jaahas, eipä ihme, että letku on puhdas. Mistäs kautta tuon pöntön saa pois? Yläkautta ainakin meikäläisen kourille näyttää ahtaalta. Elikkä mitäs kautta tuo nyt sitten huohottaa, jos tuo pönttö on tukossa?
Pitääpä lähteä kattelemaan poranteriä.
Nyt sitten kokeilin käynnissä ollessa, niin ilmaa tulee siihen rautaputkeen menevästä letkusta vähän, mutta jos pidän sormea putken päässä esim 10s niin ilmaa tulee reilummin, kai se on sitten auki ainakin osittain.
Pitääpä lähteä kattelemaan poranteriä.
Nyt sitten kokeilin käynnissä ollessa, niin ilmaa tulee siihen rautaputkeen menevästä letkusta vähän, mutta jos pidän sormea putken päässä esim 10s niin ilmaa tulee reilummin, kai se on sitten auki ainakin osittain.
Pöntön saa yläkautta pois, on kiinno kahdella 8mm:n pultilla joissa 13mm:n kanta. Toki altapäinkin varmaan pääsee käsiksi sinne mutta auto pitäisi melkein saada kunnolla ylös, alla makaamalla ja ropeltamalla oli aika hankala homma, yläpuolelta menee helpommin.Julle kirjoitti:Jaahas, eipä ihme, että letku on puhdas. Mistäs kautta tuon pöntön saa pois? Yläkautta ainakin meikäläisen kourille näyttää ahtaalta. Elikkä mitäs kautta tuo nyt sitten huohottaa, jos tuo pönttö on tukossa?
Pitääpä lähteä kattelemaan poranteriä.
Kyllä siitä toisestakin letkusta pitäisi mennä ilma läpi, ei tosin ihan yhtä helposti tuon pienen kuristuksen vuoksi, mutta kuitenkin.
Ruotsin pohjat suosittelivat ainakin vuosi sitten parhaaksi vaihtoehdoksi ns. mod.2:sta eli tuon pöntön pikkureiän poraus 6mm:iin (itselläni oli vain 6.5mm:n terä silloin), ja venakopan letkunipan poraus 3-milliseksi, sekä tietty tarkista onko imusarjalle menevä takaiskuventtiili kunnossa.
Itse vaihtoin myös kaikki ne pntön letkut kunnollisiksi, paljon alkuperäisiä paksummiski ja paksuseinämiseksi koska alkuperäiset menevät lötröksi ja lyttyyn, etenkin se imusarjan välistä luikerteleva "käärmes", laitoin molemmat letkut menemään imusarjan sivusta. tein ne Motonetin valmiista letkupätkistä joissa oli kulmia.
Kaikista viimeisin öljyloukkoviritys näyttää senverta lopunajan kehitelmältä ettei taatusti voi toimia
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jostain syystä ammattilaiset irroittavat loukon alakautta, mutta tietysti jos ottaa silmän käteen, niin ehkä sitä voi yläkauttakin rassata...ng900aero kirjoitti: Pöntön saa yläkautta pois, on kiinno kahdella 8mm:n pultilla joissa 13mm:n kanta. Toki altapäinkin varmaan pääsee käsiksi sinne mutta auto pitäisi melkein saada kunnolla ylös, alla makaamalla ja ropeltamalla oli aika hankala homma, yläpuolelta menee helpommin.
Uudet letkut eivät mene lyttyyn, mutta öljy muuttaa letkut ajan mittaan lakritsiksi, jolloin letkut on uusittava.Itse vaihtoin myös kaikki ne pntön letkut kunnollisiksi, paljon alkuperäisiä paksummiski ja paksuseinämiseksi koska alkuperäiset menevät lötröksi ja lyttyyn, etenkin se imusarjan välistä luikerteleva "käärmes", laitoin molemmat letkut menemään imusarjan sivusta. tein ne Motonetin valmiista letkupätkistä joissa oli kulmia.
Perusteluja? Luulenpa, että ovat Saabilla ihan tosissaan yrittäneet keksiä ratkaisua tähän ongelmaan. Ei ole ihan halpaa hupia vaihtaa moottoreita takuuseen... On tuo päivitys ainakin joissakin autoissa auttanut mm. öljyvuotoihin ja savutukseen.Kaikista viimeisin öljyloukkoviritys näyttää senverta lopunajan kehitelmältä ettei taatusti voi toimia
Eski
Tokia alakautta sen loukon saa irti mutta ei onnistu oikein auton alla makaamalla vaan auto pitäisi saada kunnolla ylös. Itse asiassa käsin ropeloimalla niihin pultteihin pääsee hyvin yläkauttakin.
Eikös jossain jo varoteltu tuon uusimman päivityksen huonoudesta?
Näytti vaan senverran monimutkaiselta viritelmältä että en itse ainakaan moista asentaisi, toki saattaa toimia jossain insinöörin piirustuspöydällä.
Toivotaan kuitenkin että olisivat saaneet siitä toimivan niin olisi tämäkin ongelma melkein ratkaistu.
Se customoitu öljypohja kuulostaa aika hyvältä idealta kun pääsisi putsaamaan öljysihdin moskasta vaikka vuosittain.
Eikös jossain jo varoteltu tuon uusimman päivityksen huonoudesta?
Näytti vaan senverran monimutkaiselta viritelmältä että en itse ainakaan moista asentaisi, toki saattaa toimia jossain insinöörin piirustuspöydällä.
Toivotaan kuitenkin että olisivat saaneet siitä toimivan niin olisi tämäkin ongelma melkein ratkaistu.
Se customoitu öljypohja kuulostaa aika hyvältä idealta kun pääsisi putsaamaan öljysihdin moskasta vaikka vuosittain.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98