Asiakastyytyväisyysohjelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
zaska
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 09:04
Paikkakunta: Uusikaupungi

Asiakastyytyväisyysohjelma

Viesti Kirjoittaja zaska »

Tänään se tuli postiluukusta

Asiakastyytyväisyysohjelma 15444

Hyvä Saabin omistaja

Saab Automobile AB on päättänyt aloittaa asiakastyytyväisyysohjelman,joka koskee vuosimallien 2000-2002 Saab 9-3 ja9-5 autoja.

On havaittu,että suorasytytysyksikkö (IDM) voi särkyä sähköisen ylikuormituksen vuoksi.Vika saattaa esiintyä käynnistysyrityksen yhteydessä estäen moottorin käynnistymisen.josssain tapauksissa vika voi ilmetä ajon aikana.

Tässä kirjeen ydinkohdat,mietin vaan että olen ostanut uuden sytytyskasetin 11.5.2006. Vanha kasetti on vielä tallessa, niin että saankohan yhden kasetin lisää vai rahat tiskiin tai sit ei kumpaakaan. :roll:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onko vanhan kasetin sarjanumero B083821 - B096117, C048743 - C072404, D000000 - D336210.

Eski
zaska
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 09:04
Paikkakunta: Uusikaupungi

Viesti Kirjoittaja zaska »

Taisin katsoa ei ollu noita numerosarjoja
saabturbo9-5w
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 21:58
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja saabturbo9-5w »

Mulleki tulla tupsahti kirje saabilta tosin kaks vuotta liian myöhään, silloin jäätiin tien päälle ku kasetista pääs nauha loppumaan. Jännä nähdä saanko rahat takaisin vai uuden kasetin ja nykyinen varakasetiksi taikka uusi varalle :lol: . Laittakaahan viestiä miten homma etenee.
SAAB 9-5W 2.0T 141kW +-1 bar boost
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Jotenkin hupaisaa sekin että tuosta puhutaan koko ajan että se olisi joku 00-02 autojen ongelma kun ne räkkylät hajoilee jo vanhoista 9000:stakin ihan samalla tavalla..
9000CS 2,3
Gesture
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 15:05

Viesti Kirjoittaja Gesture »

Saappi Kuski kirjoitti:Jotenkin hupaisaa sekin että tuosta puhutaan koko ajan että se olisi joku 00-02 autojen ongelma kun ne räkkylät hajoilee jo vanhoista 9000:stakin ihan samalla tavalla..
Mutta eikö se olekin normaalia että vanhoissa autoissa, myös saabeissa, voi hajota osia?
900 CV 2,5A -95
9³T -00
samiko
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: To Loka 07, 2004 17:49
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja samiko »

Eilen tuli kirje, ja tänään kävin töiden päälle kysymässä koska vaihto. Saman tien auto halliin, uusi kasetti kiinni. Vikakoodit luettiin ja nollattiin samalla, ja kaikki viittasivat vialliseen kasettiin, joten vaihto oli aiheellinen. Autossa on ollut yli vuoden verran vailla ongelmia oleva krooninen merkkivalon syttymisongelma, joka nyt toivottavasti jäi pois.Ainakin alku on lupaava, 4 peräkkäistä starttia ilman että valo jää palamaan............
voima on turvallisuutta
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asiakastyytyväisyysohjelma

Viesti Kirjoittaja o--o »

zaska kirjoitti: Tässä kirjeen ydinkohdat,mietin vaan että olen ostanut uuden sytytyskasetin 11.5.2006. Vanha kasetti on vielä tallessa, niin että saankohan yhden kasetin lisää vai rahat tiskiin tai sit ei kumpaakaan. :roll:
Minulta kasetti hajosi jo vuonna 2005 ja jäin tielle. Kasetin korjaus maksoi 337 euroa. Kun lehdissä oli juttua siitä että kasetteja vaihdetaan GM:n piikkiin, niin tiedustelin sähköpostilla auton korjanneelta liikkeeltä, että hyvitetäänkö ne kasetit jotka on jo itse maksanut. Sain tällaisen vastauksen viime keväänä:
"Maahantuojalta saadun alustavan tiedon mukaan myös hyvityksiä tullaan tekemään niille asiakkaille, jotka ovat joutuneet maksamaan aikaisemmin sytytyskasettivauriosta syntyneet korjauskustannukset, mutta miten näitä hyvityksiä tehdään ja milloin, on vielä auki."
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Tänään tuli kirje Saabilta. Mitähän tämä noin tunnin kestävä tarkastus käsittää muutakin kuin vikakoodien lukemisen?
Eli kasettia ei vaihdeta automaattisesti uuteen jos siellä ei ole vikailmoituksia lokissa? kö?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja o--o »

Enpä tiedä kun en ole alalla. Mutta sen tiedän että tiettynä aikana valmistetut kasetit oli mitoitettu väärin jonka takia niissä on rikkoontumisriski. Jos sulla on tällainen kasetti joka on tätä huonoa sarjaa, niin se vaihdetaan.
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Kirjeestä saa sen vaikutuksen, että jos se ei oireile, niin sitä ei vaihdeta. "...saadaksenne sytytysyksikön tarkastetuksi ja tarvittaessa vaihdetuksi."
Taidan katsoa sarjanumeron ja kysyn onko vaihtolistalla.

Eikä se mikään maksuton ole jos siellä joutuu päivällä käymään. Ei mun pomo ainakaan siitä mulle maksa. Saab kaupassa saa kyllä käydä ihan muutenkin ekstempore reissuja.

No, katsotaan nyt...
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja o--o »

Mulla on sellainen käsitys, että niitä on vaihdettu ilmaiseksi muiden huoltojen yhteydessä siinä vaiheessa kun on ollut tiedossa, että osa kaseteista on susia ja vaihdot tulossa. (Voi olla että olen väärässä.) Jos kasettisi on jo vaihdettu, niin sitten ei ole enää tarvetta vaihtaa. Etukäteisvaihtohan muun huollon yhteydessä on järkevää myös huoltoliikkeelle.
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Joo, kyllä mä tän kuvion tiedän. Mun autoa vaan ei mikään kuupo firma huolla, joten eivät ole palikoita päässeet vaihteleen. Ja kasetti on vaihdettu jo 2000 ekan kerran.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Tomppa95
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 21:01
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja Tomppa95 »

Mä sain autoni puhuttua kasetin vaihtoon heinäkuussa ku olin lähdössä
vaunun kanssa reissuun. Vaihtoivat samalla uudet tulpat ku kuulemma
vanhat tulpat voi rikkoo uuden kasetin. Lasku karvan vaille 100 euroo...
No oli ne jo vaihdon tarpeessa mutta olishan niitten vaihto iteltäkin käynyt ja vähän halvemmalla.
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Huomenaamulla aika Veljille, kerron sitten mitä tekevät, onko vain tarkastus vaiko myös kasetin vaihto...
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Vastaa Viestiin