Tuli tilattua JT:n Rst -putki Sporttikatilla " alustaloppuun" saakka (taitaa jo kaduttaa ) Lähinnä jännitän ettei vaan tulisi liikaa meteliä , Nooh... Varmaan halukkaita ostajia "halavalla" Löytyy jos äänet "Pörisee" Liikaa ! Mutta raportoin kokemuksia kunhan saan putken paikoilleen .... Ai niin , tuohonhan käy sitten vaikka steg.3 tai 4 kaveriksi ... Ja autohan oli 2.0t
Amiraali kirjoitti: Ai niin , tuohonhan käy sitten vaikka steg.3 tai 4 kaveriksi ... Ja autohan oli 2.0t
Ainoa proggis on ettei toi sporttikissaa tykkää stage III/IV seteistä.
Reilulla huntilla lisää olisit saanut race-kissan saman tien, näin ainakin 9-3:ssa.
Terve taas... Lyhyesti ! Putki tuli viimein ja on nyt paikoillaan, ensi tyypit ajettu ! Perstuntumalta vaikutus tehoihin / ahtimen reakointiin selvästi havaittavissa!!! Mutta mutta ... Saundit on mielestäni liian "Miehekkäät" perhekäytöön ja pitkänmatkan taipaleelle. ( HUOM. Siis minun mielestä ) ... Elikkä kuten pelkäsinkin , taitaa mennä putki myyntiin ja originaalia tilalle. Kts. Myydään tarvikkeet osio!!
Amiraali kirjoitti:Terve taas... Lyhyesti ! Putki tuli viimein ja on nyt paikoillaan, ensi tyypit ajettu ! Perstuntumalta vaikutus tehoihin / ahtimen reakointiin selvästi havaittavissa!!! Mutta mutta ... Saundit on mielestäni liian "Miehekkäät" perhekäytöön ja pitkänmatkan taipaleelle. ( HUOM. Siis minun mielestä ) ... Elikkä kuten pelkäsinkin , taitaa mennä putki myyntiin ja originaalia tilalle. Kts. Myydään tarvikkeet osio!!
Ennenkuin myyt putken pois niin sovita auton alkuperäinen takapönttö sinne loppupäähän ja katso kuinka ääni vaimenee. Olen itse kokeilemassa tätä. Osat on jo valmiina. Enää pitäis asentaa ja mitata onko vaikutusta kiihdytys aikoihin..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
...Meni joo ... Se vain täytyi ujuttaa sen tukiraudan alta, edestä -taaksepäin, ensimmäisenä ennen dp:n/katin laittoa! Kaiken kaikkiaan melko iisi homma ja "palaset" istuu hyvin paikoilleen =( mittatarkat putket/kiinnikkeet) Ainut minkä kanssa piti tuskailla oli lambdan anturi, kun ei meinannut uuteen putkeen ottaa kierteelle . No lukemattomien sadattelujen jälk. sekin hoitui.... Ai niin ja tiiviste pastaa kannattaa laittaa joka liitokseen joita onkin muistaakseni ainakin 6
No onkos sulla putkessa "joustavaa" teräskudos kohtaa tai muuta sellaista? Oma putki ei mennyt lähellekkään paikalleen vaan jouduin taivuttelemaan kiinnitys rautoja 180 astetta mutta se katin jälkeisen putken jälkeen homma helpottu..
... On siinä heti ennen kattia se "haitari" Osa, tosin ilman sitä teräspunos vahvistusta/suojaa mikä Originaalissa on... Olettasin että saatta olla kys. paikka aikas herkkä vaurioille esim . kiveniskem. Asennuksessa täytyy olla tarkkana että putki lähtee heti turbolta suoraan , siellähän on pelivaraa ns. kartioliitoksen vuoksi, joka sitten hyvin vinossa olessaan kertautuu jo katin päässä seuraavassa liitoksessa melkoisena heittona. Putki täytyisi saada käymään alusta loppuun saakka ilman että siihen jää suurempia jännityksiä/vääntöä ! Jos tuohon nyt jotain parannettavaa miettisi niin... Liitosten määrän voisi puolittaa ja muuttaa kartio/laippa tyylisiksi . Sekä Dp:n haitari osaan vahvistuksen/suojan teräspun. Kunnoliset pakoputki klemmarit ja tiiviste pasta noissa "Muhvi" liitoksissa on onnistuneen asennuksen A ja O "Melun" osalta ehkä sittenkin tuo pörinä hiukan kaivelee .... Pitänee sovittaa myöhemmin tuo Originaali vaimennin loppuun ... Tuntuu vaan olevan melkoisen kallis pelkäks vaimentimeks... n.400 e Alkuperäinenhän tuli jo tiensä päähän ja alkoi vuotaa ! Muuten vielä noista orkkis osien hinnoista... Koko putki Saabilta kattineen kaikkineen .n 1700 -2000 e
Omassa autossani on maptunen stage3 viritys + racekat, äänet oli minustakin liian kovat joten aukaisin takapöntön ja hitsasin sinne neljä parin sentin pelti viipaletta putken laitoihin, tulos oli hyvä kumina pieneni huomattavasti.
Turbo SE kirjoitti:Omassa autossani on maptunen stage3 viritys + racekat, äänet oli minustakin liian kovat joten aukaisin takapöntön ja hitsasin sinne neljä parin sentin pelti viipaletta putken laitoihin, tulos oli hyvä kumina pieneni huomattavasti.
Mulla oli näemmä JT:n putki irti turbosta ja downpipe pääsi liikkumaan lähes 5mm. Kun laitoin pultit kiinni ääni vaimeni huomattavasti. Laitoin tuplamutterit niin toivottavasti nyt downpipe myös pysyy kiinni. Pingoitin koko putken vielä kiinni viidellä remmillä niin ettei se pääse liikkumaan montaa milliä mihinkään suuntaan. Tämä vähensi resonanssi ääniä huomattavasti. Silti JT:n äänet ovat mielestäni turhan kovat. Varsinkin moottori jarrutuksissa auto pitää ihme mörinää. Ja moottoritiellä Cruisella loivaan ylämäkeen ajettaessa ääni taso nousee häiritseväksi. Se että putkesta tulee kunnon murina täyskaasulla on ihan OK mutta normiajossa äänen tasoa pitäisi saada pienemmäksi.
Rakensin pääsiäisenä alkuperäiseeen takavaimentajaan sovitteen jolla se pitäisi saada kiini JT:n taka-akselin ylitykseen. En vielä ehtinyt testaamaan sitä. Onko sulla Digikuvia tuosta JT:n takapönttö virityksestä? Voin lähetää s-posti osoitteen jos löytyy.. Tuotakin voisi kokeilla ennen alkuperäisen pöntön asennusta.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Maptunilta kyselin tuota 3" rosteriputkea race-katilla, mutta sitä ei ole tällä hetkellä saatavilla. Eikä ole tietoa koska sitä edes tulee saataville vai tuleeko.
Aeroon stg3 + 340-stainless-putkisto olis ollut mun mieleinen setti.
Minkälaisia kokemuksia teillä nyt on, kun putkisto on ollut jo yli vuoden. Vieläkö se on ruostumaton?