Putki asiaa... !

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Putki asiaa... !

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Tuli tilattua JT:n Rst -putki Sporttikatilla " alustaloppuun" saakka (taitaa jo kaduttaa ) :oops: Lähinnä jännitän ettei vaan tulisi liikaa meteliä , Nooh... Varmaan halukkaita ostajia "halavalla" :wink: Löytyy jos äänet "Pörisee" Liikaa ! Mutta raportoin kokemuksia kunhan saan putken paikoilleen .... Ai niin , tuohonhan käy sitten vaikka steg.3 tai 4 kaveriksi ... :D Ja autohan oli 2.0t
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ei ainakaan tonnarissa JT:n kanssa ole äänet mitään muutakun MAHTAVAT 8) ja tuo oli vielä katiton(eikös tuo kattikin hieman vaimenna)

PS. Itse olen omaan 2.3t vastaavaa himoinnut :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Jep.

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

JT:n putki tilaus vetämässä 8) neljättä viikkoa...
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Putki asiaa... !

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Amiraali kirjoitti: Ai niin , tuohonhan käy sitten vaikka steg.3 tai 4 kaveriksi ... :D Ja autohan oli 2.0t
Ainoa proggis on ettei toi sporttikissaa tykkää stage III/IV seteistä.
Reilulla huntilla lisää olisit saanut race-kissan saman tien, näin ainakin 9-3:ssa.
#1730
500whp.net member
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Terve taas... Lyhyesti ! Putki tuli viimein ja on nyt paikoillaan, ensi tyypit ajettu ! Perstuntumalta vaikutus tehoihin / ahtimen reakointiin selvästi havaittavissa!!! Mutta mutta ... Saundit on mielestäni liian "Miehekkäät" perhekäytöön ja pitkänmatkan taipaleelle. ( HUOM. Siis minun mielestä ) ... Elikkä kuten pelkäsinkin , taitaa mennä putki myyntiin ja originaalia tilalle. Kts. Myydään tarvikkeet osio!!
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Amiraali kirjoitti:Terve taas... Lyhyesti ! Putki tuli viimein ja on nyt paikoillaan, ensi tyypit ajettu ! Perstuntumalta vaikutus tehoihin / ahtimen reakointiin selvästi havaittavissa!!! Mutta mutta ... Saundit on mielestäni liian "Miehekkäät" perhekäytöön ja pitkänmatkan taipaleelle. ( HUOM. Siis minun mielestä ) ... Elikkä kuten pelkäsinkin , taitaa mennä putki myyntiin ja originaalia tilalle. Kts. Myydään tarvikkeet osio!!
Ennenkuin myyt putken pois niin sovita auton alkuperäinen takapönttö sinne loppupäähän ja katso kuinka ääni vaimenee. Olen itse kokeilemassa tätä. Osat on jo valmiina. Enää pitäis asentaa ja mitata onko vaikutusta kiihdytys aikoihin..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

... Taisin olla liian hätänen ja väsyksissä tuon myyntijutun kanssa :oops: Elikkä taitaa sittenkin sopeutua noihin murinoihin :lol:
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

putki

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Mites Amiraali,menikö katin jälkeinen putki helposti paikoilleen?
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

...Meni joo ... Se vain täytyi ujuttaa sen tukiraudan alta, edestä -taaksepäin, ensimmäisenä ennen dp:n/katin laittoa! Kaiken kaikkiaan melko iisi homma ja "palaset" istuu hyvin paikoilleen =( mittatarkat putket/kiinnikkeet) Ainut minkä kanssa piti tuskailla oli lambdan anturi, kun ei meinannut uuteen putkeen ottaa kierteelle . No lukemattomien sadattelujen jälk. sekin hoitui.... :lol: Ai niin ja tiiviste pastaa kannattaa laittaa joka liitokseen joita onkin muistaakseni ainakin 6
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Putki

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No onkos sulla putkessa "joustavaa" teräskudos kohtaa tai muuta sellaista? Oma putki ei mennyt lähellekkään paikalleen vaan jouduin taivuttelemaan kiinnitys rautoja 180 astetta mutta se katin jälkeisen putken jälkeen homma helpottu..
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

... On siinä heti ennen kattia se "haitari" Osa, tosin ilman sitä teräspunos vahvistusta/suojaa mikä Originaalissa on... Olettasin että saatta olla kys. paikka aikas herkkä vaurioille esim . kiveniskem. Asennuksessa täytyy olla tarkkana että putki lähtee heti turbolta suoraan , siellähän on pelivaraa ns. kartioliitoksen vuoksi, joka sitten hyvin vinossa olessaan kertautuu jo katin päässä seuraavassa liitoksessa melkoisena heittona. Putki täytyisi saada käymään alusta loppuun saakka ilman että siihen jää suurempia jännityksiä/vääntöä ! Jos tuohon nyt jotain parannettavaa miettisi niin... Liitosten määrän voisi puolittaa ja muuttaa kartio/laippa tyylisiksi . Sekä Dp:n haitari osaan vahvistuksen/suojan teräspun. Kunnoliset pakoputki klemmarit ja tiiviste pasta noissa "Muhvi" liitoksissa on onnistuneen asennuksen A ja O "Melun" osalta ehkä sittenkin tuo pörinä hiukan kaivelee .... Pitänee sovittaa myöhemmin tuo Originaali vaimennin loppuun ... Tuntuu vaan olevan melkoisen kallis pelkäks vaimentimeks... n.400 e Alkuperäinenhän tuli jo tiensä päähän ja alkoi vuotaa ! Muuten vielä noista orkkis osien hinnoista... Koko putki Saabilta kattineen kaikkineen .n 1700 -2000 e
Turbo SE
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 13:25
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Turbo SE »

Omassa autossani on maptunen stage3 viritys + racekat, äänet oli minustakin liian kovat joten aukaisin takapöntön ja hitsasin sinne neljä parin sentin pelti viipaletta putken laitoihin, tulos oli hyvä kumina pieneni huomattavasti.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Turbo SE kirjoitti:Omassa autossani on maptunen stage3 viritys + racekat, äänet oli minustakin liian kovat joten aukaisin takapöntön ja hitsasin sinne neljä parin sentin pelti viipaletta putken laitoihin, tulos oli hyvä kumina pieneni huomattavasti.
Mulla oli näemmä JT:n putki irti turbosta ja downpipe pääsi liikkumaan lähes 5mm. Kun laitoin pultit kiinni ääni vaimeni huomattavasti. Laitoin tuplamutterit niin toivottavasti nyt downpipe myös pysyy kiinni. Pingoitin koko putken vielä kiinni viidellä remmillä niin ettei se pääse liikkumaan montaa milliä mihinkään suuntaan. Tämä vähensi resonanssi ääniä huomattavasti. Silti JT:n äänet ovat mielestäni turhan kovat. Varsinkin moottori jarrutuksissa auto pitää ihme mörinää. Ja moottoritiellä Cruisella loivaan ylämäkeen ajettaessa ääni taso nousee häiritseväksi. Se että putkesta tulee kunnon murina täyskaasulla on ihan OK mutta normiajossa äänen tasoa pitäisi saada pienemmäksi.
Rakensin pääsiäisenä alkuperäiseeen takavaimentajaan sovitteen jolla se pitäisi saada kiini JT:n taka-akselin ylitykseen. En vielä ehtinyt testaamaan sitä. Onko sulla Digikuvia tuosta JT:n takapönttö virityksestä? Voin lähetää s-posti osoitteen jos löytyy.. Tuotakin voisi kokeilla ennen alkuperäisen pöntön asennusta.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Maptunilta kyselin tuota 3" rosteriputkea race-katilla, mutta sitä ei ole tällä hetkellä saatavilla. Eikä ole tietoa koska sitä edes tulee saataville vai tuleeko. :(

Aeroon stg3 + 340-stainless-putkisto olis ollut mun mieleinen setti.

Minkälaisia kokemuksia teillä nyt on, kun putkisto on ollut jo yli vuoden. Vieläkö se on ruostumaton?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

http://www.a-alt-avgassystem.fi/

myös tuolta löytyy joitain rosteriputkistoja Saabeihin, laadusta ei ole kokemusta 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin