Tyhjäkäynti olematon ja tcs off + oranssi moottorin kuva ???

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Tyhjäkäynti olematon ja tcs off + oranssi moottorin kuva ???

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Nuo kyseiset valot syttyivät tänään päivällä, jarrun/kaasun kanssa pientä pelailua ja sillä sitten kotipihaan,akun kenkä irti hetkeksi ja valot poissa.

Ongelma ei uusitunut ainakaan 100 km matkalla.

Mikäköhän nyt mätti/mättää ?

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Limb home -tila. Kaasuläppäkotelo on varmaan risa tai ainakin putsauksen tarpeessa.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eihän limbhomen pitäisi nollautua pelkällä akkukenkä-resetillä... Se läppäkotelohan pitää kääntää käsin takaisin normaaliasentoon.

Eski
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Nyt sitten syttyi uudelleen,kenkä jälleen pois ja valot sammuivat taas kerran.Nyt tosin tyhjäkäynti ei hävinnyt.Mainittakoon että cruisekaan ei pelannut valojen pääläolon aikana.

Eski mainitsit "käsin kääntämistä",mutta mitä käännetään ja mistä.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tuosta löytyy läppäkotelon resetointiohje:
http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... _reset.jpg

Mutta jos tyhjäkäynti on normaali, ei autosi ole limbhomessa.

Eski
sepeteus
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 20:31
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

Minä käänsin näillä ohjeilla:

http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... _reset.jpg

Cruise ei tosiaankaan pelaa limbhomen kanssa.

Edit: Eski oli taas reilusti nopeampi :) Merkkivalot saa sammutettua resetoinnilla vaikka auto onkin limbhomessa, mutta kyllä ne valot saa taas sytytettyä kunnon kiihdytyksellä. Kai nuo kuvan ohjeet pätevät 3-litraiseenkin?
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Nyt aamusta taas valo palamaan mutta vain moottorin kuva......

Tyhjäkäynti ok,cruise toimii.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kannattaa käydä lukemassa vikakoodit, niin ei tarvitse arvailla...

Eski
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Ohjeen mukaan resetoitu,katsotaan aamusta syttyykö,jos niin Delta-auto kutsuu.............

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Mulla oli vastaava ongelma viime syksynä ( TCS off, moottorin kuva ja tehot kateissa, myöskään cruisea ei saanut päälle.)
Luetutin vikakoodit Länkkärin pikahuollossa , en muista mikä koodi oli, mutta korjaustoimenpide oli, että turbon lämpösuojapellin alla oleva tanko, joka kääntää vipua, jolla on taas jotain tekemistä ahtopaineen säädön kanssa (viisaammat selittäkää toiminta paremmin :oops: ) oli hukannut rengassokkansa , eikä siis säätö toiminut.

Odoteltiin turbon jäähtymistä ja laittoivat uuden sokan, sokka 1.95 eur, työ/koodinluku 35 eur. Antoivat pussin mukaan, jossa oli varasokka.
Tuo, että korjaantuisi hetkeksi IVO-bootilla , ei oikein mätsää kyllä mun vastaavaan vikaan...

Edit: Enpäs muuten tiedä, onko toi 3.0:n tekniikka tältä osin samanlainen kuin 2.3t:ssä
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Kiihdytelty ihan "sikana" valo vaan ei syty.Tällähetkellä siis resetointi auttoi.

Todettakoon ettei tehot hävinneet valojen palaessa mihinkään.

Haksu

Ps.Huomenna kuitenkin vikakoodin lukuun Deltalle Kuopioon.
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Koodit luettu ja oli työn takana saada ne itselleen,kummaa palvelua.Tosin tuttu mies ei ollut paikalla.

Tällaista pukkasi C 1929 ja C0551.Voisiko joku kertoa mitä kyseiset koodit tarkoittaa ja onko ne kenties vanhoja muistissa olleita nollaamattomia koodeja.

"Musti" kulkee ja toimii ilman mitään moitteita.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

C0551 = TCS OFF merkkivalo palaa, TCS-toiminto on pois kytketty, Ohjaus yksikköa ei ole ohjelmoitu
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Frostgrey kirjoitti:C0551 = TCS OFF merkkivalo palaa, TCS-toiminto on pois kytketty, Ohjaus yksikköa ei ole ohjelmoitu
Koodi ilmoittaa siis valon palavaksi vaikkei se pala. :D 8O

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Vastaa Viestiin