Vaihteensiirto jumittaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Vaihteensiirto jumittaa

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Siirryin tässä 9-3-kannasta 9-5-kantaan ja kysymyksiä alkaa tulee :)
Vaihteensiirto jumittaa välillä vapaalle siirrettäessä ja välillä vaihdetta kytkettäessä. Esim. jos työntää neloselta vapaalle keppi ei liiku kohtuu voimin mutta kun vapauttaa otteen ja työntää uudelleen keppi siirtyy kevyesti. Ja kytkin on koko toimituksen ajan pohjassa eli ei mitään kaksoispoljentoa. Voiko vaihteensiirrossa olla jäykkyyttä tai välystä vai synkronointi-ongelma? Auto on -02 mallia 2,0t, ajettu 93 tkm. (oli vielä alkuviikosta Espoon Audi-Centerissä myynnissä). Muuten on 9-3:een verrattuna aika makee peli. Mihinkähän perustuu "piristyssarjan"- hinnoittelu? Laakkosella sanoivat maksavan asennettuna n.2100 € Itse asennuksen osuus 70€

kyselee
Hannu
kuikka10
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Loka 20, 2005 15:13
Paikkakunta: Pori

Vaihteensiirto jumittaa

Viesti Kirjoittaja kuikka10 »

Jaajuu,
mullakin vähän pakki kangertelee ainakin tallista ulos peruutuksen jälkeen vapaalla käytettäessä. Lieneekö ominaisuus...?
Mitä siihen "piristykseen" kuuluu? Viikko kylpylässä, vai jotain päällepäinkin näkyvää? :)
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja soap95 »

piristykseen kuuluu: 150hv->185hv, 240Nm->280Nm
Tulee uusi boksi ja tulpat. Luulisi että voisi hoitaa softan päivitykselläkin. Näyttäisi tietysti homma turhan helpolta jos täräyttäisivät piuhan kiinni ja lataisivat uudet arvot.
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Vaihteensiirto jumittaa

Viesti Kirjoittaja soap95 »

soap95 kirjoitti:Siirryin tässä 9-3-kannasta 9-5-kantaan ja kysymyksiä alkaa tulee :)
Vaihteensiirto jumittaa välillä vapaalle siirrettäessä ja välillä vaihdetta kytkettäessä. Esim. jos työntää neloselta vapaalle keppi ei liiku kohtuu voimin mutta kun vapauttaa otteen ja työntää uudelleen keppi siirtyy kevyesti. Ja kytkin on koko toimituksen ajan pohjassa eli ei mitään kaksoispoljentoa. Voiko vaihteensiirrossa olla jäykkyyttä tai välystä vai synkronointi-ongelma? Auto on -02 mallia 2,0t, ajettu 93 tkm. (oli vielä alkuviikosta Espoon Audi-Centerissä myynnissä). Muuten on 9-3:een verrattuna aika makee peli. Mihinkähän perustuu "piristyssarjan"- hinnoittelu? Laakkosella sanoivat maksavan asennettuna n.2100 € Itse asennuksen osuus 70€

kyselee
Hannu
No niin ensi viikolla laatikko rempataan myyjän piikkiin. Samalla vaihdatan kytkimen rojut (levy ja paineasetelma Sachs, työsylinteri + painelaakeri Saab) ettei tarvi sen takia purkaa taas. Huomasin tänään päivällä uuden mielenkiintoisen ilmiön. C-pilarin ja katon välissä olevassa n. 20:n sentin pituisessa saumassa on halkeamia molemmin puolin, alkaako saappi katkeamaan vai elääkö kori ja kitit/maalit halkeaa. Korvaako tehdas moisen heikkouden. Jotainhan varmaan on tehtävä kun halkeamasta pääsee kosteutta saumaan ja lopputuloksen tietääkin.

ihmettelee
Hannu
jerma75
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Loka 11, 2006 13:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jerma75 »

C-pilari ? öö, mulla on tuollainen halkeama kuskinpuolella, takaikkunan etupuolella siinä "uurteessa" katon ja pystypakin yhtymäkohdassa. Lieneekö sama "ominaisuus".

Millähän tuo olisi järkevä tukkia, eikös siitä kuitenkin voi vesi päästä palkin sisään ?

Samaten molemmissa takaovissa, juuri siinä taitoksen kohdalla puolessa välissä ovea, on hiushalkeama. Toisessa ovessa koko leveydeltä, toisessa vajaa puoleenväliin. Ensin luulin, että ovet olisi maalattu tuosta kohdasta alaspäin, mutta mitään maalaukseen viittaavia muita merkkejä ei löydy. Onkohan tuokin tyyppivika ?

- Jerma -
Tommile
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:33
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommile »

Moro,

kyselin tuota C-pilarin sauman korjausta takuuseen noin vuosi sitten, mutta maahantuoja ei ollut suosiollinen. Olisi kai pitänyt olla puhkiruostunut.

Länsiauton Olarin korikorjaamon tiskiltä viikko sitten kysyin tuon korjauksen hintaa, mutta kommentti oli ettei kannata laittaa paitsi jos välttämättä haluaa. Vesi ei kuulemma mene saumasta sisään. Korjaukselle voi kertyä hintaa riippuen siitä kuinka kauaksi saumasta häivyttävät maalirajan.

Itse en olisi tarvinnut muuta kuin sauman korjauksen, eikä pieni sävyero sauman kohdalla olisi häirinnyt.

Eli jos joku tietää uudellamaalla paikan, joka on tehnyt tuon korjauksen kohtuuhintaan asiallisesti, niin vinkkejä otetaan vastaan.

Terv.

Tommi
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja soap95 »

No niin, saappi taas käytössä ja vaihteet sujahtelee ihan kiitettävästi vaikka kuulemma uutuuden jäykkyyttä hieman onkin. Kunnostuspaketissa tuli mm. kaikki synkronointirenkaat uusia ja jotain muuta tilpehööriä. Lisäksi Ruotsista tuli lentorahtina joku hammaspyörä. Lähti kuulemma purettaessa palanen. Lisäksi uusittiin kytkinroippeet, on paljon kevyempi polkea kuin entinen. Tosin polkimessa tuntuu pientä värinää polkimen ylöspäin tullessa, toivottavasti uutuutta eikä joku keskitysongelma tms. Automyyjä maksoi muut ja itelle jäi kytkimen osat. Vanha levy ei vielä näyttänyt ihan loppuunajetulta.
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja soap95 »

9-5T kirjoitti:
soap95 kirjoitti:Tosin polkimessa tuntuu pientä värinää polkimen ylöspäin tullessa,
Ilmaruuvi on väärässä paikassa ja vaatii yleensä muutaman ilmauksen että kytkimestä saa normaalin tuntuisen, kaikki ei tätä eroa huomaa.
Kiitokset 9-5T jälleen kerran nopeasta tiedosta :D
Täytyykin kysyä korjaamolta että pitääkö ilmata uudestaan vai poistuuko pienet värinät itsestään. Pyysin muuten korjaamoa kysymään GM-Centeristä että mikä on heidän tulkintansa c-pilarin ja katon välisistä maalihalkeamista. Katsotaan mitä tulee vastaukseksi.

Hannu
Vastaa Viestiin