Vaihteistoöljyn vaihto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
arilar
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 11:09
Paikkakunta: masku

Vaihteistoöljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja arilar »

Koitin epätoivoisesti löytää vaihdelaatikon tyhjennysproppua, ainut siltä vaikuttava oli vaihteiston etuosassa oleva ei kuusiokoloruuvi, osoittaa suoraan maahan päin ? Missä tuo kuusiokolopoistoruuvi on vai onko joissakin malleissa ei kuusikoloruuvi ?? Mulla on 9-5 2.0t -98.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Omassa 9-5:ssa se on pystyasenossa poikittais palkin yläpuolella.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
arilar
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 11:09
Paikkakunta: masku

Viesti Kirjoittaja arilar »

Joo, kiitti vinkeistä. Sieltä se löytyi, täyttöpultti oli ihan jumalattoman piukka, ei auennut, joten ei tarvi tyhjentääkään. Yksi "anttilan" avain meni poikki ja toinen meni kierteelle :) Pitänee käydä jossakin pajalla, jossa saa painevehkeillä auki. Tyhjennysproppukin on ihan hauskassa paikassa, ei mene ihan normaalimittainen avain siihen koloon.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Joo ,itse onnistuin tossa öljyjen vaihdossa hajottamaan paisuntasäiliön :oops: . Kyllähän siinä pientä jatkovartta tarvittiin, mutta kyllä Wurthin avaimet sen kesti.(onneksi, avasin pohjaropun ensin :lol: )
Saab 9-3 TTID Vector 2008
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

arilar kirjoitti:Joo, kiitti vinkeistä. Sieltä se löytyi, täyttöpultti oli ihan jumalattoman piukka, ei auennut, joten ei tarvi tyhjentääkään. Yksi "anttilan" avain meni poikki ja toinen meni kierteelle :) Pitänee käydä jossakin pajalla, jossa saa painevehkeillä auki. Tyhjennysproppukin on ihan hauskassa paikassa, ei mene ihan normaalimittainen avain siihen koloon.
Ei taida painevehkeet sinne sopia. Ota pari kappaletta hylyn jatkovarsia
+ nivel päähän jonka päähän laitat 8 mm kuusiokolohylsyn. Pujota systeemi akun edestä täyttötulppaan ja laita komistuksen päähän
esim. ristikkoavain. Kun sillä väännät kaksin käsin, kuuluu iloinen
pimahdus ja tulppa aukeaa. Tyhjennystulppaa varten pitää tehdä lyhennetty 8 mm kuusiokoloavain n. 50 cm varrella ja homma
onnistuu. Vaihteiston öljymäärän tarkastustulppa on em. tulppia vieläkin pahemmassa paikassa vetoakselin takana, mutta sekin aukeaa samalla vehkeillä kuin tyhjennystulppa. Ja ne öljythän oli sitten saabin omia
alkuperäisiä....
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse otin akun pois suosiolla, joten sai enemmän tilaa. En vaivautunut tota tarkastusreikää avaamaan, koska mittasin että 1,9litraa tuli pois joten laitoin saman verran uutta tilalle.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin