automaatista

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

automaatista

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Hommasin tässä pari päivää sitten 9-5 Aeron -00 vm 83 tkm.
-95 tonnari meni puoli ilmaiseksi vaihdossa.
Vaihdekepin juuressa oleva valo ei pala (P,R,N. jne)
Mistä kautta pitäisi ruveta purkamaan.
Lisäksi ihmettelen .Huollot tehty merkkiliikkeessä
mutta laatikossa liikaa öljyä (73 tkm huolto) jonkin verran yli
maximin kylmänä.´7-9mm.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

sen mustan muovikannen alla on polttimot.

ng900 on 2 kpl ja se joka on heti muovikannen alla on helppo vaihtaa, jos ei omaa suuria sormia :D

äkistään näyttää samalta 9-5

http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/446koko.jpg
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Se kuminen rinkula pois, ja tarvittaessa tilaa saa irrottamalla sen tuhkakupin ja vaihdekepin peitelevyn, parilla ruuvilla kiinni tuhkakupin takaa (tuhkakuppi lähtee kampeamalla varovasti toisesta päästä).
BMW 320dA Coupe LCI
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: automaatista

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

jarkar kirjoitti: Lisäksi ihmettelen .Huollot tehty merkkiliikkeessä
mutta laatikossa liikaa öljyä (73 tkm huolto) jonkin verran yli
maximin kylmänä.´7-9mm.
Muistaakseni vaihteiston öljy tulee tarkistaa 20 asteen lämmössä, jolloin määrän tulisi olla tikun mukaan oikein. Meillä vanhemmassa autossa on sama tilanne, jos kone on kylmä, niin öljyä tikun mukaan liikaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, automaatin öljyntarkastus pitää vielä tehdä niin, että käyntilämmintä konetta käytetään asennossa D ja sitten R ja lopuksi P olikohan se noin 20 sek joka asennossa ja sitten koneen käydessä tarkistetaan öljymäärä. Homma on yllättäen neuvottu auton käyttöohjekirjassa...

Eski
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Eski kirjoitti:Jep, automaatin öljyntarkastus pitää vielä tehdä niin, että käyntilämmintä konetta käytetään asennossa D ja sitten R ja lopuksi P olikohan se noin 20 sek joka asennossa ja sitten koneen käydessä tarkistetaan öljymäärä. Homma on yllättäen neuvottu auton käyttöohjekirjassa...

Eski
Itse asiassa ei neuvota, jotta koneen pitäisi olla käynnissä.

Pitääkö olla. Tosin ei manuskassa sanota erikseen, että sammuta kone noitten ohjeiden jälkeen missä käydään vaihteet läpi.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Automaatissa pitää virta-avaimen olla käännettynä jotta vaihteita saa laitettua päälle vaihdekepistä eli melkein sama että sen koneen kuuluu käydä silloin. :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

öljystä

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Eihän auto saa olla käynissä, koska turbiini vatkaa öljyä
koko ajan, niin ei tarkkaa määrää näe.???
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eipä siinä ohjeessa sitä tosiaan sanota koneen sammuttamisesta tai käyttämisestä, mutta koneen pitää olla 80 astetta lämmin ja sitten käytetään 15 sek asennoissa D -> R -> P. Itse olen yleensä katsonut käynnissä olevasta koneesta ja kyllä siitä on selvää saanut...

Eski
sepeteus
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 20:31
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

Jos seisoneesta autosta nostaa mittatikun, öljyä näyttäisi olevan liikaa.
Mittaus tehdään vaihteiston ollessa lämmin ja koneen pyöriessä. Tikkuun on merkitty, millä öljyn lämpötilalla asteikko pitäää paikkansa. Toiselta puolelta tikkua löytyy joskus toinen asteikko.
Vastaa Viestiin