9-5 2.3 turbo mikä sopii, mikä ei!!!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

9-5 2.3 turbo mikä sopii, mikä ei!!!

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Onko olemassa jotain toista Garrett:in turboa joka sopii suoraan vanhaan pakosarjaan Garrett GT17 tilalle?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Pakosarjaan sopii aika monikin, laippa kun on ns. T25 laippa. vakio imuputki taitaa sitten rajoittaa noiden muiden turbojen "Bolt on" asennusta.

Jos ei ole tarkoitus kauheasti viritellä niin Aeron turbo on loistava valinta garretin tilalle. Koko ero on niin pieni , että toimii vakioboksillakin ihan hyvin.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Ei kun 9-5 turbo on tullut kuulemma jo liian väljäksi ja pistävät merkkiliikkeessä siihen uuden turbon, mutta malli on eri kuin vakio Garrett GT17.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

se on varmaan sitten T25 minkä sinne laittavat. Muita garretteja tuskin sinne tilaillaan. Kas kun eivät suostuneet kertomaan 8O

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

mutta malli on eri kuin vakio Garrett GT17.
kuullostaa kyllä oudolta, :roll: tehdäänkö vaihto ihan merkkiliikkeessä?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Frostgrey kirjoitti:
mutta malli on eri kuin vakio Garrett GT17.
kuullostaa kyllä oudolta, :roll: tehdäänkö vaihto ihan merkkiliikkeessä?
Kyllä. Olivat isälleni soitelleet, koska on hänen autonsa kyseessä että turbo on väljähtänyt ilmeisesti sen takia kun ei öljy ole paljoa päässyt siellä kiertämään ja olivat sanoneet että tilalle vaihdetaan halvempi, mutta kestävämpi ahdin.

:arrow: Mulle aivan sama mikä siellä on mutta jos ovat meinanneet esim. Aeron Mitsu ahdinta niin täytyykö silloin vaihtaa myös pakosarja??
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mitsu käy kyllä samaan pakosarjaan, mutta öljy- ja vesiletkut ei käy. Aika ihme homma, jos sinne laitetaan jotain muuta kuin GT17 tai Mitsun TD04.

Eski
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Eski kirjoitti:Mitsu käy kyllä samaan pakosarjaan, mutta öljy- ja vesiletkut ei käy. Aika ihme homma, jos sinne laitetaan jotain muuta kuin GT17 tai Mitsun TD04.

Eski
No saattaa olla että sen voi sitten tuo Mitus olla, sillä ainakin eri mallia pitäisi olla kuin Garrett GT17. Paljonko noilla on hintaeroa, sillä tämä turbo mikä sinne tulee on halvempi kuin se mikä siellä jo on.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ne on aika lähellä saman hintaisia Saabilla, noin 900 euroa (ellei hinnat ihan äskettäin ole muuttuneet). Mitsu saattaa tosiaan olla jopa halvempi...

Eski
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Sehän tässä sitten kiinnostaakin, että mitä tuo merkkihuolto ilmoittaa tuon "halvemman ja kestävämmän" turbon vaihdon hinnaksi. Sitä odotellessa...

Minkä ilmoittivat viaksi öljynkiertohäiriölle? Meneekö muuten jatketun moottoritakuun piikkiin?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

peinu kirjoitti:Sehän tässä sitten kiinnostaakin, että mitä tuo merkkihuolto ilmoittaa tuon "halvemman ja kestävämmän" turbon vaihdon hinnaksi. Sitä odotellessa...

Minkä ilmoittivat viaksi öljynkiertohäiriölle? Meneekö muuten jatketun moottoritakuun piikkiin?
Ei mene jatketun moottoritakuun piikkiin, sillä tuota 9-5 ei ole aikoihin enää huollettu merkkiliikkeessä ja huolto-ohjelman mukaisesti.

:arrow: Jakopää remonttiin se sinne merkkiliikkeeseen alunperin vietiin ja ei ole ihme jos turbo on väljä kun pitänyt jo jonkin aikaa "messua" kun antanut kaasua. Laittavat samalla sen uusimman öljynhuohotus setin.

:arrow: :arrow: Ja hinta pysyy omassa tiedossa.

EDIT: Joutuvat kuulemma ottamaan koneen pois paikaltaan jotta jakopään joku kiristin saadaan vaihdettua uuteen. No samalla tulee vaihdettu vuotava ilmastoinnin putki etupuskurin takaa ja jos ensi kesänä kannattaisi tuo ilmastointikin täyttää ilman että on pelkoa siitä että menee aineet samantien pihalle.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

melko kallista

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

peinu kirjoitti:melko kallista
Elämä on.... :lol: 8)
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Joutuvat kuulemma ottamaan koneen pois paikaltaan jotta jakopään joku kiristin saadaan vaihdettua uuteen.
Tuokin kuullostaa oudolta :roll: Itse olen ainakin saanut jakoketjun kiristimen ihan helposti pois koneen ollessa paikallaan ja TP-ketjun kiristimen pitäisi myös saada pois kun on jakopään kotelo auki. Mutta eipä tuo koneen pois otto iso homma kunnon vehkellä ole. :wink:

Kai ne samalla putsaa öljysihdin, kun on öljypohja pois :?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin