AEROSTA

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

AEROSTA

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Moi. laitoin vähänaikaa sitten 9-5 -00 aeron. Onko se vain
lastulla nostettu uudemassa mallissa teho 230:stä 250.een
vai onko muitakin viritelmiä.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

M2002-2005 mallissa on virallisesti 250hv, mutta ei käytännössä ole muuta eroa kuin softa (jos sitäkään). Joidenkin Dynomittausten mukaan myös noissa vanhemmissa (M00-01) on noin 250hv. M2006- on myös muita eroja ja siinä on 260hv.

Eski
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Eski kirjoitti:M2002-2005 mallissa on virallisesti 250hv, mutta ei käytännössä ole muuta eroa kuin softa (jos sitäkään). Joidenkin Dynomittausten mukaan myös noissa vanhemmissa (M00-01) on noin 250hv. M2006- on myös muita eroja ja siinä on 260hv.

Eski
Kertoisiko hän vähän enemmän noista eroista? :-)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Pari putkea on vaihdettu uuemmissa isompiin jne. todella pikkumuutoksia.

Meillä 2001 aerosta mitattu 260hp. :)
Aki Peltola #1132
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Aksu900 kirjoitti:Pari putkea on vaihdettu uuemmissa isompiin jne. todella pikkumuutoksia.

Meillä 2001 aerosta mitattu 260hp. :)
Onko se vakiosta mitattu. Niin tarkoittaako tämä ;softa; niin sanottua
lastua vai onko se boxsin päivitystä.
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Aksu900 kirjoitti:Pari putkea on vaihdettu uuemmissa isompiin jne. todella pikkumuutoksia.

Meillä 2001 aerosta mitattu 260hp. :)
Eli ovatko vuodesta 2002 saakka tehdyt "uudistukset" (ensin 250 hv ja nyt 260 hv) pelkkiä numeroita paperilla vai onko teho oikeasti noussut (eli voiko olettaa, että 260 hv versiosta irtoaa enemmänkin kuin 260 hv)?
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

jmarin kirjoitti: voiko olettaa, että 260 hv versiosta irtoaa enemmänkin kuin 260 hv)?
Käytä penkissä, selviää samalla monta muutakin asiaa. Muista ottaa penkitykseen lopussa olevat, mutta tasapainotetut eturenkaat. Pintaa häviää muutamassa vedossa muutama milli.
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Ansis kirjoitti:Käytä penkissä, selviää samalla monta muutakin asiaa. Muista ottaa penkitykseen lopussa olevat, mutta tasapainotetut eturenkaat. Pintaa häviää muutamassa vedossa muutama milli.
Eikös teho etupyörillä ole aivan jotain muuta kuin moottoriteho? Ei ole ylimääräisiä renkaita, pikemminkin puutetta renkaista ;-)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Joo siis täysin alkuperäiskuntoisesta autosta puhuin. :)

Se olisikin mielenkiintoista tietää löytyykö uudemmista vielä enempi hönkää. 8)
Aki Peltola #1132
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Omien tarkkojen persdynolla tehtyjen mittausten perusteella väittäisin, että tässä uusimmassa 260hv versiossa on oikeasti enemmän paukkua. Tämän vahvistaa myös TeknikensVärldin mittaukset, joissa automaatti AeroWagonilla vetäistiin 0-100kmh 6,9sek. Saab ilmoittaa arvoksi edelleen saman 8,5sek, kuin aikaisemmillakin versioilla...

Eski
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Eski kirjoitti:Omien tarkkojen persdynolla tehtyjen mittausten perusteella väittäisin, että tässä uusimmassa 260hv versiossa on oikeasti enemmän paukkua. Tämän vahvistaa myös TeknikensVärldin mittaukset, joissa automaatti AeroWagonilla vetäistiin 0-100kmh 6,9sek. Saab ilmoittaa arvoksi edelleen saman 8,5sek, kuin aikaisemmillakin versioilla...
Eski
Nuo Saabin ilmoituksethan ne kummastuttavat, kun koneja lisätään mutta suoritusarvoja ei ole muutettu aikoihin.. Kivempi tietysti niin päin, että tehtaan lupaukset ylittyvät.
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

aero

Viesti Kirjoittaja jari »

Mullakin olisi -99 aero jota voisi penkittää ja katsoo onko suu- ja sorkkatauti vieny hevosii mennessään...
Että missä sitä voisi Lieksan seutuvilla puhalluttaa putken punaiseksi?
saabster
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: To Loka 14, 2004 07:38

Viesti Kirjoittaja saabster »

Eski kirjoitti:Omien tarkkojen persdynolla tehtyjen mittausten perusteella väittäisin, että tässä uusimmassa 260hv versiossa on oikeasti enemmän paukkua. Tämän vahvistaa myös TeknikensVärldin mittaukset, joissa automaatti AeroWagonilla vetäistiin 0-100kmh 6,9sek. Saab ilmoittaa arvoksi edelleen saman 8,5sek, kuin aikaisemmillakin versioilla...

Eski

Noita tuloksia löytyy mm. http://www.rototest.com

Tosi hyvin pitää teholupaukset paikkansa tuon 2006 Aeron suhteen:

http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=620

On muuten melkoisen tasainen vääntökäyrä..
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

saabster kirjoitti: Tosi hyvin pitää teholupaukset paikkansa tuon 2006 Aeron suhteen:
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=620
Eipä ole yhtään varahevosta raaskittu sitten laittaa..
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Siis tuollahan oli M2006 Aerosta mitattu 246hv/354Nm. M2000 Aerosta 221hv/332Nm (automaatista 207hv/300Nm). 305Hirsch 268hv/403Nm.

Eski
Vastaa Viestiin