Ei lähe saappi käyntiin!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Tomppajii
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 14:57
Paikkakunta: Kiiminki

Ei lähe saappi käyntiin!

Viesti Kirjoittaja Tomppajii »

Vaimo oli lähdössä liikenteeseen ja ehti peruuttaa n.5metriä kun kone sammui. Eikä saappi ole yrittänytkään sen jälkeen käyntiin.

Bensapumppu lähtee päälle, toista di-kasettiakin kokeilin, akku ja tulpat on uudet, mutta ei vaan lähe!

Pitääkö minun tosiaan viedä tuo auto tietokoneen perään Åströmille ja odotella kuinka ison laskun saavat aikaiseksi, vai onko muita ehdotuksia?

Auto on 9-5 2,0t autom. vm -99
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

Olisiko kampiakselin tunnistinanturi (n. 110€) lopettanut toimintansa?
Jonkinaikaa sitten teki tuo oma Saabi saman tempun. Vaihdoin kyseisen anturin ja sen jälkeen Saabi toimi jälleen. :D
Tomppajii
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 14:57
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Tomppajii »

Eli ilmeisesti pakko hinauttaa korjaamolle..
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Ei ole pakko voithan vaihtaa anturin itsekin.. :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tomppajii
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 14:57
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Tomppajii »

ei vaan viitti paikallistaa vikaa vaihtamalla x-määrä osia, tulee sillekkin hommalle hintaa.. :cry:
Tomppajii
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 14:57
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Tomppajii »

No niin, saappi lähti käyntiin kun kone kuivattiin ilman tulppia pyörittämällä.
Ja tarina jatkuu: nyt auto käy ihan älyttömän rikkaalla keskikulutus on 30-40 litraa sataselle mistähän lähtis etsimään vikaa? onko muilla ollut samanlaisia tapauksia?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Oisko paras viedä ainakin testerille ja sitten miettiä vaihtoehtoja korjauksille? :roll:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tomppajii
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 14:57
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Tomppajii »

Auto kävi jo testerin perässä, ei vikakoodeja. ensviikolla uusi aika. :evil:
katselin äsken pellin alla josko sieltä löytyisi jotain selvää vikaa ja ainakin yksi kaasuläppäkotelolta lähtevistä alipaineletkuista oli irti. se vain näytti siltä, niinkuin olisi ollut irti jo pidempään, mene ja tiedä..
Mutta jos tämä mystinen vika joskus selviää, pistän tännekkin tietoa.
Se tulppien kastelu homma on kuulemma aika yleistä Saab ja Opel merkkisissä autoissa sanoivat ainakin tossa LAP-kaaralla liekkö muut kuulleet vastaavista tapauksista?
Vastaa Viestiin